Att. Sabina. Den paedofile diskussion.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 23-07-02 01:56

Sabina skrev:

> [...]

PSW:

> og det mener du at I har?? som jeg ser det debattere vi alle ud fra
> egne overbevisninger... I debatterer ud fra at barnet er et fuldfaerdigt
> individ som er i stand til at tage vare paa sig selv... jeg debattere
> ud fra at barnet er et _barn_ der, indtil det er stort nok til [...]

Personligt mener jeg, at alle mennesker ved, hvad der bedst for dem
selv, at man skal lade vaere med at underkende andres foelelser.
Det gaelder ogsaa boerns.

I denne forbindelse, for nu er jeg faktisk mere aktiv paa den yderste
venstrefloej, end i kampen for egen sexualitet, betyder det, at jeg
ikke vil (for)doemme sexuelle forhold imellem boern og voksne, jeg af
gode grunde ikke har et foerstehaandskendskab til, fordi der findes
utallig dokumentation for, at barnet ikke altid foeler lede ved en
saadan voksenrelation. Paa samme tid er jeg ikke, gentages det,
fortaler for en afkriminalisering, fordi en saadan ville oege risikoen
for, at (flere) boern maatte tvinges til former for samvaer, de hverken
har en interesse i eller en lyst til.

Jeg opsummerer:

1) Jeg mener, at der eksisterer sunde, sexuelle forhold mellem boern og
voksne.
2) Men relationen boer generelt set ikke afkriminaliseres af hensyn til
andres ve og vel.

Derfor kan man nu godt have den holdning, bl.a. pga. ens daglige,
professionelle omgang med aldersgruppen, at den sexuelle lavalder
burde saenkes med et par aar. Hvad jeg ogsaa kan sige uden at skulle
blive beskyldt for at sidde med skjulte motiver, da min egen kaerlighed
og/eller lyst gaar paa boern, der befinder sig et sted imellem de 5 og 9.

> jeg gentager: er I objektive??? [...]

Langt fra alle paedofile er objektive, ligesom folk generelt er fulde
af lort og selvbedrag - men selv bestraeber jeg mig i den grad paa at
vaere det. Og det mener jeg faktisk, jeg demonstrerer ved flere
lejligheder, som nu i bl.a. dette indlaeg.

> jeg har intet problem med [...] eller paedofile... jeg har et problem
> med paedofile der begaar paedofili... som jeg har skrevet andetsteds
> i traaden... en paedofil er en der har foelelserne og oenskerne...
> paedofili er handlingen... [...]

Men det er stadig lige ukorrekt. Heterosexualitet er tanke/foelelsesmaessig
kaerlighed og/eller lyst til (visse) mennesker af modsat koen,
homosexualitet er tanke/foelelsesmaessig kaerlighed og/eller lyst til
(visse) mennesker af samme koen - og paedofili er, paa helt samme maade,
*tanke/foelelsesmaessig* kaerlighed og/eller lyst til (visse) boern.

Handlingerne derimod, hvad enten vi taler om det foerste, andet eller
tredje, beskrives i stedet med saa forskellige ord som bl.a.
"beroeringer", "kaertegn", "sex" og "voldtaegt".

> du bekraefter lige mig her.. bemaerk det [...]

Nej, du misforstod mig.

Jeg taler om, at intet barn ville turde at komme med saadanne fraekke
opfordringer i *dit* selskab, fordi du sikkert paa flere maader,
direkte saavel indirekte, giver udtryk for, at " den slags " ikke er
acceptabelt. Det kan boernene maerke, kan du vaere helt sikker paa.

Personligt har jeg selv, ogsaa i en arbejdsmaessig sammenhaeng, oplevet
flere af den slags episoder. Hvad jeg, skal det lige pointeres, aldrig
har vaeret glad for paa nogen taenkelig maade.

Hilsener
Peter S. Winding, i en mere venligsindet udgave.
TabulaRasa@nym.alias.net

-- " ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Grrrrrrls. "

Fra : Keld Gydum

Dato : 23-07-02 08:43

Peter S. Winding skriver bla:

> [...]
> (visse) mennesker af samme koen - og paedofili er, paa helt samme maade,
> *tanke/foelelsesmaessig* kaerlighed og/eller lyst til (visse) boern.

Peter S. Winding ...

Denne sammenligning holder ikke - og Jeg og Vi må tage afstand
fra pædofili og alt hvad der høre der til ....

Der er tale om seksuelle overgreb på børn eller tanker om samme
og det må og skal vi som "normale voksne" tage afstand fra.

Jeg tror det var Red Barnets Mimi Jakobsen som i TV sagde -
der findes ikke begreb som hedder "BØRNEPORNO" det
er i alle tilfælde "seksuelle overgreb på børn" til glæde for
Voksne ... og ikke det samme som Børnefilm

Pædofili - går på samme måde ud på kærlighed til børn - men
på en måde hvor det bliver til Seksuelle overgreb og det tror jeg
vi er ganske mange som ikke vil tolerere - og at vi som samfund
ikke kan tage tydeligt nok afstand fra ...

Hvad voksne Heteroseksuelle eller Homoseksuelle - Bøsser / Lesbiske
laver må være hver enkelte voksnes lyst og ansvar - men ikke de
Pædofile idet det er omgang med børn på en uacceptabel måde - kun
med et formål at glæde den Pædofile og med det følge at man gør
et barn fortræd.

Det må vi ikke sidde og accepterer - og det håber jeg kun at de
Pædofile selv gør - vi andre kan og må sige fra så det kan forstås ...

Peter S. Winding ... du må gerne fortælle hvis jeg har udlagt dit
indlæg forkert ... skulle det være tilfældet ja - men så er her min
mening om de Pædofile og at vi ikke ofte nok kan råbe STOP ...!

Også når der er tale om det der kaldes "BØRNEPORNO" ...
som om det var det samme som Børnefilm ... :-/

Hilsen Keld
--
Keld Gydum E-Mail: keld.gydum@mail.dk
Homepage: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-02 09:39

T'abula R'asa <tabularasa@nym.alias.net> wrote:

> Personligt mener jeg, at alle mennesker ved, hvad der bedst for dem
> selv, at man skal lade vaere med at underkende andres foelelser.
> Det gaelder ogsaa boerns.

du fanger slet ikke hvad det er jeg snakker om.......... uanset om børn har
følelser i en bestemt retning så er det forældrenes opgave at beskytte
barnet.....
hvis ungen nu ville rende ud på motorvejen og lege skal de så bare have lov
til det??
skal vi helt droppe al form for opdragelse og pasning af barnet fordi barnet
selv ved hvad der er bedst... i dont think so............

> [...]
> for, at (flere) boern maatte tvinges til former for samvaer, de
> hverken har en interesse i eller en lyst til.

så er vi igen på samme sted........ skræmmende..........

> [...]
> og voksne.
> 2) Men relationen boer generelt set ikke afkriminaliseres af hensyn

jeg har stadig ikke set eller hørt nogen dokumentation der overbeviser mig
om at et barn i alderen 4-9 kan deltage på ligeværdig fod med en voksen i et
seksuelt forhold.......

> [...]
> blive beskyldt for at sidde med skjulte motiver, da min egen
> kaerlighed og/eller lyst gaar paa boern, der befinder sig et sted

hvem snakker om den seksuelle lavalder???

> [...]
> vaere det. Og det mener jeg faktisk, jeg demonstrerer ved flere
> lejligheder, som nu i bl.a. dette indlaeg.

jeg mener ikke du beviser at du er objektiv... jeg mener du beviser at du
har mere omtanke og empati end flere af dine "medpædofile"......
at være objektiv betyder i min bog at man ikke har en defineret holdning til
emnet..... den online ordbog jeg lige har konsulteret mener : Objektiv-
Uafhængig af personlig mening eller opfattelse

> Men det er stadig lige ukorrekt.

det må du lige beskrive lidt mere klart.......

