Priser på taletid.
Fra : Fischer

Dato : 23-07-02 12:23

Subj. har været til diskussion her et par gange for nyligt.

Jeg har derfor lavet et lille Excel regneark som kan vise den mdl. udgift
alt efter forbrug.
Det kan hentes i news:dk.binaer i meddelelsen: "Regneark taletid."
Meddelelse news:3d3d3c06$0$11845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hvis nogen lige gider at checke om den virker .......

Det er endnu kun for ren taletid, men hvis I synes det kan bruges til noget,
vil jeg overveje at inkludere forskellige abonnementer og tank-op kort.

*Fischer

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-07-02 12:40

On Tue, 23 Jul 2002 13:22:49 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>vil jeg overveje at inkludere forskellige abonnementer og tank-op kort.

Tjooo det virker sådan set udemærket - men af en eller anden grund så
har man stadig en udgift hvis man taler 0 minutter og sender 0 sms'er
:)

Lars

Fra : Fischer

Dato : 23-07-02 12:46

> Tjooo det virker sådan set udemærket - men af en eller anden grund så
> har man stadig en udgift hvis man taler 0 minutter og sender 0 sms'er

Naturligvis.
Der skal jo sættes penge ind på sådan et taletidskort for at holde det i
live.
Derfor er der indregnet evt. krav om mindsteforbrug / mindste indbetaling -
ellers ville sammenligningen ikke være realistisk.

*Fischer

Fra : Kenneth R. Simonsen

Dato : 23-07-02 13:23

> Naturligvis.

Det er vel logisk for enhver :)

Fra : René Andreasen

Dato : 23-07-02 14:53

Hvad med at tage Tiscali, Telmore og ClubBlahBlah med.....??? Jeg kiggede
lidt på det....og de vil være billigst uanset hvad!!!!

MVH

René

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 06:12

> Hvad med at tage Tiscali, Telmore og ClubBlahBlah med.....???
> Jeg kiggede lidt på det....og de vil være billigst uanset hvad!!!!

Ved et meget lavt forbrug er T, T & C ikke de billigste, da der er krav om
et vist forbrug.
Og der findes desuden abonnementer der er billigere ved højt forbrug -
f.eks. Orange Match der ved et højt forbrug giver minutpriser på 80 øre og
SMS til 20 øre.

Men jeg arbejder på at udbygge skemaet ......

*Fischer

Fra : René Andreasen

Dato : 24-07-02 08:31

Jeg har kligget lidt i mine betingelser og jeg kan ikke finde noget
minimumskrav hos CBB???? Ja men det spændende er hvornår fx. Orange Match
bliver billigere...man skal jo så højt op at det bedre kan betale sig med et
alm. abb. hvor man gir de der 300,- kr. i kvartalet!!!!

Men skemaet et sgu ok...men der kunne godt være en graf når man har
indtastet sit forbrug der så viser hvornår de forskellige tele-abb er
billigst!!!

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 08:40

> Jeg har kligget lidt i mine betingelser og jeg kan ikke finde noget
> minimumskrav hos CBB????

Det er der.
De 199,- du mindst skal sætte ind for at få den billige takst er kun gyldig
i 6 måneder.

> Ja men det spændende er hvornår fx. Orange Match bliver billigere...
> man skal jo så højt op at det bedre kan betale sig med et
> alm. abb. hvor man gir de der 300,- kr. i kvartalet!!!!

Ja, man skal højt op.
Men version 2 er ude nu, så du kan jo selv prøve.

> Men skemaet et sgu ok...men der kunne godt være en graf når man
> har indtastet sit forbrug der så viser hvornår de forskellige tele-abb
> er billigst!!!

Du er da også så krævende.
Men ideen er noteret.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-07-02 14:36

Fischer skrev:

>Ved et meget lavt forbrug er T, T & C ikke de billigste, da der er krav om
>et vist forbrug.

Er der ikke det ved taletid? SKAL man ikke sætte penge ind på kortet
hvert halve år eller sådan noget?

Jeg er ret overbevist om, at Telmore ikke har puttet nogen af deres
kunder på "abonnement", altså hvor man betaler X (25?) kr. om måneden
- selvom de skriver, at man skal mindst skal ringe for 75,- i
kvartalet - for at være på "Telmore Free".

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 15:13

> Er der ikke det ved taletid? SKAL man ikke sætte penge ind på
> kortet hvert halve år eller sådan noget?

