Vilsund dansktop-fest blæser ikke væk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-02 09:48

Har lige kontaktet Vilsund angående om der sker aflysning af
dansktopo-halløjet p.g,.a. stormen. Hvis man nu ikke har kunnet rejse
teltene. Men de to dansktop-telte ER blevet rejst og der skulle selvfølgelig
blive vild og voldsom dansktop-festivitas med både Kandis / Kim og
Halløjsovs + Jodle Bulder alle 3 dage

Jeg vil undlade at trætte evt. uinteresserede læsere med nedenstående
oplysninger, som jo har været bragt tidligere:
_____________________________
Et marked af dimensioner Nordvestjyllands største folkefest, byder på en
helt speciel stemning, og er et væsentlig bidrag til sommeren i THY.

NORDVESTJYLLANDS STØRSTE FOLKEFEST - VILSUND HESTE - KRÆMMERMARKED 2002

Markedsdage: Tirsdag til torsdag
kl.: 9 - 24 Slå en god handel af på markedspladsen, og få stillet sult og
tørst i de mange boder.

DANSKTOP-FESTIVITASEN
Tirsdag den 23 juli.:
kl.: 17 & 19.30 Jodle Birge synger ved Hotel Vilsund Strand
kl.: 18 - 24 KANDIS spiller og synger muSIKtelt på bakken
kl.: 18 - 24 Kim og Hallo danseband ØLTELT ved broen
Onsdag den 24 juli:
kl.: 18 - 24 KANDIS spiller og synger muSIKtelt på bakken
kl.: 18 - 24 Kim og Hallo danseband ØLTELT ved broen
Torsdag den 25 juli
kl.: 18 - 24 KANDIS spiller og synger muSIKtelt på bakken
kl.: 18 - 24 Kim og Hallo danseband ØLTELT ved broen
kl.: 23 FYRVÆRKERI ved Hotel Vilsund Strand
______________________

Disse oplysning kom fra markedsudvalget, men jeg vil dog påpege at det med
Jodleren om tirsdagen ser lidt mystisk ud. På den officielle hjemmeside står
der at det er onsdag at han vil jodle. Så deettttt......

Hilsen Åge
(dansktop er toppen)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-02 09:54

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3d1816$0$12710$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

RETTELSE:

Sorry beklager undskyld. Det var mig som havde placeret Jodlemanden forkert.
Det er om onsdagen. Altså:

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 23-07-02 11:48

Sikke en variation! Kim og Hallo og Kandis spiller på nøjagtig samme
sted, nøjagtig samme tid, på nøjagtig samme festival tre dage i træk.

Er de andre bands blæst væk eller ser det altid sådan ud?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-02 11:15

Thomas Lund Hansen <thomas@BACKSPACETHISbendejo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vscqjukmhu4li57bbt8qa37c1tv6bpterl@4ax.com...
> Sikke en variation! Kim og Hallo og Kandis spiller på nøjagtig samme
> sted, nøjagtig samme tid, på nøjagtig samme festival tre dage i træk.
>
> Er de andre bands blæst væk eller ser det altid sådan ud?
____________

Det ser altid sådan ud. Det er nøjagtigt det samme år efter år. Bortset fra
om onsdagen kl. 17 og 19.30. Her er der skiftende navne år efter år. I år er
det Jodle Birge.
Folkefesten finder også altid sted i uge 30 tirsdag, onsdag og torsdag.
Klokkeslettene er også altid de samme. Mandag aften indledes der med en
gudstjeneste ved Pastor Kaj Mogensen fra Svankær (Svankær ligger i nærheden
af Agger ved vesterhavet) ved Missoionshotellet Vilsund Srtrand, som ligger
midt på festpladsen. Det er på en platform herudenfor at Jodle Birge går
amok onsdag.
Der var dog et enkelt år hvor Kim og Hallo ikke kunne komme. Da havde man
et andet orkester og det var ikke nogen stor succes. Da Kim og hallo kom
tilbage året efter, blev det igen en succes.
Det er trods alt også 2 af Danmarks absolutte top-opkestre man satser på.
Intet kan gå galt. Jeg synes også at det er ret godt at man har de samme
orkestre. Der går trods alt et helt år imellem.
Hvis man i stedet vil høre Bjørn Og Okay, Blue Hawai, Jan og Sunni Boys
eller Klaus og Servants, er der jo andre folkefesrter man kan vælge.