> [...]
> og/eller lyst til (visse) mennesker af samme koen - og paedofili er,
> paa helt samme maade, *tanke/foelelsesmaessig* kaerlighed og/eller

jeg konsulterer lige en anden ordbog
en pædofil er ifølge nudansk ordbog en person med en stærk seksuel dragning
mod børn.
på pædofilgruppens egen hjemmeside står der: Mennesker der føler sig
seksuelt og/eller følelsesmæssigt tiltrukket af børn kaldes pædofile.
ifølge "netpsych" er pædofili- sygelig trang til seksuel omgang med
børn......

> Handlingerne derimod, hvad enten vi taler om det foerste, andet eller
> tredje, beskrives i stedet med saa forskellige ord som bl.a.
> "beroeringer", "kaertegn", "sex" og "voldtaegt".

kan du så forklare hvorfor der generelt tales om "pædofiliofre"??

kan du ikke være pædofil uden at dyrke pædofili???

> Nej, du misforstod mig.

så formulerede du dig ikke korrekt.......

> [...]
> direkte saavel indirekte, giver udtryk for, at " den slags " ikke er
> acceptabelt. Det kan boernene maerke, kan du vaere helt sikker paa.

det er jeg ikke i tvivl om.... jeg har intet problem med nøgne børn, men jeg
lærer mine unger at onani foregår altså når man er alene......
hvis min søn kommer gående med en bule i bukserne kommenterer jeg det jo
ikke......
og jeg kan skam heller ikke sige mig fri for at have haft en træt unge
stående i soveværelset mens vi havde sex.......
jeg er på ingen måde hæmmet men jeg betragter ikke børn som en del af mit
seksuelle liv..........

> Personligt har jeg selv, ogsaa i en arbejdsmaessig sammenhaeng,
> oplevet flere af den slags episoder. Hvad jeg, skal det lige
> pointeres, aldrig har vaeret glad for paa nogen taenkelig maade.

der er vel også forskel på hvad man lægger i de episoder.... jeg tænker jo
ikke over dem som seksuelle handlinger rettet mod mig.... men som børns
naturlige nysgerrighed......
det er der jo intet i vejen med...... de skal jo lære tingene et eller andet
sted....
det er også naturligt at børn udfordrer voksne....... men det er jo de
voksnes opgave at lære ungerne hvordan verden hænger sammen.......

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Keld Gydum

Dato : 23-07-02 10:20

Sabina Hertzum skriver bla.:

> det er jeg ikke i tvivl om.... jeg har intet problem med nøgne børn,
> men jeg lærer mine unger at onani foregår altså når man er alene......

Det tror jeg nu ofte de selv finder ud af ikke mindst drengene ..

> og jeg kan skam heller ikke sige mig fri for at have haft en træt unge
> stående i soveværelset mens vi havde sex.......

Det tror jeg som også - jeg har oplevet - hvorefter de blev lagt i seng
igen - før vi fortsatte vores agt ...

> jeg er på ingen måde hæmmet men jeg betragter ikke børn som en
> del af mit seksuelle liv..........

Det er vel også kun når det bliver det at man overskrider grænser og
hvor børnene bliver inddraget i noget som ikke er naturligt men
krænkende.

> jeg har stadig ikke set eller hørt nogen dokumentation der overbeviser
> mig om at et barn i alderen 4-9 kan deltage på ligeværdig fod med en
> voksen i et seksuelt forhold.......

Den opfattelse finder man vel også kun ved folk som på det seksuelle
område er afsporet på linie med de pædofile ...

> kan du ikke være pædofil uden at dyrke pædofili???

Kan man være kleptoman uden at stjæle noget ... Sabina ?

Far til et hold tvillinger på 25 - dreng og pige - børn vi gik
nøgne i bad med til vi fandt det "naturligt" at holde op ...

Vi har aldrig lagt skjul på det nøgne look - men vores børn
har selv sat deres grænser - som vi som voksne må respekterer.

Samme grænser fandt vi da børnene voksede til ... - det at børn
ikke tager skade af at opdage at far og mor "boller" er ikke det
det samme som at de absolut "skal" være tilskuere - så er kæden
hoppet af og så starter krænkelsen ...

Den krænkelse som de Pædofile netop _ikke_ kan se ... !!! og
tilsyneladende føler sig hævet over ... :-/

Med venlig hilsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-02 11:11

Keld Gydum <kg@lite.dk> wrote:
> Sabina Hertzum skriver bla.:

> Det tror jeg nu ofte de selv finder ud af ikke mindst drengene ..

tjaa*G* jeg har et par gange taget min søn i at "hygge" sig på sofaen eller
i badet.....
hvilket i grunden også er helt ok... og der bliver heller ikke gjort et
stort nummer ud af det....... han får blot at vide at det måske er rarere at
gøre det inde på værelset..... og så er den potte ude....

> Det tror jeg som også - jeg har oplevet - hvorefter de blev lagt i
> seng igen - før vi fortsatte vores agt ...

*G* nemlig*G*

> Det er vel også kun når det bliver det at man overskrider grænser og
> hvor børnene bliver inddraget i noget som ikke er naturligt men
> krænkende.

tja*G* det kommer jo åbenbart an på hvem man spørger

> Den opfattelse finder man vel også kun ved folk som på det seksuelle
> område er afsporet på linie med de pædofile ...

det tror jeg også..........

> Kan man være kleptoman uden at stjæle noget ... Sabina ?

skal jeg ikke kunne sige*G* jeg er ikke kleptoman....
man kan man godt være mashochist uden at dyrke SM.......

> Far til et hold tvillinger på 25 - dreng og pige - børn vi gik
> nøgne i bad med til vi fandt det "naturligt" at holde op ...

vores unger er henholdsvis 5 og 8 år...... hos os er det naturligt at rende
nøgen rundt hvis man lyster.... min søn er nu begyndt at blive en smule
blufærdig overfor piger og selvsagt lukker han så døren og dækker sig når
han går i bad mens min bonusdatter er her..... men det styrer han helt
selv........

> Vi har aldrig lagt skjul på det nøgne look - men vores børn
> har selv sat deres grænser - som vi som voksne må respekterer.

klart........... jeg kunne ikke drømme om at opfordre min knægt til at futte
nøgen rundt hvis han har det skidt med det........

> [...]
> ikke tager skade af at opdage at far og mor "boller" er ikke det
> det samme som at de absolut "skal" være tilskuere - så er kæden

nemlig!!

> Den krænkelse som de Pædofile netop _ikke_ kan se ... !!! og
> tilsyneladende føler sig hævet over ... :-/

))))))))

Fra : Chokmah

Dato : 24-07-02 03:03

On Tue, 23 Jul 2002 12:10:59 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>stort nummer ud af det....... han får blot at vide at det måske er rarere at
>gøre det inde på værelset..... og så er den potte ude....

tjaaa men er det ikke lemfældig omgang med sandheden for det er jo
dybest set meget rart at *hygge* sig hele tiden og hvor som helst -
måske en reelt samtale om at der er nogen ting der er bedst tjen med
at blive udøvet privat - ville sætte tingene i perspektiv ?

jeg ved det sgu ikke - det kommer selvfølgt an på forælder relationen
- menjeg erindre da at naboens datter og jeg havde taget ælle bælle
bolle bogen bogstaveligt og forsøgt at omsætter terori til praksis -
hvad vi blev taget i af vores respektive forælder - for HELVED jeg
skulle stå skole ret for min far og forklare undvigen i noget der
virkede som en evighed til min mor - brød ind med noget i retning af
så var der vist ingen grund til at snakke mere om det efter som jeg
tydeligt ikke have noget at sige til det - men det var sgu ubehageligt
selv om det er 30 år siden kan jeg sgu stadigt huske det ret tydeligt.

>tja*G* det kommer jo åbenbart an på hvem man spørger

Der mener jeg nu det er the same old altså på barnets præmis - man
bliver spurgt og svare efter bedste overbevisning og samvitighed.
jeg har jo den her søster der er 20 år ynger og hun er sgu åbenbart
ret veril - nu er hun selvføligt helller ikke noget barn mere (16)
men jeg tror sgu jeg er den af os der bliver mest forlegen når der
skal redegøres for dette eller hint - men en ting er sikkert homo er
hun ikke dte kan være jeg er slem - men da hun fik fordøjet tanken
skreg hun STOP det er det værste

>nemlig!!

jaeee og dog første gang hvor jeg hørte et samleje - der stod det for
mig som noget meget brutalt - og det var det nu ikke set som det var -
men min faderes kærste den lyd hun kunne gi fra sig .... jeg har set
meget prono oplevet meget sex efter .... men hvis hun bare fik en 1/4
del ud af det hun ga lyd for ....såååå.... må man sige hun er meget
heldig !

