En løkke med en $test[]-variabel
Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-07-02 21:48

Hej gruppe...
Hvordan laver jeg en løkke så en kommando bliver udført for alle data i
$test[] ???

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Regin Larsen

Dato : 23-07-02 21:50

http://se.php.net/foreach ?

--
Regin

Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-07-02 23:37

Altså...

Hvis jeg skriver:
$a[] = "a";
$a[] = "b";
..

Den kan skrive mange... Hvordan får jeg vist alle sammen?? Uden at skulle
skrive "echo $a[1];" osv??

----
Mvh Kasper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-07-02 00:23

http://php.net/foreach ?

--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-07-02 10:02

> http://php.net/foreach ?

Jeg har fået den til at virke nu. Men hvad nu hvis at jeg har to variabler
"$testA[]" og "$testB[]" som skal forhøjes.

Altså når jeg har $testA[1] skal jeg samtidig have $testB[1] osv. Uden at
skrive [1] og [2] osv. Er der en måde at undgå dette?

---
Mvh Kasper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-07-02 10:08

On Wed, 24 Jul 2002 11:01:32 +0200, "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Altså når jeg har $testA[1] skal jeg samtidig have $testB[1] osv. Uden at
>skrive [1] og [2] osv. Er der en måde at undgå dette?

Hvis $testA og $testB afhænger af hinanden, kunne du overveje at
udvide din array-model i første omgang.

Men foreach kan også liste key'en med ud, så med udgangspunkt i dit
design, så kan vi lave en løsning i stil med:

foreach ($testA AS $key => $value) {
print $testA[$key]; // vil i øvrigt være det samme som $value
print $testB[$key];
}

Ovenstående tager ikke højde for hvis der ikke skulle være de samme
keys i $testA og $testB (fx hvis $testB[10] eksisterer, men $testA[10]
ikke gør).

--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-07-02 10:16

> foreach ($testA AS $key => $value) {
> print $testA[$key]; // vil i øvrigt være det samme som $value
> print $testB[$key];
> }

Jeg har gjort som du sagde over det virker... Bortset fra at den kun printer
det bogstav ud som nummer $key i min variabel...

Altså, hvis $key er to og $testA er "Kasper" printer den "a" ud og hvis $key
er 1 printer den "K" ud... Hvorfor??

----
Mvh Kasper

Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-07-02 10:18

den er lavet nu, min fejl

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-07-02 10:22

On Wed, 24 Jul 2002 11:16:02 +0200, "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Altså, hvis $key er to og $testA er "Kasper" printer den "a" ud og hvis $key
>er 1 printer den "K" ud... Hvorfor??

Eh... var $testA og $testB ikke arrays?

Hvis $testA blot er en string, så vil $testA[0] give første bogstav,
$testA[1] give andet bogstav, og så fremdeles.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-07-02 15:16

Det er arrays :) Det var mig selv der var så god at blande nogle ting sammen
i min kode, som sagt før. :)

Anyway, tak for hjælpen alle....

----
Mvh Kasper