skærmopløsninger.
Fra : Brizz

Dato : 23-07-02 12:41

Lidt i tråd med et tidligere indlæg mht skærmopløsning og udseende. Er der
en smart måde man kan teste på uden at skulle ændre opløsning på sin skærm
hele tiden?
Jeg kører fx.1280x1024 og det man så laver ser ikke så godt ud lige nu i en
800x600. Så er det en smart måde man kan teste på uden at skulle ændre sin
skærm opløsning hele tiden på?
Mvh Brian

Fra : Hintzmann

Dato : 23-07-02 13:10

Hej Brian

Du kan bruge favelets til at ændre "skærmopløsningen" (egentlig er det
browser vinduet).
http://tantek.com/favelets/
Det er en stump javascript du tilføjer dine foretrukne.
ala.
javascript:void(window.resizeTo(800,600))

Hintzmann

Fra : Brizz

Dato : 23-07-02 13:26

> [...]
> Det er en stump javascript du tilføjer dine foretrukne.
> ala.
> javascript:void(window.resizeTo(800,600))

Ok det tog lige lidt tid for at jeg opfattede hvad den gik ud på men den er
sq ret smart...
Brian

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 23-07-02 15:58

>Lidt i tråd med et tidligere indlæg mht skærmopløsning og udseende. Er der
>en smart måde man kan teste på uden at skulle ændre opløsning på sin skærm
>hele tiden?

Skriv følgende i adresse linien i browseren:
Javascript:resizeTo(800,600)
og tryk <enter> eller på "Go" knappen .

Lav eventuelt shortcuts ikoner på din desktop, som du kan hive ind over
din browser og derved afvikle javascriptet.

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Web Designer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-02 17:31

Tue, 23 Jul 2002 13:40:53 +0200, skrev "Brizz"
<bs@(fjernmig)gronaerten.dk>:

>Lidt i tråd med et tidligere indlæg mht skærmopløsning og udseende. Er der
>en smart måde man kan teste på uden at skulle ændre opløsning på sin skærm
>hele tiden?

Brug evt. Browsersizer (freeware).
<http://www.applythis.com/browsersizer/>