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Keld Gydum

Dato : 24-07-02 07:32

Bo M. Mogensen (Chokmah) skriver :

> [...]
> meget prono oplevet meget sex efter .... men hvis hun bare fik en 1/4
> del ud af det hun ga lyd for ....såååå.... må man sige hun er meget

Hele dit indlæg her tangere hvad en vis Bo Warming evt. kunne
ha' skrevet og du tangere hans evne til at forholde dig seriøst
til et så alvorligt spørgsmål som her har været oppe og vende
så derfor ryger du samme vej ...

Har i øvrigt læst dine indlæg i dk.admin og det har været
med til at underbygge dette ... ikke noget at sige til vis I
hygger jer sammen ... :-/

PLONK!

Hilsen Keld Gydum
--
Bangsbo Design - Danmark
Farver - Kunst - Mad - og Musik er subjektive oplevelser.

Fra : Tomas O.

Dato : 24-07-02 11:05

Keld Gydum skrev:

SNIP

> PLONK!

Du er for langt ude!

Det var et flot og seriøst indlæg fra Bo Mogensen og kan ikke
sammenlignes med BW. Tag dig samme Gydum!

FUT netiketten
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Keld Gydum

Dato : 24-07-02 11:50

Tomas O. skriver:

> Det var et flot og seriøst indlæg fra Bo Mogensen og kan ikke
> sammenlignes med BW. Tag dig samme Gydum!

Jeg har overset dit FUT Tomas O. - Jeg svare på hvad jeg læser
OK sammenligningen med BW var måske lige grov nok ..

Men jeg svare på hvad jeg læser og så er vi egentlig ovre det.

Kan jeg stå ved det jeg svare behøver du ingen FUT men du kan
forholde dig til mit svar ... det har du så overfladisk gjort og så
er det:

EOD!

Du kan ikke bruge FUT Tomas O. fordi du ikke kan li' mit svar.

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-07-02 17:30

On Wed, 24 Jul 2002 08:31:35 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

Well Keld efter som dine indlæg åbelyst stinker langt væk af du både
er idiot ude af stand til at læse en tråd er i besidelse af humor samt
evnen til at skirve noget der er væsenligt og er en newbi af den
værste slags....så formoder jeg du tager den samme vej som de andre af
slagesen kort også tak og farvel

> [...]
>ha' skrevet og du tangere hans evne til at forholde dig seriøst
>til et så alvorligt spørgsmål som her har været oppe og vende

at du er ude af stand til at forstå eller danne mening af det skreven
virker rigemeligt ved genemlæsning af dine indlæg - da er genemsyret
af en sjældent set idioti - der kun udemærker sig ved at at de kan
ægge den humoristiske sans ved læseren.

>Har i øvrigt læst dine indlæg i dk.admin og det har været
>med til at underbygge dette ... ikke noget at sige til vis I
>hygger jer sammen ... :-/

at du ikke formår at skilde debat relevans fra fra forskelige grupper
og mener at hvad der bliver skrevet anden steds må pronto berøre -
alle steder kan underbygge konklusionen om du såre enkelt er idiot og
som sådan er det begrebs mæsigt umligt at slå en bro til din
fraværende fornuft

>PLONK!

et godt initeritiv - man skal ikke læse hvad man ikke kan forstå
og dte varmer faktisk mit hjerte da netop folk med en vag begavelse i
reglen kun sjældent er beriget med slig slev erkendelse !

MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.snak.snik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-02 11:15

Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> [...]
> måske en reelt samtale om at der er nogen ting der er bedst tjen med
> at blive udøvet privat - ville sætte tingene i perspektiv ?

hvor godt er det lige du kender mig bo?
den snak har jeg jo haft med ham.... men altså nu var det ikke så vildt
uddybende det jeg skrev her, så det kunne du jo naturligvis ikke
vide.....*G*

> [...]
> tydeligt ikke have noget at sige til det - men det var sgu ubehageligt
> selv om det er 30 år siden kan jeg sgu stadigt huske det ret tydeligt.

personligt tror jeg ikke jeg ville flippe grøn eller noget...... det kommer
jo an på så meget... og tiderne har jo også forandret sig en del fra for 30
år siden ikk?
jeg tror såmænd det eneste tidspunkt jeg ville kigge skævt og få et mindre
sammenbrud var hvis jeg snuppede janick med hans stedsøster*G*

> Der mener jeg nu det er the same old altså på barnets præmis - man
> bliver spurgt og svare efter bedste overbevisning og samvitighed.

jamen det jeg mente var at hvis man spørger forældrene så vil man jo som mor
eller far sige at barnet ikke helt er i stand til at træffe den slags
beslutninger i en alder af 5-9 år som tilfældet her taler om....
spørger man en pædofil mener de jo klart at barnet selv kan tage den
beslutning og ved hvad de går ind til.......

> [...]
> skal redegøres for dette eller hint - men en ting er sikkert homo er
> hun ikke dte kan være jeg er slem - men da hun fik fordøjet tanken

din søster lyder til at være rimelig fornuftig efter hvad jeg har hørt om
hende )

hehee ))

Fra : Chokmah

Dato : 24-07-02 17:16

On Wed, 24 Jul 2002 12:14:33 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

>hvor godt er det lige du kender mig bo?

bedre ind min egen baglomme for ikke at tale om indretnigen af min
egen lejlighed jeg ved ALT !!!

>den snak har jeg jo haft med ham.... men altså nu var det ikke så vildt
>uddybende det jeg skrev her, så det kunne du jo naturligvis ikke
>vide.....*G*

nej men det var også mere en genrel betragtning ind ud fra egen
erfaringer ind lige stilet i mod dig selv om det godt kunne se sådan
ud - sorry !!!

>personligt tror jeg ikke jeg ville flippe grøn eller noget...... det kommer
>jo an på så meget... og tiderne har jo også forandret sig en del fra for 30
>år siden ikk?

jow.... og det var unge hvad har de været 25-26 på det tidspunkt - men
det undre mig sgu egentligt for de var da højt udanende mennesker -
men det gør syneligt ikke nogen forskeld - jeg tror faktisk de
menneskeligt klogest kvinder man kan finde er kvinder født i mellem
1905-1925 i mellem krigs årene har kendt nogen stykker - de er fanme
gjort af et stof der efterlader meget at til efterlevelse .....

>jeg tror såmænd det eneste tidspunkt jeg ville kigge skævt og få et mindre
>sammenbrud var hvis jeg snuppede janick med hans stedsøster*G*

Hmm ja ....nu skal du jo passe på jeg har gjort det til en bibel
at gøre en regl ud af at gøre alle de forbud som jeg fik stillet i mod
mig som barn så de ku sgu ende med at blive gift

> [...]
>spørger man en pædofil mener de jo klart at barnet selv kan tage den
>beslutning og ved hvad de går ind til.......

tjaaa men den er jo hårdfin mht pædofil efter som vi reelt eller jeg
kun kender de 2 der skriver her i gruppen og dte kun via derres
skrifter - men har talt med en taput om det - der kender en del og
sagen er at de shi vist i reglen er utroligt blide mennesker der
mindre ind andre gør nogen fortræd.. jeg tror problemet som jeg har
nævnt utalige gange er at legitimt aktive seksuelle overfføre derrres
egen præferance på de pædeofile med samme konsikvens at alt kan
kulminere i en drifts agt ... hvilket jeg egentligt finder lidt sært -
da folk i almindelighed synes at kunne spænde over et vidt spektum af
neuancerede tanker og handlings forløb uden at det skulle være lig et
specifikt udfald ?

