2 computer?
Fra : Ib Hansen

Dato : 23-07-02 22:37

Jeg har 2 maskiner med win xp
hvordan får jeg dem til at finde hinanden?
Hjælp.
Mvh Ib.

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-07-02 22:58

On Tue, 23 Jul 2002 23:36:32 +0200, Ib Hansen <ibh@tdcadsl.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
> Jeg har 2 maskiner med win xp
> hvordan får jeg dem til at finde hinanden?
> Hjælp.

Set et netkort i begge maskiner, set et netkabel mellem dem, installer
drivere og protokoller og klient programmer, og så kan de finde hinanden.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Ib Hansen

Dato : 23-07-02 23:11

Alt det har jeg,men de kan ikke finde hinanden

Fra : Harald

Dato : 23-07-02 23:18

"Ib Hansen" <ibh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Alt det har jeg,men de kan ikke finde hinanden

hinanden.

Hvilke protokoller har du install, og hvis TCP/IP er install. hvilke IP
numre har de 2 maskiner så. Install. evt. netbeui protokollen. Har du delt
nogle mapper på de 2 maskiner.

Mvh
HK

Fra : Ib Hansen

Dato : 24-07-02 10:49

Hvad er netbeui?og hvor finder jeg den?
Jeg er helt ny i det her.
Mvh Ib.

Fra : Harald

Dato : 24-07-02 19:57

"Ib Hansen" <ibh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er netbeui?og hvor finder jeg den?
> Jeg er helt ny i det her.

Info om netbeui: http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=netbeui

Du finder den på din XP CD, kan ikke lige huske hvor men søg efter en mappe
der hedder netbeui, i denne mappe er der en text fil der beskriver hvad du
skal gøre.

Mvh
HK

Fra : Spinner

Dato : 26-07-02 08:33

Hejsa...jeg har samme problem som du er ved at forklare Ib inde i newsgroup.

I den mappe du omtaler med netb. Står der bla. Følgende:

* copy netnbf.inf into the %SYSTEMROOT%\INF\ directory

Hvad nu hvis jeg såmænd ikke har et bib der hedder systemroot\inf?

Spinner

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-02 13:32

"Ib Hansen" skrev i en meddelelse

> Jeg har 2 maskiner med win xp
> hvordan får jeg dem til at finde hinanden?
> Hjælp.
> Mvh Ib.

Det ville gøre det en del nemmere at svare på, hvis du fortalte
lidt om, hvad du har af udstyr og internet forbindelse ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Mads Madsen

Dato : 24-07-02 23:05

Hej
Har du et krydset kabel??

Mads

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 25-07-02 18:35

> Jeg har 2 maskiner med win xp
> hvordan får jeg dem til at finde hinanden?
> Hjælp.
> Mvh Ib.

Når netværket er sat op skal du:

Du skal oprette brugere på begge maskiner, med de navne som du logger ind
med. Altså hvis du logger dig ind på pc1 med brugernavnet "x", skal du
oprette en bruger på pc2 med brugernavnet "x". og omvendt den anden vej.
Ellers giver WinXP ikke adgang via netværket.