MySQL-kan man?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-07-02 18:04

Hej gruppe...
Jeg roder lidt med SQL og undre mig over, kan man ikke gøre det at den skal
finde en bunke data et sted uden at bruge en while-løkke?? Den skal kun
finde en data og jeg mener uden LIMIT 0,1. Bare et udtræk. Jeg ved der kun
findes en slags af den data i databasen....

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-07-02 18:45

> [...]
> finde en data og jeg mener uden LIMIT 0,1. Bare et udtræk. Jeg ved der kun
> findes en slags af den data i databasen....

Forstår ikke dit spørgsmål? Prøv lige at give et eksempel på hvad du vil
gøre? Og hvilken DB struktur du kører!

mvh
Johan

Fra : Larz

Dato : 23-07-02 18:44

Kasper Johansen wrote:
> Den skal kun finde en data og jeg mener
> uden LIMIT 0,1. Bare et udtræk. Jeg ved der kun
> findes en slags af den data i databasen....

Øøøøh, gør som du plejer, bare uden while løkken...

$row = mysql_fetch_assoc($resultid);

:) lars

to mail me - remove your pants.

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 23-07-02 21:24

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> finde en data og jeg mener uden LIMIT 0,1. Bare et udtræk. Jeg ved der kun
> findes en slags af den data i databasen....

Er det noget lignende det her:

SELECT * FROM dinTabel WHERE unikdata = '$dinunikkevar'

så skifter du bare dinTabel, data, ud med dit tabel navn og unikdata ændre
du til det kollone navn som du ved er unik.

/Pelle