>din søster lyder til at være rimelig fornuftig efter hvad jeg har hørt om
>hende )

hun er den BEDSTE ( til jeg fik Nash sammen med freY( til jeg fik
Nash forgudet og af sin far og sin store bror uden at være blevet
et gamel klogt skvat af det ...nej hun er sgu et vidunder barn en
sjælden social begavelse var ind til hun kom i pubereten en natur
begavlese og som barn så ufatelig rar at have med at gøre altid med
enten faren eller mig og det var altid rart - for hun var faktisk
oprigtigt intereseret i alt vide begærlig reflekterene... jeg kan
huske imens jeg boede på Bornholm når hun stod op så kom hun daffene
ind med sine dyne og sad på mit skød i min læne stol imens vi så film
og jeg forklarede hvad der skete vi snakkede religion filosofi andre
lande og kltuere vi talet om døden livet - jeg kan faktisk ikke huske
hun nogen sinde græd eller var urigemelig - hun kunne blive sur
hvilket kulminerede i at man ikke ku drive et ord ud af hende eller i
værste fald truede med at fløtte hjemme til korea hvor hune r
adopteret fra !

jeg kom dog til den fejl aktige konklusion at alle koreanske børn
måtte være vidunder børn - et indtryg der stabiliserede sig ved
ankomsten af adoptiv nr 2 - der ikke talete et fornuftigt eller
menings danenede ord før hun var 3½ skreg hele tiden og til dags dato
er et krorisorium for alle der kender hende - borste fra hun er genial
til katte som vi ellers ikke har ku få tamme - så er der kin 2
muligheder enten er hun et geni i svøbe eller så er hun bare letter
retaderet

MvH
Bo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-02 09:26

Chokmah <chokmah@c.dk> wrote:

> bedre ind min egen baglomme for ikke at tale om indretnigen af min
> egen lejlighed jeg ved ALT !!!

*GGGG* nemlig..... "røntgen blikket afslører alt"*GGGG*

> nej men det var også mere en genrel betragtning ind ud fra egen
> erfaringer ind lige stilet i mod dig selv om det godt kunne se sådan
> ud - sorry !!!

sådan kan det gå

> [...]
> 1905-1925 i mellem krigs årene har kendt nogen stykker - de er fanme
> gjort af et stof der efterlader meget at til efterlevelse .....

det tror jeg du har ret i.... min mormor var en kvinde for sig.... synd at
hun aldrig nåede at opleve at blive oldemor.....
men mht højtuddannede mennesker.... jeg tror ikke altid det er en fordel i
denne forbindelse......

> Hmm ja ....nu skal du jo passe på jeg har gjort det til en bibel
> at gøre en regl ud af at gøre alle de forbud som jeg fik stillet i mod
> mig som barn så de ku sgu ende med at blive gift

*G* nu er de jo altså kun 5 og 8 år..... og der er ikke blevet opstillet
forbud*G* det tror jeg såmænd heller ikke der bliver.....
meeeeeen fornuftige retningslinier opfulgt af gode forklaringer*G* det er
ikke usansyneligt....

> [...]
> skrifter - men har talt med en taput om det - der kender en del og
> sagen er at de shi vist i reglen er utroligt blide mennesker der

jamen at de er blide mennesker har jeg på intet tidspunkt sagt imod......
det tror jeg såmænd gerne de er.....

> [...]
> da folk i almindelighed synes at kunne spænde over et vidt spektum af
> neuancerede tanker og handlings forløb uden at det skulle være lig et

personligt synes jeg nu ikke jeg er ret snæver i denne sag.... men jeg har
en klar grænse og den holder jeg fast i....
men for min skyld kan pædofile være pædofile herfra og til det næste
årtusindskifte..... bare de holder snitterne fra børn*G*
jeg har intet imod seksualiteten som sådan.... det er handlingerne som
udspringer af seksualiteten....
på det punkt træder jeg lynhurtigt ind i en "mor rolle"..... beskyt barnet
for enhver pris...
det ville jeg såmænd også gøre hvis der er tale om simpel mobning eller en
lag tørre tæsk......... kommer disse ting fra personer der er ældre og ved
bedre har jeg ingen sympati........ så simpelt er det faktisk........

> [...]
> Nash forgudet og af sin far og sin store bror uden at være blevet
> et gamel klogt skvat af det ...nej hun er sgu et vidunder barn en

hov hov*G* troede den titel var reserveret til mig )

> [...]
> hvilket kulminerede i at man ikke ku drive et ord ud af hende eller i
> værste fald truede med at fløtte hjemme til korea hvor hune r

jamen det er jo bare en typisk teenager*G*
jeg har selv smidt truslen om at flytte hjem til min far i hovedet på min
mor adskillige gange... men derfor har jeg sku aldrig gjort alvor af det...
ikke engang hvis min far ville have haft mig*GG*

*G* det finder i jo nok ud af en dag...

Fra : Anita

Dato : 26-07-02 11:56

"Keld Gydum" Skrev:

> Kan man være kleptoman uden at stjæle noget ... Sabina ?

Beviser det noget?

Man kan jo godt være alkoholiker uden at drikke, eller narkoman uden
stoffer. Man kan også være anorektisk og stadig spise, fordi man ved
det er bedst for én.

Men alt dette beviser da intet. Det der beviser noget for mig er at
der er 2 personer her i gruppen der åbenlyst fortælle om deres
pædofili og hvor frustrerende det er at have lyster man på ingen måde
kan få opfyldt. Netop det fortæller mig at man KAN være pædofil uden
at misbruge børn.

Men når det så er sagt, ved jeg også, at der er pædofile (Ja, jeg
kalder dem pædofile, selvom jeg er klar over at PSW nok ikke vil
katgorisere dem således), der ikke er i stand til at styre deres
lyster, og som den ene gang efter den anden forgriber sig på børn. Det
er forfærdeligt.

Men hvad kan vi gøre? Som vi ikke gør nu?

Vi kan holde øjne og ører åbne, men lade være med at komme med falske
anklager, blot en mand holder et barn i hånden. Vi kender alle
historien om Peter og ulven

Vi kan give vore børn styrke og selvtillid. Desværre er ikke alle
forældre i stand til at give deres børn de bedste kår i livet...

Vi kan samfundsmæssigt signalere at overgreb mod børn ikke er
acceptabelt. Dvs. strenge straffe til de, der vitterligt har begået
overgreb.

Vi kan forlange at sager behandles ordentligt af politiet, og at man
ikke kan dømmes på (manipulerede) udtalelser alene. Der må være mere
håndgribelige beviser.

Og sidst men ikke mindst kan vi forsøge at være så objektive som
muligt og ikke sluge ethvert ord fra medierne rådt. Undgå at piske en
stemning med mindre, der er GOD grund til det. Massehysteri er
simpelthen det værste....

> Den krænkelse som de Pædofile netop _ikke_ kan se ... !!! og
> tilsyneladende føler sig hævet over ... :-/

Så har du ikke læst indlæg fra Peter S Winding. Han fremstår netop som
værende bevidst om det faktum at en udlevelse af hans seksualitet kan
skade et barn, hvorfor han vælger at afstå fra dette.

Venligst Anita

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 12:29

Hej Anita ...

Du skriver så meget men jeg vil gerne svare på lidt ...

Jeg skrev op et tidspunkt ...

>Kan man være kleptoman uden at stjæle noget ...

Det må du give mig ret i at det kan man ikke .. vel .. ?

Og så skriver du yderligere :

> [...]
> pædofili og hvor frustrerende det er at have lyster man på ingen måde
> kan få opfyldt. Netop det fortæller mig at man KAN være pædofil uden

Hvis dette er tilfældet Anita - så skal de i stedet have løbet
deres lyster ud igennem Børneporno og er på den måde
indirekte skyld i at børn misbruges du påstår de ikke selv
udøver ...

Og som jeg også har nævnt så siger Mimi Stilling Jakobsen i TV
at der findes ikke BØRNEPORNO - det er Voksenporno hvor der
til stadighed misbruges børn.

Jeg har svært ved at acceptere de pædofile og naturligvis
pædofili fordi det er overgreb på vores børn og det vil _jeg_
ikke finde mig i ... og sikkert heller ikke du hvis det var
dine børn eller børnebørn som var ofrene ...