Hilsen Åge

PS: Som en lille notits kan fortælles at dem som scorer overskuddet ved
dansktopfesten er:

KANDIS-arangementet:: Snedsted Idræts Klub

KIM OG HALLO-arangementet:: Vilsund Ungdoomsklub

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-07-02 11:38

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> dansktopfesten er:
>
> KANDIS-arangementet:: Snedsted Idræts Klub
>
> KIM OG HALLO-arangementet:: Vilsund Ungdoomsklub

Som igen sender pengene videre til Fremskridtspartiet og Dansk
Folkeparti? Kom nu... Jeg tror ikke på at nogle af pengene ikke går til dem.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-07-02 11:41

David Rasmussen wrote:

> Som igen sender pengene videre til Fremskridtspartiet og Dansk
> Folkeparti? Kom nu... Jeg tror ikke på at nogle af pengene ikke går til
> dem.

Føj for en dobbeltnegation. Mmm... Well, flertydighed er godt.

/David

Fra : Jan Holm

Dato : 23-07-02 12:03

in article 3d3d2c64$0$26753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Åge Halldorsson
at halldorsson@post.tele.dk wrote on 23/07/02 12:14:

> Det ser altid sådan ud. Det er nøjagtigt det samme år efter år.

De samme mennesker, den samme musik, de samme boder, den samme
indretning, den samme der brækker sig på dansgulvet, de samme
mennesker der slås, det samme mad, øllene er blevet lidt dyrer
men det er samme mærke som sidste år, teltet er stadig utæt
samme sted som sidste år, kasseren er ny men skrider med det
samme overskud, den gamle dame der smider toppen når hun bliver
fuld er den samme, ok hendes bryster bliver længere hvert år.

Forandring fryder

Mvh
Jan Holm

Fra : Wertigo

Dato : 23-07-02 16:05

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

[snip]

> (...) ved Missoionshotellet Vilsund Srtrand, som ligger
> midt på festpladsen. Det er på en platform herudenfor at Jodle Birge >går
amok onsdag (...)

Jodle Birge går amok udenfor et vestjysk missionshotel?

Det er lige før, man skal give det chancen...

MvH Mikkel

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 23-07-02 22:49

On Tue, 23 Jul 2002 17:04:59 +0200, "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>amok onsdag (...)
>
>Jodle Birge går amok udenfor et vestjysk missionshotel?
>
>Det er lige før, man skal give det chancen...

Jodle Birge har, bare lige til orientering, været i Vilsund i dag tirsdag, men
om han kommer igen i morgen skal jeg lade være usagt.

mvh

Kenneth Bj.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-02 23:30

Kenneth Bjerregaard <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3dcf2e$0$11811$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
wrote:

> Jodle Birge har, bare lige til orientering, været i Vilsund i dag tirsdag,
men
> om han kommer igen i morgen skal jeg lade være usagt.
__________

Ja jeg hørte ham godt. De tidlige plakater sagde onsdag, men de helt nye
plakater sagde tirsdag. Æv, jeg fik kun de sidste 3 sange.
Hahahaha, han sang forresten på en tribune som hed "Klods Hans". Ret
pinligt, haha. Men i guder, hvor han kunne samle folk. Hele den midterste
plads foran missionshotellet og Nordisk Tivoliland var bare totalt blokeret
af feststemte mennesker kl. 20. Man kunne hverken komme frem eller tilbage
til eller fra Kandis Musiktelt og Kim Og Hallos øltelt.
Husker vi liiiige at dansktopfesten fortsætter i morgen onsdag og på
torsdag.
___________

LIDT NYHEDER

Det stormede jo så meget at Kandis-teltet væltede og blæste ud i fjorden,
fortalte en af arrangørerne mig. Det skete da man havde fået det rejst om
mandagen. Beredskabsstyrelsen Nordjylland i Thisted bjærgede det i land
igen. Herefter blev det rejst igen tirsdag middag.

Der var de sædvanlige kræmmere og boder og på de samme pladser. Det hele så
ud som sidste år. Det er jo dejligt. Man ved hvad man får.

Men de kræmmere, de kræmmere. Det er nogle værre nogle. Jegh så 5 stk.
Sony-videobånd til 100 kr., kiggede på dem og lagde dem igen. Kræmmeren
sagde at jeg måtte få 6 stk. til samme pris hvis jeg købte.. Jeg sagde neeej
dettttt........., jeg vil have 7, haha. Ellers har jeg ikke råd. Okay, det
får du. Nå, øhhh tak.
Herefter drog jeg glad videre og et par telte længere nede på pladsen på
jeg et skilt "7 stk Sony-videobånd 100 kr". GRRRRRRR................ Så
ville jeg sgu have haft 10 - ØV.

