Routerspørgsmål....
Fra : Jonny Jensen

Dato : 23-07-02 22:38

Hejsa!

Er blevet lidt træt af de dynamiske IP adresser som fulgte med til mit ADSL
abonnement, og har overvejet at skifte til faste, men da jeg har en del
PC'er på mit netværk, vil jeg gerne slippe for at betale månedlig afgift for
en helt stak faste IP's. Kan man gøre et af følgene:

1. Købe en Router, evt med indbygget switch, smide den på kablet fra ADSL
modemet, og så smide resten af netværket på bagefter, og så sætte dem op med
egne faste IP'er som jeg ikke betaler for, og kun have en fast IP som
Routeren så benytter?

2. Samme som ovenstående, men slet ikke ændre på noget i min abonnetment, og
lade routeren have en af de dynamiske adresser fast (så de ikke skifter)?

Håber at det er forståeligt, og at nogen har et godt svar til en router-noob

Jonny.

Fra : Harald

Dato : 23-07-02 23:16

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> lade routeren have en af de dynamiske adresser fast (så de ikke skifter)?

Se evt. her:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngro318.html

Mvh
HK

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 23-07-02 23:30

> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngro318.html

Hvordan kan det være routeren kun virker med nogle udbydere ?

--
mvh Rasmus

Fra : Jonny Jensen

Dato : 24-07-02 15:50

> Se evt. her:
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngro318.html

Ville en sådan ikke være ligesågod?

http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?232

Har næsten alt på mit netværk i TrendNet nu, og er meget tilfreds, det
dækker 100% mit behov.

Jonny.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-07-02 23:45

> [...]
> lade routeren have en af de dynamiske adresser fast (så de ikke skifter)?
>
> Håber at det er forståeligt, og at nogen har et godt svar til en

Jeg har den router TDC leverer (Motorola speedstream 2601) og den virker
fint. Jeg har flere maskiner på netværket, og de får altid den samme interne
IP adresse hver gang de logger på netværket (routeren husker deres MAC
adresser og tildeler den samme IP, som den mac adr. havde sidst den loggede
på.) Du kan også sætte maskinerne op til at de selv skal bestemme deres IP,
men det er som sagt (efter min erfaring) unødvendigt med den router. Jeg har
fast offentlig IP der følger gratis med mit Opasia Netexpress 512/128
abonnement.
Jeg har både ftp, web og printerservere sat til routeren og det hele virker
fint.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Martin Mann

Dato : 24-07-02 08:37

Jonny Jensen wrote:

> [...]
> lade routeren have en af de dynamiske adresser fast (så de ikke skifter)?

Du kan gøre begge dele - den faste IP bliver først nyttig hvis du vil
have en server stående, med adgang til denne fra internettet. ( og dog,
er den faste IP ikke et krav, med services som dynamisk DNS )

Så, køb du trygt en router efter eget valg.

Mvh
Martin