Bedste og Billigste abonnoment på Adsl?
Fra : Lasse R Hansen

Dato : 23-07-02 10:47

Jeg har på nuværende tidspunkt Netexpress 256/128. Men det er kun på en pc,
men jeg skal til at lave netværk over 3-4 pc'ere også mener jeg at denne
forbindelse måske bliver for sløv? Er der nogle der måske har en alternativ
billig løsning der måske er lidt større?

MVH Lasse

Fra : ZipZap

Dato : 23-07-02 14:29

> [...]
> forbindelse måske bliver for sløv? Er der nogle der måske har en
alternativ
> billig løsning der måske er lidt større?

Opgrader den til 512/128 eller 1024/256.

Priserne er stort set det samme hos alle leverandører. Så hvis du er
tilfreds der hvor du er så ar der jo ikke nogen grund til at skifte - så
slipper man også for at afkoblet internettet i en længere periode.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-07-02 15:22

"Lasse R Hansen" <lasseh84@hotmail.com> wrote in

> [...]
> mener jeg at denne forbindelse måske bliver for sløv? Er der nogle
> der måske har en alternativ billig løsning der måske er lidt

Hvis ikke du har voldsomt meget brug for hurtig service og bundlet
software, så er TDC Boomtown nok en god løsning.

Der findes kun én konfiguration - 512/512 - og hvis du så i stedet for
at leje en router af Boomtown i dyre domme, køber en selv, så har du
sparet nogle penge.
Boomtowns 512/512 er klart den billigste 512/512 konfiguration hvis man
sammenligner med de øvrige udbydere - men hvis man skal leje en router
sammen med den er prisen tæt på udlignet.
Så køb din egen router og så skulle det være i orden og samtidig har du
sparet penge.

Jeg bruger selv en Longshine "LCS-883R-DSL-4F Firewall LAN Router"
http://www.longshine.de/produkt/Router/883r-dsl-4f.htm

Den har indbygget 10/100 4 ports switch til LAN siden, og da du taler
om at sætte 3-4 PC'ere på den er det jo en passende størrelse. Så
slipper du også for at skulle investere i en switch eller en hub.

Jeg byttede mig til min så jeg ved ikke hvad den kostede dengang, men
vil jeg gætte på den koster omkring 1000 kr fra ny af i øjeblikket. Så
på bare 10 måneder har du tjent den leje ind som du ellers skal af med
for en router hos TDC, og efter min mening er der ikke noget jeg
mangler med Longshine routeren i forhold til Cisco routeren.

Longshine har også en nyere udgave som har alt det ovenstående samt
Wireless accesspoint med 802.11b samt printserver, den koster ca. 2000.

Der er selvfølgelig også andre billige routere derude, men jeg har ikke
prøvet dem - så derfor undlader jeg at udtale mig om dem.

Flemming

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 23-07-02 17:11

"Flemming Joensson" skrev:

> Boomtowns 512/512 er klart den billigste 512/512 konfiguration hvis man
> sammenligner med de øvrige udbydere - men hvis man skal leje en router
> sammen med den er prisen tæt på udlignet.

Boomtowns 512/512 med router koster 575kr./mdr. En tilsvarende[1] løsning
hos fx Tiscali koster 545 kr./mdr med Cisco 677 router.

[1] jeg ved ikke om priserne er helt sammenlignelige da routerne måske ikke
er den samme hos Boomtown og Tiscali.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-02 18:48

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse
> [1] jeg ved ikke om priserne er helt sammenlignelige da routerne måske
ikke
> er den samme hos Boomtown og Tiscali.

Det er de langtfra. Der er en grund til at Boomtown routeren (Cisco 806)
koster 7 gange så meget som Speedstream'en (har ikke noget direkte
sammenligningsgrundlag til 677'eren)

Fra : Svend

Dato : 23-07-02 19:09

> [...]
>
> Det er de langtfra. Der er en grund til at Boomtown routeren (Cisco 806)
> koster 7 gange så meget som Speedstream'en (har ikke noget direkte

For det første mener jeg at 677 taget ud af produktion, og for det andet er
det ikke IOS der ligger i den. Det er vist ikke engang cisco der har lavet
den til at starte med.

Men routeren er fin nok, den har bare nogle skavanker som jeg husker det fra
mine wol dage.

--
Svend

Fra : Svend

Dato : 23-07-02 19:12

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message

> [...]
> sammen med den er prisen tæt på udlignet.
> Så køb din egen router og så skulle det være i orden og samtidig har du

Jeg vil også anbefale denne løsning, jeg bruger selv Boomtown (475,-) med
Zywall router, linksys kan også anbefales.

--
Svend