Der er også en kæmpe bod hvor det kan anbefales at købe cd-er. De har
jordklodens største udvalg af dansktop-cd-er, og stort set ikke meget andet.
Jo lidt tyske slagere og så`n lidt country. Blue Hawais nye cd og Kim Og
Drengenes nye cd kostede hver især 80 kr. pr. stk. og en Roland Cedermark-cd
kostede 60 kr.
Jeg Gik nu lige en times tid ind til Kandis og en times tid ind til Kim
Og Hallo først. Så vidste jeg nemlig at kræmmeren var blevet småfuld,
ligesom sidste år, Det viste sig at holde stik. Jeg sagde at jeg ville have
Roland Cedermark og Blue Hawai, men at jeg ikke havde mere end 100 kr, haha,
så jeg kan desværre ikke købe nogen cder af dig i år, det var sørme godt nok
en skam, pokkers også, sagde jeg. Nå men så farvel. NEJ VENT VENT du får dem
for 100 kr. Jeg sagde tak og farvel.
Jeg fortrød godtnok at jeg ikke også havde købt Kim Og Drengenes cd og
jeg havde jo lige sagt at jeg ikke havde flere penge. Hmmmmm.... Nå men han
var jo skidefuld, så det har han nok glemt alt om. Jeg gik så op og saagde
at jeg ellers også gerne ville have haft denne cd, men jeg har kun 50 kr.,
hahaha. Det tænkte han sgu ikke nærmere over og gav mig den for 50 kr. Så
deeetttttt. jov-jov. Jov det er et vældigt marked. Der er jo også en masse
pruh-heste og piv-kaniner og alverdens tingeltangel og sager deroppe.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-02 09:52

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3dd8b6$0$13980$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]

> mandagen. Beredskabsstyrelsen Nordjylland i Thisted bjærgede det i land
> igen. Herefter blev det rejst igen tirsdag middag.
_____

Vi bringer en berigtigelse (tror jeg nok det hedder)

Kandis-teltet blev pillet ned af arangørerne, da det TRUEDE med at blæse i
fjorden. Derefter blev det rejst igen dagen efter, da stormen havde lagt sig
noget.

Det telt som blæste i fjorden var et kræmmertelt.

Det var internetavisen

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 24-07-02 10:24

On Wed, 24 Jul 2002 00:29:51 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

> [...]

> Herefter drog jeg glad videre og et par telte længere nede på pladsen på
>jeg et skilt "7 stk Sony-videobånd 100 kr". GRRRRRRR................ Så

Jeg har lige købt 15 Sony videobånd for Kr. 200,- de er oppe ad Åsvej (Vejen op
imod Kandis teltet) Så deeeet

mvh
Kenneth Bj.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-07-02 11:27

Kenneth Bjerregaard wrote:

> Jeg har lige købt 15 Sony videobånd for Kr. 200,- de er oppe ad Åsvej (Vejen op
> imod Kandis teltet) Så deeeet
>
> mvh
> Kenneth Bj.

Jeg tror jeg lægger mig lidt...

/Maude

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-02 11:35

David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D3E80EC.4010403@yahoo.com...

> Jeg tror jeg lægger mig lidt...
>
> /Maude
________________________

O.k. - Var du forresten med i tv-serien "Matador" ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-02 11:33

Kenneth Bjerregaard <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3e7216$0$26769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
<halldorsson@post.tele.dk>

> Jeg har lige købt 15 Sony videobånd for Kr. 200,- de er oppe ad Åsvej

______________

SATANS - Det var der jeg købte mine bånd. Nå o.k., men 7 bånd for en hund er
heller ikke den dårligste handel jeg har gjort - trods alt. Men tillykke da.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-02 22:29