Derfor må vi tage afstand fra de Pædofile - om det så skal
behandles som en sygdom kan jeg ikke bedømme men selv
det du vil kalde ikke aktive Pædofile - køber BØRNEPORNO
og er dermed med til at udnytte uskyldige børn - ja selv
helt ned til "ble alderen" det kan INGEN forsvarer ... !

Vi så det i sagen med den unge fra Bornholm smed 1000 og
atter 1000 billeder ud på nettet ... JAK !!!

For hvad - for at tilfredsstille en lille flok med trang til
sex med børn - de pædofile - om de så er aktive eller blot
ser film og billeder ... så er det grov udnyttelse af BØRN !!!

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Tomas O.

Dato : 26-07-02 12:33

Keld Gydum skrev:

SNIP
> [...]
> og er dermed med til at udnytte uskyldige børn - ja selv
> helt ned til "ble alderen" det kan INGEN forsvarer ... !

Tage afstand fra andre mennesker siger du.. flot.. det er ikke min
livspolitik, min er at jeg ikke tager afstand fra mennesker og
deres tanker men deres evt. skadelige handlinger.

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 12:59

Hej Thomas O ...

Du skriver flot ...

> Tage afstand fra andre mennesker siger du.. flot.. det er ikke min
> livspolitik, min er at jeg ikke tager afstand fra mennesker og
> deres tanker men deres evt. skadelige handlinger.

Tager du heller ikke afstand fra Peter Lundin ?

Du kan evt. have lidt ret og jeg ved godt hvad du tænker på
jeg mener blot ikke vi som personer / samfund skal tillade
at Pædofile udøver deres lyster på vores børn - om de gør
det direkte eller indirekte ... har ingen betydning ..

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Tomas O.

Dato : 26-07-02 13:20

Keld Gydum skrev:

> Hej Thomas O ...
>
> Du skriver flot ...

> Tager du heller ikke afstand fra Peter Lundin ?

Kun for hans handlinger. Havde han holdt det i sin fantasi og ikke
sagt noget ville det være svært at 'se' ham for det han er.

Den mand er desuden _ikke_ sammenlignelig med pædofile der ikke
udøver pædofile. Han har jo netop handlet.

> [...]
> at Pædofile udøver deres lyster på vores børn - om de gør
> det direkte eller indirekte ... har ingen betydning ..

Imponerende at du kan læse mine tanker, Ahem...

Vi er enige i at ingen skal udleve noget som helst på andres
bekostning, skibsredere der ejede Scandinavian Star comes to mind.

Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-02 14:42

Keld Gydum <kg@lite.dk> wrote:

> Jeg skrev op et tidspunkt ...

> Det må du give mig ret i at det kan man ikke .. vel .. ?

den holder altså ikke Keld.....
man kan godt have en seksualitet uden at udøve den.....
man kan godt have en tvangslidelse uden at give efter for den......

som jeg skrev i mit tidligere indlæg..... man kan godt være mashochist uden
at udøve SM........
man kan være alkoholiker uden at drikke....
man kan være så meget uden at give efter for det...... det eneste det kræver
er at man holder det i fantasien.....

men jeg vil så godt give dig ret i at hvis disse pædofile benytter
børneporno, så kan de ikke sige sig helt fri for at "misbruge" børn.......
hvis der ikke var et marked for det, ville pornoen jo ikke blive lavet og
solgt.......

lidt ligesom krybskytteriet på elefanter og næsehorn...... hvis der ikke var
et marked for det ville det jo ikke kunne sælges og så ville dyrerne ikke
blive dræbt........

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 17:25

Sabina du skriver bla:

> [...]
> hvis der ikke var et marked for det, ville pornoen jo ikke blive lavet og

Ja men det er jo der humlen ligger Sabina jeg tror slet ikke
vi er uenige om noget så jeg vil droppe ud af vores skriv
her - forskellen mellem din og min mening om spørgsmålet
ligger for mig at se i hvordan det bliver formuleret for -
jeg havde nær sagt følgen påstand skal ikke tages som det
står men er for mig helt naturligt ..

Nej det kan man ikke - enten er man det eller også ikke !

Kan man være Pædofil uden på en eller anden måde at få
signe lyster opfyldt - direkte eller indirekte og her er det så
jeg sig NEJ DET KAN MAN IKKE.

I modsat tilfælde er du nemlig ikke Pædofil ...

Så kan vi vis ikke komme længere ... resten er din og min
påstand og opfattelse af hvad der er sort og hvidt samt grå.

Rigtig god weekend ....

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-02 17:45

Keld Gydum <kg@lite.dk> wrote:
> [...]
> ligger for mig at se i hvordan det bliver formuleret for -
> jeg havde nær sagt følgen påstand skal ikke tages som det

et eller andet sted må vi jo formå ikke at kunne finde enigheden ellers
ville denne debat jo ikke bestå

> Nej det kan man ikke - enten er man det eller også ikke !

nu synes jeg så din kleptoman analogi ikke holder helt da det er to vidt
forskellige ting..... kleptomani er en tvangshandling, hvor pædofili er en
seksuel orientering......

> Kan man være Pædofil uden på en eller anden måde at få
> signe lyster opfyldt - direkte eller indirekte og her er det så
> jeg sig NEJ DET KAN MAN IKKE.

på et punkt har du ret......
hvad jeg så siger er: man kan godt være pædofil _uden_ at forgribe sig mod
børn....
ligesom man godt kan være homoseksuel uden at være sammen med sit eget køn,
eller mashochist uden at dyrke SM......

> I modsat tilfælde er du nemlig ikke Pædofil ...

jo.... hvis tankerne kredser om det og man benytter sig udelukkende af
fantasier om sex med børn, samt forelsker sig i børn, så er man pædofil
uanset om man nogensinde har rørt et barn "på den måde" eller om man
nogensinde har set billeder af et barn i en seksuel situation........
ligesom hvis man udelukkende fantaserer og forelsker sig i personer af samme
køn, er homoseksuel......
der findes jo mennesker der kan "nøjes" med at fantasere sig til de billeder
de har "brug" for......

jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at de ikke er pædofile hvis de ikke
dyrker sex med børn.... naturligvis er de det..... men de dyrker blot ikke
pædofili i ordets bogstaveligste forstand..........

deri ligger hele forskellen.....

> Så kan vi vis ikke komme længere ... resten er din og min
> påstand og opfattelse af hvad der er sort og hvidt samt grå.

tja...... jeg ville sådan set gerne høre PSW's mening om dette*G*

> Rigtig god weekend ....

ILM

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 27-07-02 11:27

On Fri, 26 Jul 2002 18:44:51 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

>et eller andet sted må vi jo formå ikke at kunne finde enigheden ellers
>ville denne debat jo ikke bestå

jamen sabina hele denne debat er en fejl hvor det dumme svin misbruger
din god troen hed - den enste fejl ligge ri at besvare ham

>ILM

la være med at rende rundt og ønsk ham go weekend hvis den klamme mide
vil blive ramt af noget dræbene vil det være optimalt !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 27-07-02 11:10

On Fri, 26 Jul 2002 18:25:04 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

>Kan man være Pædofil uden på en eller anden måde at få
>signe lyster opfyldt - direkte eller indirekte og her er det så
>jeg sig NEJ DET KAN MAN IKKE.

sligt udsagn kræver selvføligt at man lever i situasionen -
eo ipso Keld keld du har usømelig omgang med mindre årige - hvilket
jeg på det kraftigste må tage afstand fra !

Fra : Anita

Dato : 30-07-02 12:25

"Keld Gydum" skrev

> Hvis dette er tilfældet Anita - så skal de i stedet have løbet
> deres lyster ud igennem Børneporno

Sais who? Jeg tror der er mange pædofile, der anvender børneporno som
"erstatning" for det forbudte... Men der er jo ingen, der siger det er
noget man SKAL, ej heller at det er noget ALLE pædofile gør.

