Min <table> skulle gerne "hives" ind fra a~
Fra : PsHdO

Dato : 23-07-02 21:22

Hej.
For at gøre administrationen af min side bare en smule næmmere, har jeg et
enkelt spørgsmål. (i første omgang)

Jeg har en side som eks.:
http://hjem.get2net.dk/nokia_dvb/eng/indexa.html
midt på denne side har jeg så en <table> med noget info.
Denne table går igen på flere sider, og det ville nu være smart hvis jeg
kunne trække den ind på min side fra en fil, uden alt for mange
specialiteter....

Er det muligt ?
Eller hvad er løsningen på dette ??

Mvh.
PsHdO
Peter

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 23-07-02 21:47

PsHdO wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Denne table går igen på flere sider, og det ville nu være smart hvis jeg
> kunne trække den ind på min side fra en fil, uden alt for mange

Det er muligt..

Hvis din server / webhotel understøtter Server Side Includes...

så kan du lave en fil der f.eks hedder table.htm
hvor du KUN har din table ( ingen head eller body )

så alle de filer hvor du vil bruge den i SKAL hedde *.shtml
( da serveren så tjekker igennem for SSI kode ) '
Du kan også inkludere hvis den hedder f.eks *.asp

men der hvor du vil have det inkluderet skriver du

<!--#include file="table.htm" -->

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : PsHdO

Dato : 24-07-02 12:36

Hej.

> Hvis din server / webhotel understøtter Server Side Includes...

Ok, det vidste jeg jo så ikke om serveren understøttede, men et lille forsøg
viste mig at det fungerede, så det må den jo altså understøtte....
( http://hjem.get2net.dk/nokia_dvb/test.shtml )
Her bliver min tabel trukket ind midt i det hele....

Nu er mit problem så, at jeg gerne vil have omdøbt alle mine .HTML til
..SHTML og lavet alle links der heder .HTML om, inde i siderne til .SHTML....
på en nem måde....

Findes der en slags "søg og erstat" funktion, der kan tage et helt biblotek
af gangen både inden i filer og filnavne osv ??

Ellers er der meget hårdt arbejde jeg skal igennem, da jeg måske har
opbygget min side på en "lidt" usmart måde, med menu´erne og links inden i
alle html-filerne.
Der er ca. 80-90 sider (Dansk+Engelsk) og nok over 600 links i alt der skal
rettes til.

Mvh.
PsHdO
Peter
http://nokia.dyndns.dk

Fra : PsHdO

Dato : 24-07-02 12:51

Hej.

Jeg har lige afprøvet det der SSI i en .HTML-fil på min side, og af en eller
anden grund fungere det også fint, så jeg behøver ikke at omdøbe links inden
i filer, og filer mv... hurra....

Jeg vil så lige sige tusind tak for hjælpen med at løse mit problem, nemlig
at hive <tabel> ind fra andre filer....

Mvh.
PsHdO
Peter

Fra : dudsen

Dato : 24-07-02 13:36

PsHdO wrote:

> [...]
> biblotek
> af gangen både inden i filer og filnavne osv ??

kommer an på hvad du har af værktøger fra en linux shell kan det
gøres med to komandoer måske enda en hvis man er dygtigere end mig.
'perl -pi -e 's/.HTML/.shtml/g' *.HTML'
perl oneliners er lækre
'rename .HTML .shtml *.HTML'
Du er ikke den første der har haft lyst til at omdøbe en masse filer.
Under windows ville du nok skulle ud i et perl script eller noget
andet programereing.

> [...]
> inden i alle html-filerne.
> Der er ca. 80-90 sider (Dansk+Engelsk) og nok over 600 links i alt

Ja den slags gør man ikke i hånden det er soleklart. iøvrigt er
nettom menuer noget der ere meget smart at bruge ssi til.

Fra : PsHdO

Dato : 24-07-02 22:12

Hej.
Tak for dit svar men:
> nettom menuer
øhhhh hvad er det lige ??
Er det navnet på den slags menu´er jeg har lavet??
Jeg ville egentlig meget gerne have sådan en menu lavet, så den så sådan ud
ca. som den gør nu, men så den er meget nemmere at administrere....
Det er et sandt helvede at skulle have nye menu-punkter ind i menu´en.....
Så gode råd, eller links til menu-scripts, el.lign. er meget velkomne.
Jeg er rimeligt glad for den måde, min side ser ud på sådan rent grafisk, så
jeg har ikke ret meget lyst til at lave noget i frames, med skille-linier
midt på siden osv.....

Mvh.
PsHdO
Peter
http://nokia.dyndns.dk

Fra : dudsen

Dato : 26-07-02 14:24

PsHdO wrote:

> Hej.
> Tak for dit svar men:
> øhhhh hvad er det lige ??

en stave fejl der skulle have stået netop.

> [...]
> for den måde, min side ser ud på sådan rent grafisk, så jeg har ikke
> ret meget lyst til at lave noget i frames, med skille-linier midt på

Den nemme men ikke så idelle løsnign er at smide menuen ud i en
ekstern fil som du så inkludere. det er lidt bedre end de nuværende
men ikke perfekt.
Altilernativt skal du have fat i et cms (content management system)
men det krever at du enten kan finde et gratis der precist passe til
det du vil, eller kan programere.

--
Daniel Udsen
www.koen.dk

Fra : dudsen

Dato : 23-07-02 21:52

PsHdO wrote:

> [...]
> Denne table går igen på flere sider, og det ville nu være smart hvis
> jeg kunne trække den ind på min side fra en fil, uden alt for mange

et eller andet serverside hvis eller get2 net tilbuder dette ssi
ville f.eks. kunne løse dit prblem uden for meget uden oms snask det
kan php jsp og hvad der eller er også, men...
eller er der frames ig iframes hvis det skal værre clientside