MS Windows
briani 27239
RAW format i windows
Fra : Martin Søndergård

Dato : 23-07-02 23:18

Hej NG

Er det muligt at læse disketter af fil formattet RAW, kendt fra UNIX
verdenen i windows, eller er det kun muligt UNIX.

hvis der findes et program, skal det kunne læse/skrive til filer på
disketten.

mvh.
Martin Ø. Søndergård

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-02 08:10

Den Wed, 24 Jul 2002 00:18:02 +0200 skrev Martin Søndergård:
> [...]
>verdenen i windows, eller er det kun muligt UNIX.
>
>hvis der findes et program, skal det kunne læse/skrive til filer på

Du kan prøve med rawrite.exe (findes på de fleste linux install-CD'er,
eller check google), den kan lave et image af disketten. Den kan
ikke se hvornår "filen" slutter, det er det kun et program der kender
filtypen der kan, så man får altid hele disketten - men hvis bare
programmet ignorerer de ekstra data, så burde det virke.

diskcopy fra DOS 7 kan iøvrigt også, hvis du har sådan en liggende.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Martin Søndergård

Dato : 24-07-02 14:40

Tak for svaret, men det var ik lige det svar jeg kunne bruge. Jeg finder
lige en anden UNIX maskine, og arbejder fra den istedet, da jeg tror der er
en højere mening med at windows ikke skal kunne læse RAW-filformatet.

mvh.
Martin Ø. Søndergård