Jeg tror faktisk du og jeg er enige. Vi tager afstand fra enhver form
for misbrug af børn, hvad enten det er seksuelt eller ej. Og dermed
også børneporno, da det jo også har sine ofre. Der hvor vi måske ikke
nuancerer på samme vis er i accepten af at man KAN være pædofil og
samtidig have hjerneceller nok til at erkende og vurdere
konsekvenserne (både for barnet såvel som for den pædofile selv) af at
udføre tanker i praksis.

> og er på den måde
> indirekte skyld i at børn misbruges du påstår de ikke selv
> udøver ...

Indirekte misbrug er også misbrug. Vi er enige.

> [...]
> ikke finde mig i ... og sikkert heller ikke du hvis det var
> dine børn eller børnebørn som var ofrene ...

Naturligvis ikke. Og jeg ville gøre alt, hvad der stod i min magt for,
at mine kommende børn ikke skal opleve misbrug. (ikke kun seksuelt men
ALLE former for misbrug). Men det kan jeg gøre på mange andre måder
end dem du lægger op til.

> Derfor må vi tage afstand fra de Pædofile -

Nej? Vi må tage afstand fra pædofile handlinger.

> [...]
> og er dermed med til at udnytte uskyldige børn - ja selv
> helt ned til "ble alderen" det kan INGEN forsvarer ... !

Nej, men derfor er du stadig ikke i stand til at udtale dig om
hvorvidt dette gælder alle pædofile, eller blot nogle få. Det er så
let at skære alle over en kam.

> Vi så det i sagen med den unge fra Bornholm smed 1000 og
> atter 1000 billeder ud på nettet ... JAK !!!

Ja det er modbydeligt, ingen tvivl om det.

> For hvad - for at tilfredsstille en lille flok med trang til
> sex med børn - de pædofile - om de så er aktive eller blot
> ser film og billeder ... så er det grov udnyttelse af BØRN !!!

Noget er vel grovere end andet. Men jeg tager skam også afstand fra
enhver udnyttelse af børn, både seksuel, økonomisk, fysisk osv. Vi må
bare erkende at vi først og fremmest skal starte med os selv og vore
egne, hvis vi vil ændre noget som helst. Og det gøres ikke ved
generelliseringer og ensidige synsvinkler. Enhver sag har mindst 2
sider.

Venligst Anita

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 25-07-02 03:17

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:<DA8%8.33965$Yf1.1457452@news010.worldonline.dk>...

> jeg har stadig ikke set eller hørt nogen dokumentation der overbeviser mig
> om at et barn i alderen 4-9 kan deltage på ligeværdig fod med en voksen i et
> seksuelt forhold.......

Kunne du ikke fortælle mig hvad du mener med et "ligeværdigt" seksuelt
forhold mellem voksne?(altså ikke noget med pædofili)

Jeg ville da tro der altid er en ubalance mellem dem, den ene ved
mere, kan mere, dominere mere? (Har ikke været i forhold)

Det lyder bare for mine øre som en pudsig ting "ligeværdig".

(Og nej, jeg er ikke pædofil.)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-02 08:54

hxtyv@eudoramail.com wrote:
> [...]
> mere, kan mere, dominere mere? (Har ikke været i forhold)
>
> Det lyder bare for mine øre som en pudsig ting "ligeværdig".

et ligeværdigt forhold er et forhold hvor begge parter ved hvad de går ind
til.....
det handler faktisk ikke om magtbalancen i et forhold.....

i et SM forhold er der tale om at den ene er dominerende... men det er ikke
ensbetydende med at begge parter ikke ved hvad det er de deler.....

et par teenagekærester går også ligeværdigt ind i et forhold da de begge er
nye i den seksuelle verden og nysgerrige.....

reelt handler det bare om at man ved hvad man går ind til... hvordan kan et
barn på 4-9 år vide hvad et seksuelt forhold indebærer og kende forskellen
på forelskelse i den person man er i forhold med og så den kærlighed de
føler for mor og far??

der findes skam også masser af forhold mellem voksne der ikke er
ligeværdige.... hvor den ene part ikke ved hvad der foregår og den anden
misbruger tilliden feks, eller den ene i forholdet mishandler den anden og
så videre.....

langt de fleste velfungerende forhold er ligeværdige... forhold der er
opstået mellem mennesker der deler nogle opfattelser og er enige om hvad de
ønsker at lave sammen..... uanset om den ene bestemmer i køkkenet og den
anden i soveværelset*G*

Fra : Keld Gydum

Dato : 25-07-02 09:38

Hej Sabina Hertzum ... du skriver bla.:

> [...]
>et barn på 4-9 år vide hvad et seksuelt forhold indebærer og kende
> forskellen på forelskelse i den person man er i forhold med og så den

meget enig ... !

Ps: forholdet kan der jo så gå hen og blive til misbrug i familien
men så taler vi om noget helt andet som har med misbrug af børn
i familien at gøre - hvilket desværre sker alt for tit ... det hedder
insest og må efter min mening regnes som den samme krænkelse
af barnet som hvis overgrebet havde været fra en Pædofil ja
måske enda værre ...

og så skriver du:

> [...]
> om hvad de ønsker at lave sammen..... uanset om den ene bestemmer
> i køkkenet og den anden i soveværelset*G*

Også der er vi meget enige - og som jeg har nævnt er det i den
forbindelse lige gyldigt om forholdet er Heteroseksuelle eller
Homoseksuelle - jeg har selv levet i et sådan Heteroseksuelle
forhold i 27 år ... vi kendte hinandens grænser og accepterede dem ..
også i køkkenet ...

Med venlig hilsen
Keld

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 25-07-02 18:15

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:<66O%8.3501$PW.124848@news010.worldonline.dk>...

> et ligeværdigt forhold er et forhold hvor begge parter ved hvad de går ind
> til.....

Så hvis den ene ikke har nogen erfaring og den anden har masser af
forhold bag sig, så vil det blive et uligeværdigt forhold - dømt til
undergang?

> det handler faktisk ikke om magtbalancen i et forhold.....

I forbindelse med "ligeværdig", eller mener du at det begreb ikke
findes i et forhold overhovedet?

> et par teenagekærester går også ligeværdigt ind i et forhold da de begge er
> nye i den seksuelle verden og nysgerrige.....

Og hvis man gik glip af den slags i teenage årene, så er man bare
håbløst bagud og kan godt glemme det?

> reelt handler det bare om at man ved hvad man går ind til...

Ja men kan man det? Der er vel ingen som kan se ind i fremtiden - det
må vel være gæt og håb?

> [...]
> misbruger tilliden feks, eller den ene i forholdet mishandler den anden og

Hm, ok, men det lyder mere som misbrug end manglende indsigt.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-02 18:58

hxtyv@eudoramail.com wrote:

> Så hvis den ene ikke har nogen erfaring og den anden har masser af
> forhold bag sig, så vil det blive et uligeværdigt forhold - dømt til
> undergang?

ikke nødvendigvis..... det kræver indsigt og omtanke....... og når vi nu
snakker et forhold mellem voksne vil jeg helt lægge pædofildebatten bag mig
her*G*
min erfaring siger mig at forhold indgået mellem mennesker der har haft
lignende erfaringer bag sig generelt har lidt bedre vilkår.....
det er dog langt fra altid sandt..... der er jo altid undtagelsen der
bekræfter reglen.....
der er feks mænd der konsekvent finder sig kvinder der er yngre og mindre
erfarne og "former" dem efter hvordan de gerne vil leve deres liv.....
ligesom der også er mænd der finder kvinder med en vis moderlighed over sig
som kan passe dem og nusse om dem.....
men med ligeværdigt kan der jo også være tale om en underforstået aftale om
at kvinden er omsorgsgiveren og manden er forsørgeren.....

min helt personlige erfaring er at mit første langvarige forhold var indgået
inden jeg fik uddannelse og overhovedet havde tænkt over det... og barnet
kom da også ret hurtigt efter...... da jeg efter 5 år begyndte at kæmpe
indædt for min uddannelse og min vilje til at ville det jeg ville, gled
forholdet ud og min ex fandt kun 3 uger efter sammen med en pige på kun 16
år...... ( jeg var 19 da forholdet startede).... de har netop fået barn
nummer to... hun startede på uddannelse for omkring 6 mdr siden og er nu
igang med sin anden barselsorlov inden for et år..... hun er kun 20
år........ han er 31....
min erfaring siger mig at når hun begynder at kæmpe for sin ret til at ville
som hun vil og ikke altid indordne sig efter hans job og arbejdstider, så
bliver han træt af forholdet og finder sig en der er mere omgængelig.......
medmindre naturligvis hun IKKE begynder at kæmpe.......

mit andet ( og nuværende) langvarige forhold er indgået på de samme
præmisser.... vi har begge børn, begge tidligere langvarige forhold, og
begge en pæn sum af tidligere sexpartnere bag os....

