Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pentacon objektiver
Fra : Pia Sonne Jensen

Dato : 23-07-02 10:21

Efter forgæves at have søgt på nettet, håber jeg at I her i NG'en måske kan
hjælpe mig...

Jeg har fået 3 stk. pentaconobjektiver forærende - desværre passer de ikke
til mit kamera. Der er en vidvinkel, 50 mm og zoom til 130 mm. Hvad er sådan
noget værd som brugt? Det er jo rart at have en ca. pris inden jeg spørger
fotohandleren

mvh
Pia

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-07-02 14:46

"Pia Sonne Jensen" skrev...
> [...]
sådan
> noget værd som brugt? Det er jo rart at have en ca. pris inden jeg spørger

Er Pentacon og Praktica ikke det samme?
Værdien af sådanne objektiver afhænger vel nærmest
af, hvad de så passer til...
Er de udstyret med M42 (Pentax) gevind, kan du måske
få en adapter, der gør det muligt at sætte dem på et
andet kamerahus. Skal så bruges 100% manuelt bagefter
forstås.
Hvis du sælger dem til en fotohandler, er de ikke noget værd.
Find en privat liebhaver, så kan du måske få
lidt for dem. Men det kræver naturligvis at du finder
ud af hvilket kamera de kan sættes på.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-02 17:13

Peter Schrøder <nospample@se> wrote:

> Er Pentacon og Praktica ikke det samme?

Det mener jeg. Der var vist Pentacon optikker på det Praktica, jeg havde
i min barndom. Til uindviede, så er det et relativt billigt kamera, der
blev lavet i det gamle Østtyskland (DDR), nærmere bestemt i Dresden,
hvis jeg husker ret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : stendk

Dato : 25-09-02 15:24

"Pia Sonne Jensen" skrev d. 23-07-02 10:21 dette indlæg :
> [...]
sådan
> noget værd som brugt? Det er jo rart at have en ca. pris inden jeg

Jeg er ny her på siden, men jeg er lettere interesseret i dine 3
objektiver. Heller ikke jeg kender prisen, men jeg ligger inde med et
ældre Praktika-kamera, som jeg godt kunne bruge sådan nogle objektiver
til.

Mvh.Sten

http://www.kandu.dk/

Fra : [8210] Lars

Dato : 25-09-02 15:32

"stendk" <stendk.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> objektiver. Heller ikke jeg kender prisen, men jeg ligger inde med et
> ældre Praktika-kamera, som jeg godt kunne bruge sådan nogle objektiver

Hej
med hensyn til priser så prøv at se:

http://www.fotomagazin.de

vælg foMAG-liste og søg på Pentacon - der er 6 enheder der er pris på - husk
at det er i Euro (ca. Dkr 7,50 )

mvh

Lars