MS Windows
briani 27239
Problem med at flytte / kopiere filer fra ~
Fra : Kim M.

Dato : 23-07-02 18:55

Hejsa

Jeg har problemer når jeg vil flytte/kopiere store filer fra en harddisk til
en anden i Windows 2000. Den kommer med følgende fejl "Der opstod en fejl
under kopiering af filen eller mappen. Det er ikke muligt at kopiere
xxx.xxx: Der er ikek tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den
ønskede handling"

Når jeg kopier en stor fil, stiger cpu brug helt vildt og er meget oppe i
100%. Jeg har 512 mb ram og det har ikke før været noget problem, men er
lige pludselig blevet det.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre??

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Kim

Fra : Madsen

Dato : 23-07-02 20:23

Kim M. skrev:

> Når jeg kopier en stor fil, stiger cpu brug helt vildt og er meget
> oppe i 100%. Jeg har 512 mb ram og det har ikke før været noget
> problem, men er lige pludselig blevet det.

Kører din harddisk(e) DMA og er det det rigtige DMA-mode de kører?
Der burde ikke blive brugt 100 % cpu-kraft på at kopiere filer fra
en harddisk til en anden hvis diskene kører DMA. Det gør det langt
fra her i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Claus

Dato : 24-07-02 05:04

Hvordan kan man se om de køre i "DMA" mode ?
--
\\\\////
-(o o)-

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-02 09:45

In news:dk.edb.system.ms-windows Claus wrote:

>Hvordan kan man se om de køre i "DMA" mode ?

I Enhedshåndtering. Kontrol Panel -> System -> (Hardware) ->
Enhedshåndtering (eller måske Start -> Kør -> devmgmt.msc). Vælg din
harddisk-controller (IDE...) og kig lidt på egenskaberne for de
underliggende punkter.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Kim M.

Dato : 24-07-02 15:21

> [...]
> 100%. Jeg har 512 mb ram og det har ikke før været noget problem, men er

Hejsa

Så har jeg fundet ud af hvad der forårsagede mit problem. Det var efter
installation af følgende opdatering: Opdatering til Microsoft Commerce
Server-baserede programmer... Når den er fjernet virker det.. Jeg prøvede at
slette en opdatering ad gangen for at se og denne her er åbent synderen...
En lille information, hvis andre skulle have samme problem.. Hvorfor den
giver det problem er så en anden sag!!!!

mvh

Kim