> I forbindelse med "ligeværdig", eller mener du at det begreb ikke
> findes i et forhold overhovedet?

i forbindelse med ligeværdig snakkes der IMO ikke om magtbalance....... der
snakkes om udgangspunktet for forholdet......

> Og hvis man gik glip af den slags i teenage årene, så er man bare
> håbløst bagud og kan godt glemme det?

nej da..... men kræver som jeg tidligere har skrevet en vis omtanke og
indsigt fra den erfarnes side.....

> Ja men kan man det? Der er vel ingen som kan se ind i fremtiden - det
> må vel være gæt og håb?

hvis du går til en jobsamtale ved du jo med rimelig sikkerhed hvad for en
type job det er du søger... men kender du alle de arbejdsopgaver der venter
dig??
hvis du begynder på en uddannelse så ved du nogenlunde hvor det er du ender
op, rent uddannelsesmæssigt... men ved du præcist hvad det indebærer
undervejs??
det er næsten det samme med forhold.....
hvis man indgår i et forhold med en person man er glad for, har man en
rimelig ide om hvad det gerne skulle ende med og hvad det sansyneligt kommer
til at indebære.... men man kan ikke helt konkret sige at " hver onsdag skal
jeg så skrælle kartofler inden hun kommer hjem fra job fordi det kan hun
godt lide jeg gør"...............
men man kan med al sansynelighed vide at det sikkert kommer til at indebære
en vis del sex... det kommer nok også til at indebære at man sover sammen...
og at man spiser sammen og gør andre "parting" sammen.... at man har en at
tage med til familiekomsammen.....
men man ved jo reelt ikke om den person man bliver lun på er infantilist
eller til SM......... man ved heller ikke om vedkommende bedst kan lide nye
eller gamle kartofler..... det er de ting der gør parforhold så spændende*G*
men fordelen her er også at hvis det forhold man indgår i ikke er helt hvad
man gerne vil, så har man muligheden for at kommunikere på et voksent plan
med den partner man har, og hvis begge er villige til det, finde en løsning
på problemet........
det er også en del af at være ligeværdige partnere..... også en del som jeg
ikke mener et barn er i stand til at deltage i.......

> Hm, ok, men det lyder mere som misbrug end manglende indsigt.

jamen det er det jo reelt også........ men på det plan vil der jo så også
være tale om manglende ligeværdighed........
igen hvis du sammenligner med pædofilidebatten...... vil et forhold mellem
et barn og en voksen ikke også virke som om den ene part intet ved og den
anden ved præcist hvad der foregår?? og er det ikke også misbrug af tillid??

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 26-07-02 03:40

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:<6YW%8.4$2N1.965@news010.worldonline.dk>...

> men med ligeværdigt kan der jo også være tale om en underforstået aftale om
> at kvinden er omsorgsgiveren og manden er forsørgeren.....

Men du mener ikke at det nødvendigvis skal være sådan? (Der er jo
nogen som mener det er biologisk dikteret at det SKAL være sådan)

lol - ok. :)

Tak for kommentaren.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-02 07:39

hxtyv@eudoramail.com wrote:

> Men du mener ikke at det nødvendigvis skal være sådan? (Der er jo
> nogen som mener det er biologisk dikteret at det SKAL være sådan)

nej det mener jeg ikke skal være sådan..... personligt er jeg nemlig en
møjelendig "omsorgsgiver"*G*
jeg kan klare de der "almindelige" ting som at holde hus og være en god
mor...... men jeg ser ikke støvet i hjørnerne.... jeg ignorerer den kæmpe
opvask*G*
jeg kender også indtil flere forhold hvor den slags i dag er rimelig
ligeligt fordelt......
og også hvor en person har begge "opgaver"......
og også forhold hvor manden var den primære omsorgsgiver.......
det er vidt forskelligt.....
i dag er forhold så individuelle at vi, som individer, selv er med til at
diktere hvad det er for en person vi er i vores forhold......
tidligere var det nærmest dikteret af samfundet.... ( biologi mener jeg ikke
spiller ind her, da der findes masser af samfund i verden hvor der kører
matriartisk system)..

der findes mennesker som selv den dag i dag ikke har opdaget at vi skriver
2002 og stadig gerne vil leve efter de "gamle normer".......

your welcome*G*

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 26-07-02 09:14

<hxtyv@eudoramail.com> skrev i en meddelelse
> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> Ja men kan man det? Der er vel ingen som kan se ind i
fremtiden - det
> må vel være gæt og håb?

Er der ikke??

Syns du skal tale for dig selv.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der er Clairvoiant

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 26-07-02 16:34

"J?mfruen\)" <jomfru_d@worldonline.dk> wrote in message news:<Dr709.1025$2N1.81184@news010.worldonline.dk>...
> <hxtyv@eudoramail.com> skrev i en meddelelse

> fremtiden - det
>
> Er der ikke??
>
> Syns du skal tale for dig selv.

Ordet "vel" og spørgsmålstegnet til sidst er en god indikation af, at
her stilles et spørgsmål. Men du har da ret, hvis nogen i fuld alvor
siger de kan se ind i fremtiden, vil jeg nok mene de har en skrue løs.
Men jeg er da vilig til at blive overbevist, du kan måske fortælle mig
næste uges lotto tal?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 28-07-02 19:59

> [...]
skrue løs.
> Men jeg er da vilig til at blive overbevist, du kan måske

Hvis jeg kunne - ville du jo blot påstå at det var held,
tilfældigt.

Men jeg kan fortælle dig EEN ting fra mit eget liv - jeg er
studerende, og skulle have tildelt en praktikplads. Ca 1 md før
afgørelsen af hvor jeg og alle de andre over 100 studerende skulle
placeres, "så" jeg hvor jeg skulle hen. Mange af mine
medstuderende vil også tilskrive DET en tilfældighed :)

Ligesom jeg har vidst det før familiemedlemmer skal dø, at nu var
det tiden - den samme egenskab har min mor haft som barn.

Dette er ikke noget man deler med mange - for de fleste kan ikke
tackle at få den slags oplysninger. For mig har det betydet en
total afklaring omkring liv/ død spørgsmålet.

Mange af de personer jeg healer, er meget forbløffede over at jeg
kan "se" ting der er hændt i deres liv.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ der er Clairvoiant

Fra : Keld Gydum

Dato : 25-07-02 09:13

hxtyv@eudoramail.com skriver ...

> Kunne du ikke fortælle mig hvad du mener med et "ligeværdigt" seksuelt
> forhold mellem voksne?(altså ikke noget med pædofili)

Til denne anonyme ....

Sabina skriver ikke om ligeværdige forhold mellem voksne men
netop om at børn i forhold til en voksen på det følelsesmæssige
og seksuelle ikke kan være ligeværdige ...

Idet børn ikke har de ønsker og lyster til seksuel samvær som den
voksne ... - og her tænkes på den Pædofile ...

Et lige værdigt forhold kan sagtens ske i et parforhold også på det
seksuelle område - hvorfor ikke - det tror jeg da er tilfældet bland
mange par - at den ene part så evt. har flere lyster i det seksuelle
samvær ind vedkommendes partner M/K det betyder jo ikke at der
er en dominans i dette forhold.

Lige som på det personlige plan som på det seksuelle - ser man tit
at manden viser en hvis dominans i et parforhold - men det betyder
jo ikke at de netop ikke er "ligeværdige" .. så kan man vel ikke
udpensle ordet "ligeværdige" yderligere ...

