fejl i Hal's Store Kærlighed (Spoiler)
Fra : Lars B.

Dato : 23-07-02 22:12

Vi har lige set "Hal's store Kærlighed" og er blevet lidt i tvivl om ikke
der er en større fejl i den film.

Da Hal begynder at se folk's inde skønhed (om de er "gode" mennesker),
ser han også det modsatte, altså folk bliver grimme hvis de er "slemme"
mennsker.

Men af en eller anden grund ændrer Hans genbo ikke udseende selvom vi her
i familien var ganske enige om at hun ikke er helt fin i kanten.

Det samme gælder hans ven (Jason Alexander) .....

Er det bare os der har misforstået hvornår man er et godt eller dårligt
menneske, eller har de flinke mennesker fra Hollywood fejlet?
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 23-07-02 22:28

"Lars B." <lbe@mailme.dk> wrote in message news:MPG.17a7e4febb6d7e619898f8@news.inet.tele.dk...

SNIP

> Er det bare os der har misforstået hvornår man er et godt eller dårligt
> menneske, eller har de flinke mennesker fra Hollywood fejlet?

Tjah, de har i vel egentlig ret i?

Det kan jo være at de mennesker der blev grimme var nogle RIGTIG slemme mennesker hvorimod genboen og hans ven måske
bare var lidt slemme og ikke nok til at blive grimmere.

Men er Jason Alexander da egentlig pæn i forvejen? Hal ser vel ham som han er fordi han ikke er en kvinde?

Anders Hyltoft

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-07-02 22:34

Lars B. wrote:

> [...]
>
> Men af en eller anden grund ændrer Hans genbo ikke udseende selvom vi her
> i familien var ganske enige om at hun ikke er helt fin i kanten.

Sådan som jeg tolkede det så var det bare et spørgsmål om at det kun
galdt alle de NYE mennesker han mødte da det jo ellers ville blive meget
svært at genkende sine gamle venner og familie. Om der blev sagt noget i
den retning kan jeg dog ikke huske.

Tenz.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-07-02 22:51

Tenzel Kim skrev:

> Sådan som jeg tolkede det så var det bare et spørgsmål om at det kun
> galdt alle de NYE mennesker han mødte da det jo ellers ville blive
> meget svært at genkende sine gamle venner og familie.

Den holder bare heller ikke helt, for svigerfaren (nyt bekendtskab)
ændrede ikke udseende på noget tidspunkt. Og det kan heller ikke være
kønsspecifikt, for Gwyneths ekskæreste og ven ændrer jo også udseende.

På trods af de alvorlige goofs i filmen syntes jeg nu alligevel, at
filmen var nogenlunde seværdig og ikke så slem, som anmelderne i sin tid
påstod ...

--
Mvh. Peter
"We live in a society of laws. Why do you think I took you to all those

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-07-02 00:10

> Den holder bare heller ikke helt, for svigerfaren (nyt bekendtskab)
> ændrede ikke udseende på noget tidspunkt. Og det kan heller ikke være
> kønsspecifikt, for Gwyneths ekskæreste og ven ændrer jo også udseende.

Det kunne være at svigerfaderen var i harmoni med sig selv?

-dybdeanalyse af Hals Big Love

/Jeppe

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-07-02 00:10

ps.
Derudover må vi antage at han har set chefen på sit kontor før, hvorfor han
i Hals øjne ikke ændrer udseende.
?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-07-02 00:12

Jeppe Møller skrev:

> Derudover må vi antage at han har set chefen på sit kontor før,
> hvorfor han i Hals øjne ikke ændrer udseende.

Du har ret - det havde jeg glemt.

--
Mvh. Peter
"The spaceships hung in the sky in much the same way that bricks don't."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-07-02 23:53

Lars B. <lbe@mailme.dk> writes:

> Det samme gælder hans ven (Jason Alexander) .....

Nu var det vist kun kvinder....

Men jeg synes ellers at huske en bortforklaring om, at dem han vidste
hvordan så ud, nu engang blev ved med at se sådan ud.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-07-02 00:13

Peter B. Juul skrev:

> Nu var det vist kun kvinder....

Nej. Mindst to mænd skiftede udseende.

> Men jeg synes ellers at huske en bortforklaring om, at dem han vidste
> hvordan så ud, nu engang blev ved med at se sådan ud.

Den forklaring holder umiddelbart bedre.

--
Mvh. Peter
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"

Fra : Per Kristensen

Dato : 24-07-02 09:05

"Lars B." <lbe@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det bare os der har misforstået hvornår man er et godt eller dårligt
> menneske, eller har de flinke mennesker fra Hollywood fejlet?

Hvis man seriøst gider debatere den slags "fejl" i en film af den type, så
har man godt nok for lidt at lave ;P

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-07-02 10:51

> Hvis man seriøst gider debatere den slags "fejl" i en film af den type, så
> har man godt nok for lidt at lave ;P

Det startede jo altsammen med at vi SÅ filmen!

/Jeppe