ægipaner? menneske/abe hybrid
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-02 20:34

I Voltaires Candide omtales ægipaner som hybrider mellem mennesker og
aber. (men satyrer og fauner nævnes i samme sætning, så jeg er lidt i
tvivl om han blot snakker generelle menneske-dyr fantasidyr)

Er det en "officiel" hybrid-betegnelse (som fx muldyr)?

Er der beskrevet sådanne hybrider i historien?
Det burde vel kunne lade sig gøre at skabe levedygtigt afkom mellem
mennesker og menneskeaber. De etiske aspekter er jo mildt sagt
relevante, men der er jo sket meget andet i historien.

Nogen der kender en engelske betegnelse for dem?

Fra : itgrafen

Dato : 07-08-02 08:22

"Martin Højriis Kristensen" skrev d. 23-07-02 20:34 dette indlæg :
> [...]
> relevante, men der er jo sket meget andet i historien.
>
> Nogen der kender en engelske betegnelse for dem?

Hej Martin

Jeg tror ikke at det er fantasidyr eller hybrider han omtaler, men måske
kan du få hold på fakta, ved at kigge på denne side.
http://www.becominghuman.org/ (en af mine favoritsider). Mit bud på
ægipaner må være at det er homo agasta.

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : itgrafen

Dato : 07-08-02 08:23

> [...]
> relevante, men der er jo sket meget andet i historien.
>
> Nogen der kender en engelske betegnelse for dem?

prøv en gang at kigge her http://www.becominghuman.org/, måske vil det
hjælpe dig til at finde svar
mit eget amatørbud på hvad betegnelsen for eipanner er - er homo agasta

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/