Tabel som link
Fra : Bo Braendstrup

Dato : 15-02-01 10:14

Halløjsa,

Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at
have en tabel som link/anchor?
Jeg _har_ prøvet, men det virker ikke umiddelbart.
I NN4.7 vises tabellen fint, men jeg kan ikke klikke på tabellen
og "komme videre".
Så enten lader det sig ikke gøre, eller der er en helt anden fejl
et andet sted. Hvad er facit?

Mvh, Bo.

Bo Braendstrup
Oersted.DTU
Electromagnetic Systems
Technical University of Denmark
bbr@oersted.dtu.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-01 13:59

Thu, 15 Feb 2001 10:13:30 +0100, skrev Bo Braendstrup
<bbr@oersted.dtu.dk>:

>Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at
>have en tabel som link/anchor?

Med korrekt HTML kan du ikke.

Du kan lave noget tilnærmelsesvis med grafik (linke til billedet)
eller evt. sætte nogle &nbsp; foran/efter tekstlinket til linket
fylder hele cellen vidde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Henrik Farre

Dato : 15-02-01 15:21

Yello

>Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at
>have en tabel som link/anchor?

Hvis det er hele cellen som skal fungere som link kan du lave noget i
stilen med:

Det virker for mig :)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Webpage: http://Welcome.to/Webbench

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-01 15:54

Thu, 15 Feb 2001 14:21:25 GMT, skrev Henrik Farre
<enrique@obel.auc.dk>:

>Det virker for mig :)

Så har du kun prøvet det i IE, det virker ikke i andre browsere (og er
heller ikke korrekt CSS, så vidt jeg har forstået).

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Odysseus

Dato : 18-02-01 19:28

> Thu, 15 Feb 2001 14:21:25 GMT, skrev Henrik Farre

> Så har du kun prøvet det i IE, det virker ikke i andre browsere (og er
> heller ikke korrekt CSS, så vidt jeg har forstået).

ligger inde i en celle
hvor class er: div.bredlink A {width: 100%}

Det virker fint i explorer 5.5, opera 5 og netscape 6 og viser ingen fejl i
css validator

Lars
Bibliotekarer er også mennesker!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-01 21:16

Sun, 18 Feb 2001 19:28:29 +0100, skrev "Odysseus" <odysseus@oek.dk>:

>Det virker fint i explorer 5.5, opera 5 og netscape 6 og viser ingen fejl i
>css validator

Det er stadig kun i IE, at hele cellen er et link og det er fordi det
ikke er korrekt css, det ikke virker i Netscape og Opera.

At det bliver valideret, er ingen garanti for at det er korrekt css!

Jeg lave en gang side,
http://smedeparken.mobilixnet.dk/n6test/N6test.htm, hvor jeg brugte
width på links, men det vises ikke korrekt i Opera og Netscape 6, for,
svjh, fordi width ikke er tilladt in inlinelementer som et link er.

Desværre er w3c ualm. langsom nu, så jeg har ikke fundet stedet, hvor
det er omtalt.

med venlig hilsen
Knud
--