MS Windows
briani 27239
Formaterinf af HD
Fra : CARSTEN

Dato : 23-07-02 15:10

Jeg har købt en ny HD på 80 GB
Jeg kan kun få min Win98 til at formatere den til 40 GB
Der er vist noget med at min fdisk er for gammel.
Hvor finder jeg det nødvendige program uden flere udgifter til at løse dette
problem
KH og evt. tak
Carsten

Fra : LarsS

Dato : 23-07-02 15:51

CARSTEN skrev:

> [...]
> Der er vist noget med at min fdisk er for gammel.
> Hvor finder jeg det nødvendige program uden flere udgifter til at løse dette

Her er:
"Fdisk Does Not Recognize Full Size of Disks Larger than 64 GB"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044
med (bl.a.) engelsk og dansk download.

/LarsS

Fra : CARSTEN

Dato : 23-07-02 16:25

Ja men nu kan jeg ikke få fdisk til at lave andet ind 40gb
Hvordan får jeg den til at slette den første formatering og fdisk til at
lave 80GB

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-02 16:54

<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp>

Fra : kaasgaard

Dato : 07-08-02 08:22

"CARSTEN" skrev d. 23-07-02 15:10 dette indlæg :
> [...]
> Der er vist noget med at min fdisk er for gammel.
> Hvor finder jeg det nødvendige program uden flere udgifter til at løse

Hvad genkender din bios harddisken som?? (40Gb eller 80 Gb)

Hvis bios oxo kun genkender drevet som 40 GB kan det måske løses ved at
opgradere din bios.

Håber det hjælper.

// Martin

http://www.kandu.dk/