Gentagelse af "Teksttydning FT-1845 Rosenb~
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 23-07-02 09:51

Desværre fik jeg ikke mange svar på mine spørgsmål, så jeg har lyst til at
prøve igen.
De 7 små tekststykker er fordelt på to filer og findes således:
Tekst 1-4: news:3d3872fb$0$12669$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
og tekst 5-7: news:3d3872b8$0$12669$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Tekst 1:
Hvad står der om Marthine Hansen mere end "Logerende"? Svar: "Ofentlig"
Er navnet "Sisel Helsing" korrekt læst? Svar: "Ja"

Tekst 2:
Hvor er Frederik Gylding født?

Tekst 3:
Hvor er Marie Larsen født? Svar: "Ulids"

Tekst 4:
Hvad handler Jens Juul Raben med?

Tekst 5:
Er navnet "Eugfrosyna"?

Tekst 6:
Hvad hedder den 6-årige? Svar: "Joack"

Tekst 7:
Hvad er Christine Jansens fødested og erhverv?

Har du et bud på et eller flere af ovenstående spørgsmål, hører jeg gerne
fra dig.
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 23-07-02 10:39

> Tekst 1:
> Hvad står der om Marthine Hansen mere end "Logerende"? Svar: "Ofentlig"

Nej: Ofenlig

Meningen er naturligvis den samme, men jeg går ud fra, at du har valgt
"ordret indskrivning", og så må listeførerens lille fejl ikke rettes.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 23-07-02 13:22

Ja, det var en smutter fra min side, men mere interessant er det, om du
eller andre kan hjælpe med de ubesvarede spørgsmål.
Hilsen
Svend Haakon

Poul F. Andersen <paogba@oncable.dk> skrev i en

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 23-07-02 15:04

"Sv. Haakon Jensen" <sv-haa@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det var en smutter fra min side, men mere interessant er det, om du
> eller andre kan hjælpe med de ubesvarede spørgsmål.
> Hilsen
> Svend Haakon

Selvfølgelig, jeg håber ikke du tog mig det ilde op

Problemet er, at jeg også har lidt svært ved tydningen, og har et
gæt her eller der, men ikke noget jeg synes jeg ville skrive om.
På den anden side kan du muligvis stykke de forskellige gæt sammen til noget
fornuftigt, så jeg vover det ene øje:

Tekst 2: Frederik Gyldings fødesogn:
Det eneste danske sogn der begynder med Ga.. og ender på ..sted er Gangsted
i Skanderborg Amt, men et evt. "g" i midten har jeg svært ved at se.
Ligeledes er Græsted, Grindsted, Gundersted, Gedsted og Gelsted vel også
udelukket?

Tekst 4: Rabens erhverv:

Det er et erhverv på to ord, hvor det sidste ender på "toi" ligesom i
"Legetoi",

Hvis du sendte en større scanning, kunne man få et bedre indtryk af
listeførerens skrift,
og dermed måske lave et bedre gæt, når man havde mere at sammenligne med.
Du må godt sende det til mig privat, hvis du ikke vil besvære NG med det.

Venligst
Poul F. Andersen

PS: Gad forresten vide om LJH er på ferie )

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-07-02 16:28

"Sv. Haakon Jensen" <sv-haa@post5.tele.dk> skrev Tue, 23 Jul 2002
10:51:19 +0200

>Tekst 6:
>Hvad hedder den 6-årige? Svar: "Joack"

Måske "Icack"..?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Hans Engmark

Dato : 23-07-02 19:10

On Tue, 23 Jul 2002 10:51:19 +0200, "Sv. Haakon Jensen"
<sv-haa@post5.tele.dk> wrote:

Nu er det altid svært med så korte tekstudsnit fra en hånd.
Men mine bud
mvh
Hans Engmark

>Tekst 1:
>Hvad står der om Marthine Hansen mere end "Logerende"? Svar: "Ofentlig"

Ofenlig
ft??

>Er navnet "Sisel Helsing" korrekt læst? Svar: "Ja"

Ja

>Tekst 2:
>Hvor er Frederik Gylding født?

Gandsted / Handsted

>Tekst 3:
>Hvor er Marie Larsen født? Svar: "Ulids"

Ullids

>Tekst 4:
>Hvad handler Jens Juul Raben med?

tjahh

Friciors Fyrtøi Handler

>Tekst 5:
>Er navnet "Eugfrosyna"?

Eugfrohyna
Ecohfrohyna

>Tekst 6:
>Hvad hedder den 6-årige? Svar: "Joack"

Isack

>Tekst 7:
>Hvad er Christine Jansens fødested og erhverv?

Tjahh

Blaister,

Sauee / Fruue

Fra : Hans Engmark

Dato : 23-07-02 19:30

<sv-haa@post5.tele.dk> wrote:

>I forbindelse med korrekturlæsning af FT-1850 Thisted Landsogn
>har jeg flg. problem og dermed spørgsmål til nyhedsgruppens læsere.

>Tekst 1:
>Hvor er baron Rosencrantz født?

Ziigeshain
i Hessen

>Tekst 2:
>Hvad er den tredje persons fornavn?

Lovise

>Står der mon "Søster" i sidst felt?

et godt bud

>Hvor i Preussen er L. Syberg født?

Dysseldorf

>Tekst 3:
>Hvad er sidste persons fornavn?

Gjorg

det er lidt svært at afgøre om "snøllen" hører til linien nedenunder

mvh
Hans Engmark

Fra : Annelise Christensen

Dato : 24-07-02 16:29

hej, mon ikke det sidste navn er Gjorz??

hilsen
annelise