indrykning af tekst...
Fra : Lars Bom Huusfeldt

Dato : 23-07-02 16:28

kan det ikke lade sig gøre at rykke tekst ind som følger:

fjjfajkfalæjfa
dkfajfajfa
ddfklaf
fkdlsdfja
dfkjfkdf
fdkfj

håber på et hurtigt svar...

tak

Fra : Hintzmann

Dato : 23-07-02 16:41

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men du kan prøve at sætte tagen
<pre> uden om din tekst. Så bibeholder den indrykninger og mellemrum.

<pre>
fjjfajkfalæjfa
dkfajfajfa
ddfklaf
fkdlsdfja
dfkjfkdf
fdkfj
</pre>

Hintzmann

Fra : Lars Bom Huusfeldt

Dato : 23-07-02 16:45

ja ok måske jeg ikke fik formuleret problemet korrekt...
Jeg kan ikke lave mellemrummet i linie 2, 5 osv...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-02 16:51

In news:dk.edb.internet.webdesign.html Lars Bom Huusfeldt wrote:

>ja ok måske jeg ikke fik formuleret problemet korrekt...
>Jeg kan ikke lave mellemrummet i linie 2, 5 osv...

Hvis du endeligt vil bruge mellemrum, så gør som den anden Lars sagde,
eller brug koden &nbsp; i stedet for hvert mellemrum. Begge dele er
efter min mening noget værre rod. Du kunne også bruge margin eller
padding fra CSS. Altså:

Noget_1
Noget_1a

Noget_2a

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-02 16:52

In news:dk.edb.internet.webdesign.html Lars Stokholm wrote:

[snip]

>Hvis du endeligt vil bruge mellemrum, så gør som den anden Lars sagde...

Sludder, jeg mener Hintzmann. Lars er jo dig ;)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-02 16:55

In news:dk.edb.internet.webdesign.html Lars Stokholm wrote:

[snip]

Lige en ting til... Det gik lidt for hurtigt.

Du skal nok sætte den op til 5px i stedet. De sølle 2px kan knapt ses.

Fra : Lars Bom Huusfeldt

Dato : 23-07-02 17:40

takker for løsnings mulighederne - lige hvad jeg manglede...

Fra : Stig Nygaard

Dato : 23-07-02 17:44

Hej!

Lars Stokholm wrote:
> Du skal nok sætte den op til 5px i stedet. De sølle 2px kan knapt ses.

Eller evt. bruge enheden em i stedet for, så du får en størrelse som
afhænger af brugte font-størrelse (body font size).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-07-02 23:01

On Tue, 23 Jul 2002 17:27:58 +0200, "Lars Bom Huusfeldt"
<lars.huusfeldt@mail.dk> wrote:

>kan det ikke lade sig gøre at rykke tekst ind som følger:

Er det i forbindelse med tekststykker med afsnit, eller lignende?
Normalt kan man bruge text-indent til at begynde lidt indrykket, som
det kendes fra trykt layout. Jeg kunne forestille mig, at kan kan give
text-indent en negativ værdi for at opnå det samme, fx:

En masse tekst, en masse tekst, en masse tekst, en masse tekst, en
masse tekst, en masse tekst, en masse tekst, en masse tekst, en masse

- Peter Brodersen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-07-02 23:11

In news:dk.edb.internet.webdesign.html Peter Brodersen wrote:

> [...]
>det kendes fra trykt layout. Jeg kunne forestille mig, at kan kan give
>text-indent en negativ værdi for at opnå det samme...

Ja, men så skal du til gengæld til at lave større margin eller padding
i den element afsnittet er indeholdt i. Vi havner så samme sted - hvis
ikke længere væk.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-07-02 00:20

On Wed, 24 Jul 2002 00:11:26 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Ja, men så skal du til gengæld til at lave større margin eller padding
>i den element afsnittet er indeholdt i. Vi havner så samme sted - hvis
>ikke længere væk.

Om ikke andet vil jeg anse det for en renere konstruktion, da vi kan
nøjes med én block, og i øvrigt ikke blande os i hvor, teksten
wrapper.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-07-02 00:23

>Om ikke andet vil jeg anse det for en renere konstruktion, da vi kan
>nøjes med én block, og i øvrigt ikke blande os i hvor, teksten
>wrapper.

Tja, ok, måske har du ret. Jeg har bare aldrig været hel glad for
negativer værdier, men det er nok også bare mig.