Robinson Ekspeditionen - Ørådet?
Fra : Finn Christensen

Dato : 23-07-02 20:46

Er her nogen der ved hvad det er for noget musik der spilles i Robinson
Ekspeditionen ved ørådet?

Har fået den ind i hvoedet og må tilstå, at den sidder fint der, så nu vil
jeg prøve at finde den

Finn

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 23-07-02 21:52

On 23 jul 2002 Finn Christensen enriched usenet with:

http://shor.ter.dk/559444005

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : Finn Christensen

Dato : 23-07-02 22:12

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://shor.ter.dk/559444005

Takker

Finn

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 23-07-02 23:22

Jeg kan rette det udsagn som TV3 er kommet med ;

Nummeret der bruges under Ørådet i Robinson Ekspeditionen er lavet af de
danskere der kalder sig "BLISS", deres kommende album vil indeholde nummeret
i en lidt længere og udvidet version.

Jeg har gennemlyttet en "demo" af det kommende materiale og kan kun sige der
absolut er et helt fantastisk album på vej!

Der er på nuværende tidspunkt planlagt en udgivelse via. EMI/Medley - Virgin
til september/oktober!

venlig hilsen

Henrik Fuglesang
www.henrikfuglesang.dk

Fra : Finn Christensen

Dato : 24-07-02 02:11

"Henrik Fuglesang" <usenet@henrikfuglesang.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nummeret der bruges under Ørådet i Robinson Ekspeditionen er lavet af de
> danskere der kalder sig "BLISS", deres kommende album vil indeholde

Ahhh, synes også nok, at det var Bliss der stod, da jeg på et senere
tidspunkt fandt et link på google til bibliotekernes søgedims, der omtaler
"musikken fra Robinson"

- iøvrigt synes jeg, at "temaet fra ø-rådet" er et ganske smukt stykke
musik.

Finn

Fra : Johnny Bonde

Dato : 24-07-02 09:50

tja nu er vi jo nogen i danmark som slet ikke gider
se den slags fordummende udsendelser

mvh Johnny Bonde

Fra : Kong Kent

Dato : 24-07-02 10:28

"Johnny Bonde" <johnny.bonde@underholdningsnettet.dk> skrev i en meddelelse
> tja nu er vi jo nogen i danmark som slet ikke gider
> se den slags fordummende udsendelser

Jamen tillykke med det, oh bedrevidende excellence. Må jeg bruge denne
lejlighed til at bukke mig i støvet for Deres fantastiske overblik over
hvilket tv der er fordummende, og hvilket tv der er tilladt for
intellektuelle at se.

Jeg har planer om at se følgende programmer resten af ugen. Må jeg ulejlige
Dem et par minutter, og bede Dem om at svare mig på hvilke programmer der må
ses hvis man vil kvalificere sig som en seer med hjerne?

24 Timer (docu-soap)
Escortpiger (docu-soap)
Singlepiger (docu-soap)
Jackass
Formel 1
Temptation Island

Kan jeg se disse udsendelser, eller er de fordummende, Johnny Bonde??!!

/ironi off!

Aldrig i mit liv har jeg hørt mere latterlig kommentar. "tja, vi er jo nogen
i danmark (Danmark staves med stort D!!) som slet ikke gider se den slags
fordummende udsendelser".

Hold da kæft. Magen til selvbestaltning skal man sq lede længe efter. Du
kunne lige så godt stille dig op og sige "Alle der ser Robinson, Big
Brother, Temptation Island osv... er dårlige mennesker"

Det er vi ikke. Vi bestemmer da selv hvad vi vil se i fjernsyn. Er man
klogere hvis man ser Debatten på DR2, eller er hårdnakket fast seer på
Profilen på DR1? Nej du! Der er ingen der skal gøre sig bedre end andre når
de glor i flimmerkassen. For uanset hvad, så er det ren og skær tidsspilde!
:)

Så spar os for dine bedre-vidende kommentarer, der IMO virker lige lovligt
mentalt inferiøre til jeg overhovedet gider begive mig ud i en diskussion om
det, men nu har jeg gjort det alligevel, og hvad siger det så om mig? :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-07-02 16:18

Kong Kent wrote:

> [...]
> det, men nu har jeg gjort det alligevel, og hvad siger det så om mig? :)

At du tilsyneladende har set for meget Robinson ;)

/Robert

Fra : Kong Kent

Dato : 24-07-02 16:31

> At du tilsyneladende har set for meget Robinson ;)

LOL

Fra : Finn Christensen

Dato : 24-07-02 10:55

"Johnny Bonde" <johnny.bonde@underholdningsnettet.dk> skrev i en meddelelse
> tja nu er vi jo nogen i danmark som slet ikke gider
> se den slags fordummende udsendelser

Det er vi så heldigvis mange der godt gider. Det er det samme hykleri med Se
og Hør. "ingen læser det lort" - og alligevel hamrer de 400.000 ekspemplarer
ud over disken hver uge....

