K7S5A + AMD XP2000 + Win98se problem
Fra : Jakob

Dato : 23-07-02 15:20

Jeg har for nylig installeret win98se for en "ven", men systemet bliv megte
ustabil, og kom med mange fejl, og frøs hele tiden,
Efter hat havde opdateret alle driver og den den slags, efter anbefaling af
edb-butikken, skete der ingen forandringer, vennen gik så ned til
forhandleren, og fik dem til at kigge på den, de sagde at det var fordi den
ikke kunne køre med win98, den skulle havde win xp for at kunne køre uden
fejl....Det lyder som en gang vrøvl.
De fik ham til at købe win xp, og de var så flinke at installere den for
ham, men da jeg så ind i maskinen igen, så det ud som der var installeret et
nyt bundkort i den...

Er der nogen der har oplevet at win98se ikke kan køre på et ECS K7S5A
bundkort...
Da jeg selv køre med samme bundkort i min, og selv køre win98se, og det
virker ok, siger de nede i edb butikken at det er fordi det er et nyrer
bundkort det er vidre udviklet, det skal lige siges at mit blev købt i feb.
i år og "vennens" blev købt får ca et måned siden. Maskinen virker nu ok..

MVH Jakob

Fra : Kenneth Larsen

Dato : 23-07-02 16:57

"Jakob" <duckman_duck-NOSPAM@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har oplevet at win98se ikke kan køre på et ECS K7S5A
> bundkort...

Jeg har samme bundkort med en Athlon 1200, og har kørt 98SE på det et par
måneder, og det kørte fint. Ikke så hurtigt som mit XP dog. Jeg tror det har
noget med at få de rigtige drivere til det. Det kan måske godt være lidt
tricky. Men det lyder mærkeligt med det andet bundkort. Det nye de har sat
i, er det et ECS, eller et helt andet mærke? For det lyder underligt.

Mvh Kenneth

Fra : Jakob

Dato : 23-07-02 18:58

Edb-butikken påstår at de kun har installeret win xp på det samme bundkort
som der sad i da den blev indleveret, og givet "vennen" den information at
bundkortet ikke kunne køre med win98, efter at jeg kiggede ind i pc'en igen,
kunne jeg se at det hele var bundet fint op, og var ikke som jeg efter lod
det, så jeg har en mistanke at de har skiftet bundkortet ud, og spist
"vennen" af med at bundkortet ikke fejlede noget, og han bliver nød til at
købe win xp for at få det til at virke.

Ved i om der findes en dansk impotør af ECS
Jeg har været inde på ECS hjemmeside, for at se om der skulle stå noget om
win98 problemer, det gør der ikke, de udgiver deres driver til alle windows
versioner, så det er en gang salgs-gas det hele.

MVH Jakob

Fra : kim

Dato : 23-07-02 23:20

"Jakob" <duckman_duck-NOSPAM@rocketmail.com> skrev i en meddelelse news:3d3d9951$0$12713$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ved i om der findes en dansk impotør af ECS
http://www.datatel.dk/ der købte jeg mit ECS K7S5A med en AMD
Athlon XP 1900+ Palomino 1600Mhz/266. Og jeg kører med win98 se.
I butikken opgraderede de BIOS så den også kunne køre med SD Ram.
Jeg kører dog nu med 256 DDR Ram.
Og ingen problemer her, men jeg skifter snart til XP.
Mvh Kim

Fra : Esben

Dato : 23-07-02 18:38

"Jakob" <duckman_duck-NOSPAM@rocketmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har oplevet at win98se ikke kan køre på et ECS K7S5A
> bundkort...

Virker tiptop her - der er en Duron 1,2 og ddr-ram i. Kører WinXP bedre
end Win98 på det bundkort?

--
Esben

Fra : Karsten Borchers

Dato : 23-07-02 21:09

Har en maskine med samme bundkort (nyeste BIOS) og en Duron 950, Win98SE.
Ingen problemer. Havde tværtimod store problemer med Win2000. Mange file
corruptions.

/ Borchers

Fra : wn

Dato : 26-07-02 19:52

Min søn har samme bundkort og win men med en XP 1800 , den kører ikke for
stabilt , skal tit startes op en to til tre gange, + den tit fryser.

Fra : Bachelor

Dato : 26-07-02 22:00

"wn" <wan@city.dk> skrev i en meddelelse news:ahs5q6$1tmi$1@news.cybercity.dk...
> Min søn har samme bundkort og win men med en XP 1800 , den kører ikke for
> stabilt , skal tit startes op en to til tre gange, + den tit fryser.

I dit tilfælde tror jeg at jeg ville udskifte styresystemet :) alternativ
få installeret diverse rettelser fra MS