IP på WINS ved TDC
Fra : xmod

Dato : 23-07-02 20:40

Findes der IP adresser på WINS (hvad det så end er) på TDC's net, og hvordan
skaffer man dem/ hvad er de?

/Xmos

[newbie - be gentle]

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-07-02 22:19

On Tue, 23 Jul 2002 21:40:14 +0200, xmod wrote:
> Findes der IP adresser på WINS (hvad det så end er) på TDC's net, og hvordan
> skaffer man dem/ hvad er de?

Det gør du ikke.

WINS er Windows name resolution, som intet har at gøre på
Internet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : xmod

Dato : 23-07-02 23:09

Ok, men hvorfor er det så muligt at indtaste "WINS addresses, in order of
use" under 'advanced TCP/IP settings' for en opkaldsprofil??

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-07-02 23:09

On Wed, 24 Jul 2002 00:08:40 +0200, xmod wrote:
> Ok, men hvorfor er det så muligt at indtaste "WINS addresses, in order of
> use" under 'advanced TCP/IP settings' for en opkaldsprofil??

Fordi windows er defekt

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 23-07-02 23:25

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Fordi windows er defekt

Mon ikke det kunne være fordi man kunne tænkes at ringe op til et
Windows-netværk? Det er ikke internet, men derfor kan det godt være
TCP/IP.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-07-02 05:53

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote

> Fordi windows er defekt

Faktisk er det en stor hjælp hvis man kalder op
til et windows netværk, ja jeg vil i visse tilfælde
kalde det næsten uundværligt.

Måske mener du at windows er defekt fordi det
overhovedet inkluderer WINS? Det kan jeg bedre
gå med til, men gælder det ikke inden for de fleste
teknologier at man slæber rundt på en bagage af
mere eller mindre tvivlsomme løsninger?

Ole Thomsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-07-02 08:52

On Wed, 24 Jul 2002 06:53:24 +0200, Ole Thomsen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote

> Faktisk er det en stor hjælp hvis man kalder op til et windows
> netværk, ja jeg vil i visse tilfælde kalde det næsten uundværligt.

Men er det bare antydningen af dokumenteret for den almindelige bruger
at han/hun ikke skal bruge det når de ringer til Internet, som nok er
99% af anvendelsen af "netværk via modem"

> Måske mener du at windows er defekt fordi det overhovedet inkluderer
> WINS?

Ja

> Det kan jeg bedre gå med til, men gælder det ikke inden for de fleste
> teknologier at man slæber rundt på en bagage af mere eller mindre
> tvivlsomme løsninger?

Sikkert - men windows har i al fald sin andel

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-07-02 18:05

> [...]
> at han/hun ikke skal bruge det når de ringer til Internet, som nok er
> 99% af anvendelsen af "netværk via modem"

Hold nu op.

Windows er måske defekt, men sg*da ikke fordi
der er muligheden for at konfigurere noget man i
visse tilfælde har brug for.

Hvis du ligefrem bekymrer dig over den manglende
dok synes jeg godt nok ikke dit svar retter meget
op på det.

Ole Thomsen