Iøvrigt kunne jeg da godt tænke mig at vide, hvordan du kan vide, at det er
en fordummende udsendelse, hvis du ikke selv er en af de der er blevet
fordummet af at følge med?? Lidt fordummet må du da være blevet, siden du
ikke har lært, at Danmark staves med stor D.

Man kan sammenligne din kommentar med et træ fyldt med aber. Dem der sidder
i toppen og ser ned på os andre ser en hel masse aber. Os der sidder længere
nede sidder og kigger op på en masse røvhuller.

Smag og behag er som bekendt forskellig! Det er hykleren som regel den
første der glemmer.

Finn

Fra : Jack Of

Dato : 25-07-02 01:51

> [...]
Se
> og Hør. "ingen læser det lort" - og alligevel hamrer de 400.000

Kunne du så ikke som seer forklare mig,
hvad det er, der interesserer dig ved programmet?
Spørgsmål, ikke mudder.

Fra : Finn Christensen

Dato : 25-07-02 11:09

"Jack Of" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du så ikke som seer forklare mig,
> hvad det er, der interesserer dig ved programmet?
> Spørgsmål, ikke mudder.

Det er jo nok OT, men jeg gør det sgu alligevel....:

Godt spørgsmål. Da Robinson kom første gang, var det det første af sin type,
altså det første "stemme-hjem-program".
Jeg fulgte det og blev hængende fordi det var en sjov blanding af mennesker,
der udstillede sig selv, deres kvaliteter og mangle på samme. Der var skurke
og der var helte og man vidste, at de ikke var så voldsomt skolede og
instruerede, som når man f.eks. ser en film. Der er givetvis visse
instruktioner til deltagerne når de filmes, ligesom der helt sikkert
manipuleres med det hele når der klippes.
Men der gik ikke lang tid før man fik favoritter og så sandelig også
personer man IKKE brød sig om. For mit vedkommende kunne jeg ikke fordrage
Hanne, der var med i den første Robinson. Så man fulgte med for at se om der
dog ikke snart var en af de andre der "satte ende på plads", eller for at
nyde det øjeblik hvor hun blev stemt hjem.
Så synes jeg også det var meget sjovt at se de dyster og konkurrencer, og
syntes i det hele taget at det var sjov at se den måde TV3 indrettede det
hele. Og så var det også sjovt,at det ikke nødvendigvis altid bare var den
store stærke der vandt, man at der af og til også skulle bruges snilde,
intelligens og så selvfølgelig held.

Robinson 2 fulgte jeg ikke så meget med i, fordi det blev sendt på en dag
hvor jeg havde andre pligter, men jeg fulgte lidt med i det, ved at følge
andre folks samtaler om hvad der foregik, hvordan de forskellige personer
var osv. Kunne se og høre at det var de samme ting der greb dem, som havde
fanget mig i den første.

Sidste år var det igen muligt for mig, at følge med og det foregik på samme
måde som første gang. man fandt sine helte, fandt sine skurke og fulgte med
af alm. hygge-interesse. Det skader ikke at følge med i noget på TV, som er
overskueligt, let fordøjeligt, folkeligt og hvor man kan gå i seng og sove,
uden at ligge vågen over hvordan det gik og hvordan det går.

Så JA, jeg er Robinson Fan og glæder mig meget til at se den kommende sidste
udgave.

Skal så lige sige, at Robinson er det eneste stemme-hjem-program jeg følger
med i. Har ikke fundet samme interesse i det store udvalg af andre
programmer med stemme-hjem konceptet. Ved ikek hvorfor. Måske fordi TV3 kom
først, fordi jeg godt kan lide Mygind og synes at setup'et med en øde ø,
uden mad og smøger giver det hele et lidt sjovere præg, end et hus, hvor
overvågning med High Tech og skrig fra fulde folk er det store indhold....

Finn

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-07-02 11:28

Finn Christensen wrote:

> [...]
> setup'et med en øde ø, uden mad og smøger giver det hele et lidt
> sjovere præg, end et hus, hvor overvågning med High Tech og skrig fra

Helt ok, men kan tråden ikke FUT'es over i news:dk.medier.tv?

XFUT: news:dk.medier.tv

Mvh
Nikolaj

Fra : Holger Jensen

Dato : 27-07-02 02:42

ja det er dido der har lavet den sang til ørådet men kan bare ikke huske
hvad den hedder