haddisk nede - også postet i dk.edb -
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 23-07-02 19:18

postet i dk.edb - som anbefaler jeres gruppe -

ingeborg jacobsen" <ingeborg@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d3d8d45$0$12709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...> Hej NG -nødråb fra
en desperat kvinde!,

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 24-07-02 07:56

> postet i dk.edb - som anbefaler jeres gruppe -

[snip]
> Disken er FAT32

Jeg har en gang haft held med at få win98 til at læse en FAT32-disk som
WinXP ikke kunne få fat i.

Jeg vil mene at det er et forsøg vær at prøve at sætte disken over i en
win98 maskine, så kan du måske trække data ud.

HTH
/Brian

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 24-07-02 08:25

ingeborg jacobsen <ingeborg@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev:
<snip>
hendes disk virker ikke mere
<snip>

Hmmm, måske ville jeg koncentrere mig om at få alle dine filer hevet
over på en disk, som ikke er den fysisk samme. Derefter kan du rode
rundt og genskabe filer som du lyster...

Prøv at starte op i DOS vha. en bootdisk eller en windows 95/98 CD-
ROM (afbryd installationen).

Kopier så dine data over på en anden disk, så er du sikker på, at du
har alle filerne, og så skal du ikke bekymre dig om disken står helt
af eller ej

Nu skal du så have fundet dine filer.
Alt hvad der ender på .chk er filstykker, som af en eller anden grund

ikke er kædet sammen korrekt (din FAT tabel er sikkert røget en tur)
og derfor danner de ikke noget indhold. Min erfaring siger mig, at
det næsten ikke kan betale sig at gøre noget ved disse .chk filer,
med mindre der ligger noget livsvigtigt... F.eks. er det næsten
umulilgt at genskabe worddokumenter, da de indeholder en masse koder,

som du ikke kan genkende
Alle de filer, som ikke hedder .chk er stadig intakte, og disse skal
du så bare sortere fra, og være glad for stadig findes

Desværre er jeg bange for, at du har mistet alt hvad der ligger i
filerne .chk

Men vent nu lidt med at slette dem, det kunne jo være, at der er
nogen der kender et lille stykke software, som kan genskabe noget af
det, vha. kodegenkendelse... Jeg gør bare ikke

Håber det ikke er så slemt, som det ser ud

/J

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 24-07-02 16:26

klip - harddisk nede

jeg har fået en mail fra complex-data og de vil prøve at redde hvad reddes
kan for 1800 kr. Det er en chance jeg vil tage og melder tilbage hvordan det
gik. Ellers må jeg nok sande at af skade bliver man klog...
hilsen,
ingeborg

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-02 01:44

ingeborg jacobsen skrev:

> klip - harddisk nede

> jeg har fået en mail fra complex-data

Uha, kan jeg ikke lokke dig til at tage en tur forbi:

Det er et par skribenter jeg stoler uendeligt meget mere på end Com-
plex Data.

> og de vil prøve at redde hvad reddes kan for 1800 kr. Det er en chan-
> ce jeg vil tage

Hvis de vil til at redigere data direkte på harddisken, så find kage-
rullen frem og tæv dem til de får fingrene væk fra din harddisk.

> Ellers må jeg nok sande at af skade bliver man klog...

Forhåbentlig.
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : complex@pc.dk

Dato : 25-07-02 05:39

Nej vi anvender ikke Hard Disken direkte...............

prisen er korrekt 1500,- + moms

og her er hvad vi skrev:

Dataredning - vi kan (måske) hjælpe dig,
det koster ikke noget at ringe og høre, hvordan vi kan hjælpe dig.
Ud fra de oplysninger du har givet her er det ikke muligt at give et
kort klart svar.

Vi kan muligvis hjælpe dig med gode råd over telefonen, det koster
ikke noget.

Men husk at du kun har 1 sæt original data.
Tænk dig meget grundigt om inden du/andre forsøger noget, med dette
dit eneste sæt data !

1/ Tag det roligt.
2/ Start ikke dit system igen.
3/ Jo mindre du selv eller en såkaldt "ekspert" prøver, jo
nemmere/billigere er det.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-02 09:49

complex@pc.dk skrev:

>og her er hvad vi skrev:

Ja, det ved vi da godt. Vi har set det til hudløshed. Tag og hold
op.

--
Bertel

Fra : complex@pc.dk

Dato : 25-07-02 15:44

Hvis man omtaler mit firma ved navns nævnelse
og anfører ukorekte ting vil jeg til enhver tid have ret til at
svare........

dataredning til 1875,- kr

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-02 17:40

complex@pc.dk skrev:

>Hvis man omtaler mit firma ved navns nævnelse
>og anfører ukorekte ting vil jeg til enhver tid have ret til at
>svare........

Vi har for længst fattet at du vil pladre dine møgreklamer ud ved
enhver given lejlighed og at du benytter såvel tilsyneladende
fornuftige som helt hen i vejret-argumenter for at handle sådan.

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-07-02 11:12

complex@pc.dk wrote in

> og her er hvad vi skrev:

Hold for Putgarten op med at spamme gruppen!

Du/I er _udemærket_ klar over at det hverken er velset eller ønsket. Vi
havde alle sammen gættet at den 'mail' jeres robot havde sendt til
Ingeborg var den sædvanlige smøre (som I så 'hjælpsomt' sender til alle
der har det mindste spørgsmål om defekte diske), så der var *ingen*
grund til at poste hele møget igen.

XFUT: dk.admin.netmisbrug

--
Niels Callesøe - nørd light @work