MS Windows
briani 27239
Forsvundende drev i ME
Fra : shark

Dato : 23-07-02 08:26

Hej NG

Jeg har en maskine med Windows ME installeret på. Mit problem er at mine to
drev på sekundær ide kabel er forsvundet. Jeg kan godt se dem når maskinen
starter op men inde i ME er de væk. Inde i Denne
Computer/Egenskaber/Hardware er der lige pludseligt udråbstegn ved min VIA
ide Master controller. Har derefter prøvet at geninstallere disse og
efterfølgende prøvet med flere forskellige selv standard fra Microsoft. Men
intet virker selv ved at tage det netkort ud som sidder i PCI har hjulpet,
opdatere BIOS, skiftet kabel, flyttet rundt på brænder og cd drev.

Jeg mangler bare at geninstallere ME igen men håber at kunne undgå dette.

Nogle som har en ide til hvad problemet er ??????

På Forhånd Tak

Brian

PS

Hvis ideer eller gode links må det gerne sendes til : shark(at)mail.dk

Fra : TheZub

Dato : 24-07-02 16:29

det kan være en IRQ eller DMA konflikt.

Dette kan du se når du dobbeltklikker på din "master controller" i
enhedshåndteringen og trykker på fanebladet "ressourcer" der kan du se om
der er nogle af enhederne der er i konflikt med hinanden.

Jacob
thezub@thezub.dk

Fra : 187

Dato : 07-08-02 08:22

problemet er ikke dine kabler. da bios'en jo tilsyneladende detecter
drevene under opstart...
jeg tror snare at det er din millenium der driller... har du evt prøvet
at sætte det ene af drevene, sammen med din master disk. på primær IDE
??? og konfigurere din Bios til dette ?

http://www.kandu.dk/