/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
WinXP opdatering på tom harddisk.
Fra : Madsen


Dato : 23-07-02 22:17

Hej,

Er der nogen der kan bekræfte at man sagtens kan installere en WinXP
opdateringsversion på en tom harddisk, hvis blot man har en cd med
f.eks. en fuld Win98SE, som lige proppes i cd-drevet når WinXP-
installationen leder efter en tidligere installation af Windows?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

 
 
Søren Blom (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 23-07-02 22:24

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
> Er der nogen der kan bekræfte at man sagtens kan installere en WinXP
> opdateringsversion på en tom harddisk

Det kan man sagtens.

--
Søren Blom
soren@blom.dk




Madsen (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 23-07-02 22:28

Søren Blom skrev:

> Det kan man sagtens.

Okay og tak for svar.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 25-07-02 11:23

Michael Lund Sørensen skrev:

> Ja, den skal blot have den samme sprog.

Hmm, det var straks værre.
Nå, men tak for svar.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Michael Lund Sørense~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 25-07-02 14:24

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

:: Michael Lund Sørensen skrev:
::
::: Ja, den skal blot have den samme sprog.
::
:: Hmm, det var straks værre.
:: Nå, men tak for svar.

Jeg skal nok øve mig på min dansk, men lige nu samler jeg ny putter
(endelig!)

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk.sletdette




Michael Lund Sørense~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 25-07-02 11:07

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

:: Hej,
::
:: Er der nogen der kan bekræfte at man sagtens kan installere en WinXP
:: opdateringsversion på en tom harddisk, hvis blot man har en cd med
:: f.eks. en fuld Win98SE, som lige proppes i cd-drevet når WinXP-
:: installationen leder efter en tidligere installation af Windows?

Ja, den skal blot have den samme sprog.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk.sletdette




Madsen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 25-07-02 14:28

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg skal nok øve mig på min dansk, men lige nu samler jeg ny putter
> (endelig!)

Jeg forstod jo hvad du mente alligevel. ;)
Tillykke med "vilddyret".

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-07-02 18:00

Thu, 25 Jul 2002 12:07:04 +0200, skrev Michael Lund Sørensen
<hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk>:

>Ja, den skal blot have den samme sprog.

Er ikke nødvendig, det er kun hvis man vil opgradere en
eksistrende Windows.

Hvis man vil installere fra bunden med en opgraderingsversion, må
det godt være forskellig sprog.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Michael Lund Sørense~ (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 25-07-02 22:17

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

:: Thu, 25 Jul 2002 12:07:04 +0200, skrev Michael Lund Sørensen
:: <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk>:
::
::: Ja, den skal blot have den samme sprog.
::
:: Er ikke nødvendig, det er kun hvis man vil opgradere en
:: eksistrende Windows.
::
:: Hvis man vil installere fra bunden med en opgraderingsversion, må
:: det godt være forskellig sprog.

Jeg er ikke sikker i min sag, så "Madsen, tro på Knud!"

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk.sletdette




Madsen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 25-07-02 22:22

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg er ikke sikker i min sag, så "Madsen, tro på Knud!"

Det er jeg ellers ikke meget for, men han lyder ret sikker i sin sag.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-07-02 22:42

Thu, 25 Jul 2002 23:22:28 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det er jeg ellers ikke meget for, men han lyder ret sikker i sin sag.

Så - så.

Det en opgraderingsversion, ved en clean installation, skal
kontrollere er jo blot om man ejer en tidl. version og derfor kan
man uden problemer lave en frisk installation.

Jeg har da brugt min danske Win 98 til at installere en XP UK
upgrade.

Men ville jeg have lagt den oven i den eksisterende Win 98, så
havde jeg ikke kunnet (og vil også give rod i mappenavne og den
slags).
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Madsen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 25-07-02 23:20

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Så - så.

Jeg kunne ikke lade være.

> Det en opgraderingsversion, ved en clean installation, skal
> kontrollere er jo blot om man ejer en tidl. version og derfor kan
> man uden problemer lave en frisk installation.

Man kunne vel i teorien godt forestille sig at den ville sige noget
i retning af: "Dette er ikke samme sprogversion du forsøger at
installere, så du får ikke lov til at fortsætte", eller noget i den
stil.

> Jeg har da brugt min danske Win 98 til at installere en XP UK
> upgrade.

Altså blot ved at smide Win98-cd'en i dit cd-drev på et eller
andet tidspunkt under installationen af WinXP?

> Men ville jeg have lagt den oven i den eksisterende Win 98, så
> havde jeg ikke kunnet (og vil også give rod i mappenavne og den
> slags).

Ja, og det var nemlig heller ikke planen. Det skal være på en tom
harddisk.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-07-02 23:46

Fri, 26 Jul 2002 00:19:33 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Altså blot ved at smide Win98-cd'en i dit cd-drev på et eller
>andet tidspunkt under installationen af WinXP?

Ja (eller rettere nej, win98-mappen samt i386-mappen var kopieret
over på harddisken).

Men om den læser fra cd eller fra harddisk kan vel næppe gøre
nogen forskel, men jeg foretrækker at installere fra hd.

Og win 98 var ikke installeret, men jeg foretrækker at kopiere
mest muligt over på hd inden installation, jeg gider ikke sidde
og fedte med cd'er.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Michael Lund Sørense~ (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 26-07-02 00:18


>> Det en opgraderingsversion, ved en clean installation, skal
>> kontrollere er jo blot om man ejer en tidl. version og derfor kan
>> man uden problemer lave en frisk installation.
>
> Man kunne vel i teorien godt forestille sig at den ville sige noget
> i retning af: "Dette er ikke samme sprogversion du forsøger at
> installere, så du får ikke lov til at fortsætte", eller noget i den
> stil.
>
>> Jeg har da brugt min danske Win 98 til at installere en XP UK
>> upgrade.
>
> Altså blot ved at smide Win98-cd'en i dit cd-drev på et eller
> andet tidspunkt under installationen af WinXP?
>
Ja, på et tidspunkt verificere den at man har en tidligere Windows.
Og jeg har en idé om at den nægtede mig at lægge en W2k pro, US ind
fordi jeg kun havde en W98DK. Men jeg er sku ikke sikker.

Om et par dage skal jeg have lagt min WinXP pro DK ind og så kan jeg jo
lige prøve efter med W2k pro,US'en.

>> Men ville jeg have lagt den oven i den eksisterende Win 98, så
>> havde jeg ikke kunnet (og vil også give rod i mappenavne og den
>> slags).
>
> Ja, og det var nemlig heller ikke planen. Det skal være på en tom
> harddisk.
Det tror jeg heller ikke at man kan. Jeg tror den vil forlange en anden
partition (Volume).

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk.sletdette




Madsen (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-07-02 00:11

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ja (eller rettere nej, win98-mappen samt i386-mappen var kopieret
> over på harddisken).

Det kan jeg så også gå med til, hvis det endelig skal være.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 26-07-02 00:39

Michael Lund Sørensen skrev:

> Om et par dage skal jeg have lagt min WinXP pro DK ind og så kan jeg
> jo lige prøve efter med W2k pro,US'en.

Muligvis skal jeg selv til at rode med det i morgen, eller rettere
senere i dag, hvis alt går som planlagt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste