MS Windows
briani 27239
newbie: batch spørgsmål !
Fra : Jan Rysz

Dato : 23-07-02 17:08

Jeg sidder for første gang og rodder lidt med batch-filer !

Hvis jeg gerne vil have den til at slette indholdet i en mappe, uden at jeg
behøver at følge med, hvordan gør jeg så ?
Den spørger nemlig om jeg er sikker på om jeg slette filerne J/N, og det er
det jeg gerne vil undgå, den skal bare slette !

Jan Rysz

Fra : Jacob

Dato : 23-07-02 17:26

Så vidt jeg husker skal du vidst tilføje et -y bagefter, altså del mappe -y

--
Mvh Jacob
http://www.pfu-web.dk

Fra : Jan Rysz

Dato : 23-07-02 17:37

"> Så vidt jeg husker skal du vidst tilføje et -y bagefter, altså del
mappe -y

Hvis jeg gør det, sker der ikke noget.

Den kører godt filen, uden at spørge, men til gengæld sletter den intet ??

Jan

Fra : FeZ

Dato : 23-07-02 17:37

"Jan Rysz" <rysz@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> Den spørger nemlig om jeg er sikker på om jeg slette filerne J/N, og det
er
> det jeg gerne vil undgå, den skal bare slette !

Hvis du bruger DEL kommandoen

DEL fil.ext /Q

/Q gør at du ikke bliver bedt om at bekræfte sletningen hvis du anvender
jokertegn

Ellers kan jeg anbefale en DEL /? som viser de muligheder du har.
Gælder også andre kommandoer.
--
FeZ

Fra : Jan Rysz

Dato : 23-07-02 18:34

> Hvis du bruger DEL kommandoen
>
> DEL fil.ext /Q
>
> /Q gør at du ikke bliver bedt om at bekræfte sletningen

Se det er noget der virker....mange tak !!

Jan Rysz

Fra : FeZ

Dato : 23-07-02 19:52

> Se det er noget der virker....mange tak !!

Jamen velbekomme da
--
FeZ

Fra : Madsen

Dato : 23-07-02 20:24

Jan Rysz skrev:

> Se det er noget der virker....mange tak !!

Til en anden gang så prøv evt. at skrive f.eks. Del /? i en
kommandoprompt, DOS-prompt, eller hvor du nu sidder og forsøger dig
henne. Det vil ofte give en liste over hvilke parametre du kan bruge
med pågældende kommando, og hvad disse parametre gør.

Madsen.

Fra : ferling

Dato : 07-08-02 08:22

"Jan Rysz" skrev d. 23-07-02 17:08 dette indlæg :
> [...]
det er
> det jeg gerne vil undgå, den skal bare slette !

Hej Jan
Mange doskommandoer brugt i batchfiller kan bruge flere switches end fra
kommandolinien.
F.eks. kan deltree gives switchen /Y, så svaret Yes er forudsat ved
programstart. I de dosversioner jeg har haft fingre i kan den ikke
bruges i forb. med del *.*. Derfor kan deltree være smart, du kan jo
bare oprette det igen med det samme - f.eks.:
deltree /Y måldir
md måldir
Prøv at kigge i hjælpen for alle muligheder og nøjagtig syntaks - der
findes sådan et billighæfte om batchprogrammering, find det på
biblioteket.
Med venlig hilsen
søren Ferling

http://www.kandu.dk/