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3e821c$0$13949$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Ja, det var så slut på al det dansktop-festivitas. Det var som sædvanlig
noget vældig noget. Teltet med Kandis og teltet med Kim og halløjsovs var
tætpakket af velfornøjede feststemte folk som snag med. .
Jeg startede i Kandis-teltet kl. 18 og de lagde ud med "En dør til
fantasien" og derefter "En lille ring af guld" og så kørte møllen bare hele
aftenen i den dur. Både unge og ældre var helt vilde med musikken. I baren
stod folk og trommede takten med både hånd og fod og folk sang med på de
kendte melodier.
Efter 1 time ville jeg have lidt afveksling og smuttede ned i Kim Og
Halløjsovs-teltet. Her var de godt i gang med "Hvorfor spør du altid" og
"Herlig herlig".
Så smuttedeeg hen i en af de 2 enorme dansktop-kræmmerboder. Her "gyngede
det i regnbuen igen" med Skipper og Co. Jeg nåtte nemlig lige præsis have
fat i Skipper og Co´s 16 gyldne hits (Pris 80 kr. ) og Jan og Sunny Boys nr.
2 (Pris 60 kr:), så jeg sagde Godaw til kræmmeren, som jeg kunne huske fra
sidste år. Han var nemlig for dyr,haha. Jamen godaw igen, sagde han. Plejer
du ikke at få en øl?. Øhhhhh jovv, deeettttttt. Jamen sæt dig, så knapper
jeg en op. Øhmn jamen tak. Så satte jeg mig og fik blødgjordt trommehinderne
et kvarters tid. Herefter kiggede jeg lidt på de omtalte cd-ere. Prisen var
jo ialt 140 kr. Jeg fiskede en hund op af lommen og sagde, jeg snupper
liiiiige de 2 cd-er her, værsgod. NEJ NEJ, det giver underskud. Du får dem
for 120 kr. - Jamen jeg har kun 100 kr. - eller har jeg ikke til benzin
hjem. NEJ det kan jeg ikke, så går jeg fallit.
NÅ nå nå, jamen det vil jeg ikke være skyld i, sagde jeg. Men øhhh, jeg
tror lige jeg tænker lidt over det, sagde jeg, og tak for øllen og
hyggehejsa.
Så fræsede jeg lige op til den anden store dansktop-kræmmerbod. Det var
der jeg var oppe i tirsdags og gjorde en god handel m. Blue Hawai, Roland
Cedermark og Kim og Drengene. Nu var vi jo kommet godt hen på aftenen,
hvilket jo betød at kræmmeren sikkert var småfuld igen. Det plejer jo at gå
den vej, jo senere det bliver. Og ganske rigtigt. Han stod sgu og sang med
på højttalerhusikken sammen med Jan og Sunny Boys.
Dav igen sagde jeg. Hik dav, sagde han. Jeg fiskede straks de samme 2
cd-er frem som kostede 140 kr. i den anden bod og fandt min sidste haha
"sidste" 100 kr.seddel frem og sagde værsågod - jeg snupper lige de her 2
cd-er. Han dinglede hen og sagde tak. Jeg sagde tak. Han sagde vi sikkert
gør en god handel igen til næste år. Ja, deeeetttt jov-jov, helt sikkert.
Hihi - men jeg skal da først lige have en øl hos den anden kræmmer først.
Jeg købte heller ikke noget af ham sidste år, men fik alligevel en øl.
Han havde desværre sin bod helt henne ved trappen op til broen. Hmmm. Jeg
skulle derfor forbi ham efter at jeg ikke havde købt noget af ham men
istedet købt hos hans konkurrent. Det var lidt pinligt. Men jeg klarede det
ved at gå helt ude i vandkanten og snige mig op langs broen og snige mig
videre op ad trappen.
Nå men det var nu det. Det er i sikkert ligeglade med. Så nu gider jeg
ikke skrive mere om det.

Er der andre som har været til dansktop-festivalen, s¨å kan de jo også
skrive om oplevelsen. Kenneth, du har jo også været der.

Hilsen Åge

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-07-02 22:52

In an article of 25 Jul 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Nå men det var nu det. Det er i sikkert ligeglade med. Så nu gider jeg
> ikke skrive mere om det.

Åge, det kan godt være, at du har en yderst ringe musiksmag, men hvor er
det dog befriende at høre dig fortælle om din glæde ved den musik, du kan
lide.

--
Uffe Holst

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-07-02 23:01

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

>Åge, det kan godt være, at du har en yderst ringe musiksmag, men hvor er
>det dog befriende at høre dig fortælle om din glæde ved den musik, du kan
>lide.

Helt enig

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-02 23:02

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qB.mB.hK2yM9SWIZbzCQf.NR@post6.tele.dk...

Åge, det kan godt være,
SV: Ja, det kunne godt være

at du har en yderst ringe musiksmag,
SV: Ja, men det er ikke tilfældet. Jeg går kun efter kvalitet.

men hvor er det dog befriende at høre dig fortælle om din glæde ved den
musik, du kan lide.
SV: Takker og bukker

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-07-02 01:03

In an article of 26 Jul 2002 Åge Halldorsson wrote:

> at du har en yderst ringe musiksmag,
> SV: Ja, men det er ikke tilfældet. Jeg går kun efter kvalitet.

