MS Windows
briani 27239
Batch-disconnecte netværksdrev
Fra : Peter

Dato : 23-07-02 13:22

Hej

Når jeg logger på domænet sørger login-scriptet for automatisk at oprette
forbindelse til en masse netværksdrev, jeg ikke har brug for.

Kan man lave en .bat fil i Startup-mappen på W2K, som automatisk
disconnecter forbindelsen til en række af disse?

Hvis ja, hvad hedder kommandoen til dette?

Hilsen Peter

Fra : Thomas Demant

Dato : 23-07-02 15:13

> Kan man lave en .bat fil i Startup-mappen på W2K, som automatisk
> disconnecter forbindelsen til en række af disse?
Ja, det er endag forholdsvist nemt.
Du skal bruge den samme kommando, som når der tilsluttes et drev, men
istedet for stien til drevet skal /delete anvendes.
Eksempel:
Logonscriptet opretter et netværksdrev (H:), der forbinder til
\\Dement2\test (komandoen (uden anførselstegn): "net use H:
\\Dement2\test").
Det vil jeg have væk, og det gøres sådanne (uden anførselstegn): "net use H:
/delete".

Thomas

Fra : Peter

Dato : 23-07-02 19:49

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> \\Dement2\test").
> Det vil jeg have væk, og det gøres sådanne (uden anførselstegn): "net use

Herligt - det virker jo som en drøm

Tak - Peter

Fra : Peter

Dato : 24-07-02 08:18

> Det gøres sådanne (uden anførselstegn): "net use H:
> /delete".

Er der en parameter til at bede den gøre det og sige Y til alle spørgsmål om
man nu virkeligt vil?

Hilsen Peter

Fra : Thomas Demant

Dato : 24-07-02 20:00

> Er der en parameter til at bede den gøre det og sige Y til alle spørgsmål
om
> man nu virkeligt vil?
Jeg mener at jeg så et lille DOS program til det, i ResurceKit til Windows
98, men jeg kan ikke huske hvad det hed. Hvis du vil, kan jeg prøve at finde
det frem og sende det sammen med dokumentationen.

--
Thomas

Fra : Peter

Dato : 25-07-02 07:09

> [...]
finde
> det frem og sende det sammen med dokumentationen.

Hej igen

Nej det er OK - det er kun under opstart, at jeg bare skal klikke Y -
Enter - det klarer jeg nok.
Det var udelukkende, hvis man kunne smide en -f (force) parameter på

Tak for svaret.

Hilsen Peter

Fra : Thomas Demant

Dato : 25-07-02 20:27

> Tak for svaret.
Selv tak.

--
Thomas

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-07-02 21:03

"Peter" <no_email@no.where> skrev i en meddelelse news:dCM%8.3$iE.838@news.get2net.dk...

> Nej det er OK - det er kun under opstart, at jeg bare skal klikke Y -

/Y eller /YES - alt efter OS version.

Altså
NET USE x: /Delete /YES

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: