MS Windows
briani 27239
BAD Crc / Download fejl
Fra : Sven Ronnow

Dato : 23-07-02 23:33

Problemet består i at filer er blevet korrupte efter man har downloadet
dem - det sker dog ikke, hver gang. Hvis det er en *.zip fil, som er blevet
korrupt henviser WinZip til fejlen "BAD Crc", som i alt sin enkelthed går ud
på, at der er blevet tabt bytes under downloadningen. Skal lige siges, at
fejlen opstår i både Win2000 og WinXP, på forskellige computere (dog på
samme forbindelse - 2mbit) og kan ramme stort set alle filer (bruger D-Link
router).

Har nogen her været ude for det samme eller har ideer til, hvordan problemet
kan løses?

På forhånd tak...

Fra : Søren

Dato : 23-07-02 23:39

"Sven Ronnow" <ronnow@adslhome.dk> wrote in message
[snip]

Det er nok fordi du sidder med skod WinZip og de filer du henter er pakket
med noget meget nyere og smartere.

Hent WinRAR 3.00 den klarer alt.
Er 100% sikker på at dine problemer går væk.

Det kan hentes på http://rarlab.com/
og et direkte link: http://rarlab.com/rar/wrar300.exe

Held og lykke

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-07-02 08:12

"Søren" <stop@spam.com> skrev....

> Det er nok fordi du sidder med skod WinZip og de filer du henter
> er pakket med noget meget nyere og smartere.

Gider du godt pakke den slags tåbelige påstande langt væk?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Søren

Dato : 24-07-02 08:17

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
> "Søren" <stop@spam.com> skrev....

> Gider du godt pakke den slags tåbelige påstande langt væk?

HVAD FANDEN SNAKKER DU OM MAND???!

Jeg har sku da tit hentet en fil som var pakket med winrar3.00 og brugte et
lidt ældre version af winace. så fik jeg samme fejl!!
Så gider du godt at lukke din narhovede! Sku da pisse fejt, at gøre mig som
bussebømand, når jeg prøver på at hjælpe!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-07-02 09:55

"Søren" <stop@spam.com> skrev....

> HVAD FANDEN SNAKKER DU OM MAND???!

Sven nævnte specifikt *.zip filer. De er ikke pakket med noget "meget
nyere og smartere" og slet ikke WinRAR.

> Jeg har sku da tit hentet en fil som var pakket med winrar3.00
> og brugte et lidt ældre version af winace. så fik jeg samme
> fejl!!

Winace og WinZIP er jo ikke det samme, vel?

> Så gider du godt at lukke din narhovede!

Typisk infantil reaktion at ty til den slags udtalelser istedet for
saglige argumenter.

> Sku da pisse fejt, at gøre mig som bussebømand,

Det behøver du vist ikke min hjælp til, jvf. ovenstående udgydelser.

> når jeg prøver på at hjælpe!

Jeg forsøgte at hjælpe dig til at forstå, at din udtalelse ikke
bygger på sagkundskab, men alene var et skud i tågen.

Hvis du har opfattet det som et alvorligt personligt angreb på dit
ego, er jeg da ked af det. Det var ikke min hensigt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-07-02 08:15

"Sven Ronnow" <ronnow@adslhome.dk> skrev....

> Har nogen her været ude for det samme eller har ideer til,
> hvordan problemet kan løses?

Du sidder sandsynligvis på en ADSL linie der ligger tæt på centralen,
og du har brug for et eller flere dæmperled til linien. Henvend dig
hos din ADSL udbyder.

Eller spørg i TDC's egen ADSL nyhedsgruppe.

Fra : Sven Ronnow

Dato : 24-07-02 16:09

Jeg sidder på den sidste meter før min 512/2048 ikke kan køre på min ISDN
forbindelse. Med hensyn til WinZip/WinRar problemet, er det som sagt mange
forskellige fil-typer, som rammes af problemet såsom *.exe, *.mpeg etc.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 18:27

Sven Ronnow skrev:

> [...]
> min ISDN forbindelse. Med hensyn til WinZip/WinRar problemet, er
> det som sagt mange forskellige fil-typer, som rammes af problemet

Som også er tegn på at et eller andet går galt i selve overførslen.
Prøv at kontakte din udbyder. Prøv evt. i news:tele.internet.adsl

Madsen.