Ja, men det er bare synd, du farer vild på vejen

--
Uffe Holst

Fra : Peter G.

Dato : 26-07-02 12:48

> [...]

> det dog befriende at høre dig fortælle om din glæde ved den musik, du kan

Enig! Et af de små indlæg, der varmer.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-02 23:32

On Thu, 25 Jul 2002 23:28:58 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

<snip>

>Er der andre som har været til dansktop-festivalen, s¨å kan de jo også
>skrive om oplevelsen. Kenneth, du har jo også været der.
>
>Hilsen Åge

Jo, det har igen i år været en stor succes med Kandis og Kim og Hallo, de
spiller altså rigtig godt.

Ja , jeg fik mig jo også krejlet mig til nogle Cd'er 4 med "Dung dung Hansen"
for Kr. 125,- og en med tørfisk til 80, så jeg fik vendt min cykel mod Koldby,
glad og veltilfreds med mit køb.

Så alt i alt har Vilsund marked været en god oplevelse, igen engang, men var der
mon ligeså mange gæster som der plejer???

Mvh
Kenneth Bj.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-02 13:06

Kenneth Bjerregaard <KBmusik@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d41cdca$0$174$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
var der
> mon ligeså mange gæster som der plejer???

___________

Jeg synes det virkede til at der var lige så mange som der plejer, meeeeen
det kan da godt være at der blæste nogle i fjorden. Det stormede jo noget.

Dung dung Hansen er rigtig god - men Kim og Møjungerne var nu heller ikke så
ringe.

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 27-07-02 22:53

On Sat, 27 Jul 2002 14:06:14 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Dung dung Hansen er rigtig god - men Kim og Møjungerne var nu heller ikke så

Ja, ja men med "Dung dung Hansen" mente jeg jo altså Bjørn & Okay, bare lige til
orientering, det kaldes han jo herovre på den rigtige side af fjorden, nå spøg
til side ...

Ja, kim og Halløjsovs spiller da godt, og de har et helt andet frit "spillerum"
på scenen, f.eks. så jeg da Kim spillede bas'en mens han sad på skuldrene af
guitaristen. Det tror jeg aldrig vi kommer til at se Hansen Junior gør på
skuldrene af Jørgen.
Men de er da gode hver for sig

mvh
Kenneth Bj.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-02 00:11

Kenneth Bjerregaard <KBmusik@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d431617$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
af
> guitaristen. Det tror jeg aldrig vi kommer til at se Hansen Junior gør på

_____________

Kim og Halløjsovs er sgu godt nok for viderekommende. Sidste år forlod Kim
scenen sammen med sin guitar, midt i en sang og hoppede op på forskellige
borde hvor folk sad og drak øl. Så stod han gud hjælpe mig der og sang og
spillede guitar. Kors i skyggen.
Det pudsige ved det var nu altså godt nok at lyden fra guitaren kom ud
gennem højttalerne, selv om de ikke var forbundet med hinanden. Så har det i
hvert fald været trådløst.
Jodle Bimmer var sgu også lidt speciel i år. Han stod og sang foran
missionshotellet ved "Tombolaen Klods Hans".
Mellem 2 sange pegede han ned på en af publikum og sagde: Hej, det er da
Bette Jens som står der nede. Så tog Bette Jens sin kasket af og smed den op
til Jodleren. Han greb den sgu. Og så sagde han: Nej, det var ikke din hat
der var bette, det var din hjerne, hahaha. Og så grinte jodleren og så
grinte publikum. Så sagde jodleren: Jaja, nu skal vi også være gode venner,
eller skulle vi sige rigtige venner. Og så sang han "Rigtige venner".
Midt i en sang kom der også en mand op til ham og spurgte hvornår
tombolaen åbner igen. Haha. Jodleren spillede videre uden at synge mens han
sagde: Ved du hvad, det er altså ikke så godt du spør lige nu, jeg er lige
ved at synge en sang, men kan vi ikke aftale at du gir et nummer når jeg er
færdig, hihihi. Så får du hele scenen for dig selv. Jovjov. Så gik han
fornøjet ned igen og så sang jodleren videre.

Hilsen Åge

Fra : Jack Of

Dato : 23-07-02 22:51

"Kenneth Bjerregaard" <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en