align justify <-> p align justify
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-02-01 11:25

Er der nogen der kan sige mig om <align="justify"> (som html-kode, ikke
CSS) er legal? (jeg ved godt at den er deprecated, men det kan jeg ikke
tage mig af når jeg skal være kompatibel med en stak
version3-browser-brugere).

Normalt bruger jeg kun <p align="justify">, og spørgsmålet kommer fordi
min forgænger har lavet en del sider som jeg ikke helt kan bestemme mig
for om jeg skal rette...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------
" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>
"-------------------------------------

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-02-01 13:27

Jesper Brunholm <brunholm@bigfoot.com> skrev:

> Normalt bruger jeg kun <p align="justify">

Du bør bruger text-align:justify; i din css i stedet.

--
Allan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-02-01 17:34

Allan Vebel wrote:
> Du bør bruger text-align:justify; i din css i stedet.

Ja - men så mister jeg formatteringen for mine ca 50 MS/NN version
2/3-brugere, gør jeg ikke? (det var det jeg skrev med at jeg godt ved at
jeg bør lave det i CSS, men desværre har en stak brugere som jeg har
lovet min arbejdsgiver at tage hensyn til ...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-01 00:34

> [...]
> jeg bør lave det i CSS, men desværre har en stak brugere som jeg har
> lovet min arbejdsgiver at tage hensyn til ...

Nå, det er dig der trækker alle de brugere til dig, der kun har gamle
browsere;o=)

Prøv lige at kigge på www.thecounter.com hvor mange brugere der anvender
gamle browsere - og de der gør det er altså forberedt på at det ikke ser ud
ud som du har tænkt dig at det skulle se ud.

Folk med version 2- og 3-browsere ved udmærket at de har det - og det
skyldes sikkert gammel hardware, der ikke kan klare andet (browsere er
gratis i dag).

Det er din opgave er altså at overbevise din arbejdsgiver om det modsatte.

--
Allan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-02-01 02:30

Allan Vebel wrote:
> Nå, det er dig der trækker alle de brugere til dig, der kun har gamle
> browsere;o=)

Jeg regner kun på den statistik som jeg har for vores sider, jeg kender
godt thecounter-tallene, men dem kan jeg ikke bruge til noget når jeg
har nogen andre, som jeg mener er mere relevante for vores site.

Jeg er udemærket klar over at det er en usædvanlig situation, og det kan
godt være at det er emnet (litteraturforskning) kombineret med
afrikanske, sydamerikanske og hvad-ved-jeg universitetsfolk der gør
det??

> [...]

> Folk med version 2- og 3-browsere ved udmærket at de har det - og det
> skyldes sikkert gammel hardware, der ikke kan klare andet (browsere er

Det er også mit gæt - men det "koster" mig ærligt talt ikke ret meget at
tage hensyn til dem til daglig, og det er et hovedmål for centret at
alle "tilknyttede" (via jævnlige - fysiske - konferencer) forskere skal
kunne være med

> Det er din opgave er altså at overbevise din arbejdsgiver om det modsatte.

ja - egl, men det må vente lidt, til der er bedre grobund for det

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------

Fra : CHRistian

Dato : 15-02-01 16:24

Jesper Brunholm <brunholm@bigfoot.com>'s posting:

>Er der nogen der kan sige mig om <align="justify"> (som html-kode, ikke
>CSS) er legal? (jeg ved godt at den er deprecated, men det kan jeg ikke

Det er den, jf.
<http://www.w3.org/TR/html4/present/graphics.html#adef-align>

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : CHRistian

Dato : 15-02-01 16:28

CHRistian <nospam@direkte.org>'s posting:

>Det er den, jf.
><http://www.w3.org/TR/html4/present/graphics.html#adef-align>

Ups, måske misforstod jeg: Mener du, om der skulle være en tag, der
hedder align? Det er der ikke.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-02-01 17:25

CHRistian wrote:
> CHRistian <nospam@direkte.org>'s posting:
>
> Ups, måske misforstod jeg: Mener du, om der skulle være en tag, der
> hedder align? Det er der ikke.

Nej - jeg var netop i tvivl om, om det er legalt (det er tilsyneladende
funktionelt nok) at bruge parameteren (det må det vel være?) uden at det
er hæftet på et decideret tag...

Jeg læser dit svar som, at det er det ikke.

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

"-------------------------------------

Fra : CHRistian

Dato : 15-02-01 17:33

> [...]

>Nej - jeg var netop i tvivl om, om det er legalt (det er tilsyneladende
>funktionelt nok) at bruge parameteren (det må det vel være?) uden at det

Om det er funktionelt... det er det ikke på min Opera 5.02.

>Jeg læser dit svar som, at det er det ikke.

Ja, du kan ikke bruge align som en tag i sig selv. Du bliver nød til
at have den stående som en parameter/attribute I en tag, fx P.
Du kan finde de lovlige tags her:
http://www.w3.org/TR/html4/index/elements.html

--
Test din viden om usenet...