MS Windows
briani 27239
Brænder låser i XP
Fra : Morten Just Jensen

Dato : 23-07-02 11:45

Hej NG

Jeg har installeret en LG Brænder for en der anvender XP. Nu er det sådan at
når man har brændt en CD med den indbyggede funktion i XP så vil brænderen
gerne spytte disken ud. Efterfølgende når man lægge disken i brænderen så
kan man ikke får CD'en skubbet ud igen.

Er der nogen der har prøvet at have tilsvarende problemer og har løst dem så
vil jeg gerne hører fra dem. Jeg har ikke tænkt mig at indkøbe software til
at brænde med når der i forvejen er installeret software fra XP til dette.
<-- Det er kun til dem der vil foreslå dette.

På forhånd tak

Morten

Fra : Leony

Dato : 24-07-02 08:23

"Morten Just Jensen" <just_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne spytte disken ud. Efterfølgende når man lægge disken i brænderen så

Det kan jo være en fejl ved drev/OS kombinationen.
Vil den gerne spytte en musikcd ud?
Hvordan får du cd'en ud? Vold?

> [...]

> at brænde med når der i forvejen er installeret software fra XP til dette.
> <-- Det er kun til dem der vil foreslå dette.

Den indbyggede software er jo kun til basale brændinger.
Det kan i allerhøjeste grad betale sig at købe et godt brænderprogram. I de
fleste danske edb-butikker kan du købe en version af Nero for 100-150 kr, de
penge er givet godt ud.
De fleste seriøse billedbehanlere nøjes heller ikke med mspaint fordi den er
gratis.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Morten Just Jensen

Dato : 24-07-02 10:44

> Det kan jo være en fejl ved drev/OS kombinationen.
Det undrer mig bare da jeg har oplevet det før hos en anden.
> Vil den gerne spytte en musikcd ud?
> Hvordan får du cd'en ud? Vold?
Genstarter maskinen og skubber cd'en ud under opstart

> Den indbyggede software er jo kun til basale brændinger.
Ja det er også derfor jeg vil anvende det. da det kun er til at tage en
backup af nogle dokumenter engang imellem. Men derfor ville det være rart
man kunne sætte cd'en i og se hvad det er man har brændt. uden at man skal
til at genstarte computeren.

> De fleste seriøse billedbehanlere nøjes heller ikke med mspaint fordi den
er gratis.
Det kan vi da kun blive enige om!

Fra : Leony

Dato : 25-07-02 08:30

> Det undrer mig bare da jeg har oplevet det før hos en anden.

I så fald kunne det jo være drevet der er af dårlig kvalitet.

> Genstarter maskinen og skubber cd'en ud under opstart

Dvs at den ikke har problemer med at ejecte andre cd'ere, kun dem der lige
er blevet bændt.

Prøv at downloade en demo af nero:
www.nero.com
for at se om du også har problemet der. Hvis du har, kan du udelukke XP's
indbyggede brænderprogram og så i stedet kaste skylden på din brænder.