Jo, da.
Det er altsammen indbygget i mit regneark.

> Jeg er ret overbevist om, at Telmore ikke har puttet nogen af
> deres kunder på "abonnement" .....

Det tror jeg at du har ret i, men jeg kan ikke bygge mit regneark på hvad
Telmore har gjort og måske gør. Jeg bliver nødt til at holde mig til de
nedskrevne betingelser.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 15:21

> Er der ikke det ved taletid? SKAL man ikke sætte penge ind på
> kortet hvert halve år eller sådan noget?

Og for lige at tilføje:
For TDC mobiltid er der kun krav om at man skal sætte 50 kr ind om året, så
det er det billigste at lade ligge ubrugt.

*Fischer

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-02 15:56

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev:
> For TDC mobiltid er der kun krav om at man skal
> sætte 50 kr ind om året, så det er det billigste at lade
> ligge ubrugt.

Sådan er det ihvertfald ikke i praksis, det kan min
mor vidne om. Hun sætter jævnligt penge ind på sit
taletidskort, for at hun kan bruge telefonen - de
penge der end måtte være tilbage på kortet er endda
nogle spildt.
Vi har endda også været ude for et af kortene, som
burde kunne holde i 3 ellers var det 6 mrd stoppede
efter 1mrd.

/Mikael

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 24-07-02 16:09

> Sådan er det ihvertfald ikke i praksis, det kan min

Nej, jeg mener heller ikke det kan lade sig gøre for kr. 50,- årligt
hos TDC. Så vidt jeg ved er Orange Mayday stadig det billigste. 12
måneder hvori du kan ringe, og yderligere 2 måneder hvor du kan blive
ringet op og stadig nå at indsætte taletid for at beholde dit nummer.

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 17:06

> Nej, jeg mener heller ikke det kan lade sig gøre for kr. 50,- årligt
> hos TDC. Så vidt jeg ved er Orange Mayday stadig det billigste.

Jamen, faktum er det som jeg skriver.
Så dit "jeg mener" og "så vidt jeg ved" kan desværre ikke bruges til så
meget.

Men som undskyldning kan du bruge at vilkårene er lavet om for 1-2 måneder
siden.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 17:06

> [...]
> nogle spildt.
> Vi har endda også været ude for et af kortene, som
> burde kunne holde i 3 ellers var det 6 mrd stoppede

Her i familien har vi brugt TDC mobiltid meget, og det har altid fungeret
upåklageligt.
Så hvis en opfyldning kun varer i en måned, så bør I da gribe fat i kraven
på TDC.

For et par måneder siden galdt et 50,- kr. kort i øvrigt kun i 3 måneder,
men det er nu ændret til 1 år.

*Fischer

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-02 17:18

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev:
> Så hvis en opfyldning kun varer i en måned, så bør I
> da gribe fat i kraven på TDC.

Det har du ret i, men vi har sgu' haft så mange
problemer med TDC (var der nogen der sagde de er
blevet for store?) så jeg ikke gider klage over så
små ting mere...

> For et par måneder siden galdt et 50,- kr. kort i
> øvrigt kun i 3 måneder, men det er nu ændret til 1 år.

Det var faktisk sådant et kort, men da vi tastede det
ind, fik vi af vide det gjaldt 1mrd frem (21-6 -> 22-7).

Mvh.
Mikael

Fra : Fischer

Dato : 24-07-02 18:54

> Det var faktisk sådant et kort, men da vi tastede det
> ind, fik vi af vide det gjaldt 1mrd frem (21-6 -> 22-7).

Hvis det var i år, så burde det faktisk gælde 1 år (1 TDC år = 360 dage).

Og du er sikker på at du har hørt rigtigt?
Jeg blev selv snydt da jeg satte ind netop i juni. Hvis man satte ind den
21. juni vil taletiden være gyldig til den 16. juni (2003).
Og det er faktisk svært at høre om damen siger "juni" eller "juli" - og hun
siger netop ikke noget årstal.

*Fischer

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-02 20:44

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev:
> Og du er sikker på at du har hørt rigtigt?

Nu du siger det, så sagde min mor faktisk, at hun ikke
kunne høre om damen sagde juni eller juli.
Men men men, min mor har allerede sat et nyt kort
i mobilen... Jeg takker mange gange for denne evt.
opklaring ;)

/Mikael