Jeg tror ikke du har forstået hvad der står i det afsnit Sabina har
skrevet - og naturligvis findes der "ligeværdige" forhold både
i Heteroseksuelle eller Homoseksuelle forhold ...

Hvorfor ikke ... ?

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-02 10:31

Keld Gydum <kg@lite.dk> wrote:

> Jeg tror ikke du har forstået hvad der står i det afsnit Sabina har
> skrevet - og naturligvis findes der "ligeværdige" forhold både
> i Heteroseksuelle eller Homoseksuelle forhold ...

hej keld...

som jeg forstod så spurgte hxtyv'en bare hvad jeg mente med et ligeværdigt
forhold.....
sansyneligvis fordi han ikke selv tidligere har været i et forhold og dermed
ikke helt kan sætte sig ind i hvad det indebærer ( som jeg forstod det.....
ret mig hvis jeg tager fejl hxtyv

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 25-07-02 17:56

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:<JwP%8.3549$PW.130829@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> ikke helt kan sætte sig ind i hvad det indebærer ( som jeg forstod det.....

Ja. ("Har ikke været i forhold" var nok en god ledetråd)

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 25-07-02 17:55

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote in message news:<3d3fb302$0$12719$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> hxtyv@eudoramail.com skriver ...

> Til denne anonyme ....

Gider du ikke lige - jeg ved sgu da heller ikke hvem du er. Ja du
skriver et navn men det kunne jo sagtens være falsk. Jeg løber sgu da
ikke rundt og slår folk op for at forsøge at finde ud af hvem de er.
Jeg forholder mig til det der står i teksten og er ret ligeglad med
hvilket synonym der står det er sent fra.

> Sabina skriver ikke om ligeværdige forhold mellem voksne men
[snip]

Nej, men det var det jeg spurgte om.

> Jeg tror ikke du har forstået hvad der står i det afsnit Sabina har
> skrevet -

Jeg ved tilgengæld du ikke forstod hvad jeg skrev. (Jeg skriver "altså
ikke noget med pædofili" ved ikke rigtig hvordan jeg skulle udtrykke
det anderledes)

> ... og naturligvis findes der "ligeværdige" forhold både
> i Heteroseksuelle eller Homoseksuelle forhold ...
>
> Hvorfor ikke ... ?

Det er det jeg spørger om.

Fra : Keld Gydum

Dato : 25-07-02 19:42

hxtyv@eudoramail.com ...

> Gider du ikke lige - jeg ved sgu da heller ikke hvem du er.

Det står klar og tydeligt i min signatur - og jeg skriver ikke
anonymt for jeg kan stå ved det jeg skriver.

Det er OK at du og andre ønsker at være anonyme det er
godt nok for mig men så underskriv dig dog som "Brian"
eller Knud eller Hans ...

Og til slut skriver du ...

> Det er det jeg spørger om.

Det har jeg jo svaret på i mit indlæg til dig ... det står her :

Indsat >>>

[...]

Indsat>>>

Resten af svaret har du så fået af Sabina som jeg
i store træk er meget enig med ....

Det med at være anonym _var_ ikke for at genere
dig - beklager du tog det sådan op ... SORRY !!

Med venlig hilsen
Keld (Årgang 1952)

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 26-07-02 03:21

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote in message news:<3d40467c$0$13960$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> hxtyv@eudoramail.com ...

> Det står klar og tydeligt i min signatur -

Som sagt, jeg bruger ikke tid på at checke hvem folk er eller ikke er

> Det med at være anonym _var_ ikke for at genere
> dig - beklager du tog det sådan op ... SORRY !!

Måske tog jeg for meget på vej, men det som irritere mig grænseløst
er:

> ... og jeg skriver ikke anonymt for jeg kan stå ved det jeg skriver.

Det der implicite ævl om at hvis man ikke skriver addresse, blodtype
og cpr nummer så er det fordi man ikke står ved man skriver, eller er
en løgner eller noget andet suspekt.

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 04:09

hxtyv@eudoramail.com skriver bla.:

> Det der implicite ævl om at hvis man ikke skriver addresse, blodtype
> og cpr nummer så er det fordi man ikke står ved man skriver, eller er
> en løgner eller noget andet suspekt.

Vil du ikke nok være venlig at forholde dig til hvad jeg skriver -
jeg har forsøgt at hjælpe dig - jeg har skrevet at jeg naturligvis
må acceptere at folk er anonyme - så stop venligst dit angreb ...

Jeg har ikke forlangt at du skulle noget af det i ovenstående
afsnit fra dig - hvilket jeg finder ganske upassende blot fordi
jeg står ved mit Navn og hvem jeg er ...

At der er folk som af private grunde vælger at være anonym
er for mig helt OK - men jeg har som andre valgt at lægge
navn til det jeg skriver - og det er ikke det samme som at
den der vælger anonymitet - også skulle være fuld af løgn
og historier - prøv lige at finde jorden.

Det er ikke et rimeligt angreb - og virker på mig noget hysterisk
efter at jeg en gang til har skrevet et pænt indlæg til dig ...

Beklager at man under hjælp skal ha' sådan et svar tilbage.-

EOD! - hvis du ved hvad det indebærer - så er vi fri for FUT.

Med venlig hilsen
Keld

Fra : hxtyv@eudoramail.com

Dato : 26-07-02 11:37

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote in message news:<3d40bd32$0$11840$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> hxtyv@eudoramail.com skriver bla.:

> Vil du ikke nok være venlig at forholde dig til hvad jeg skriver -

Det gør jeg osse, du skriver det naturligvis er i orden men samtidig
skal du lige have du at DU står ved hvad du skriver, det kan kun
forstås som at det gør "anonyme" altså ikke.

> jeg har forsøgt at hjælpe dig - jeg har skrevet at jeg naturligvis
> må acceptere at folk er anonyme - så stop venligst dit angreb ...

"angreb"? Hvem er det nu som er hysterisk...

> EOD! - hvis du ved hvad det indebærer - så er vi fri for FUT.

Jeg ved hvad begge dele betyder, det betyder som regl at folk forsøger
at få det sidste ord.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 23-07-02 16:15

PSW:

Sabina:

> du fanger slet ikke hvad det er jeg snakker om... [fortsaettes]

Jo, jeg goer - ogsaa her.

> [fortsaettes her] [...] skal vi helt droppe al form for opdragelse og
> pasning af barnet fordi barnet selv ved hvad der er bedst... [...]

Ja, man skal - heraf min signatur.

Men ellers dropper jeg ud af vores samtale her.

Peter S. Winding, s.a.p.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 24-07-02 16:39

PSW:

Keld Gydum:

> Denne sammenligning holder ikke [...]

Den holder hele vejen.

Hey, du

Fra : Keld Gydum

Dato : 24-07-02 17:41

Peter S. Winding Skriver bla:

> Den holder hele vejen.
>
> Hey, du
> Peter S. Winding

Nej den holder IKKE - og hvorfor det har jeg skrevet her:

[...]

Man kan IKKE sammenligne dit svar og det jeg her har skrevet !

Den kærlighed / og de følelser du regner med er OK for Voksne
som jeg har beskrevet - men når vi taler om børn så må disse
relationer pr. definition være anderledes ... - i modstat fald
krænker du barnet og er på vej til at udråbe dig selv som Pædofil
hvilket du jo heller ikke lægger skjul på ... eller hvad ... ?

Peter S. Winding dine indlæg er tydeligvis skrevet under
falsk Navn ingen med din holdning vil ligge eget navn til -
det er en ynk og læse - og du og andre med den samme
holdning kan vi ikke tage afstand nok fra ...

Du svare slet ikke på mine angreb på dig og hvorfor ikke fordi
du ikke kan.-

Vi skal ikke se pædofile over alt hvor vi har børn gående men
tiden har vist at vi SKAL være på vagt - jeg synes du er et
tydeligt bevis - Hvem som så end står bag "Peter S. Winding".

Hilsen Keld

Fra : Chokmah

Dato : 24-07-02 18:00

On Wed, 24 Jul 2002 18:40:36 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

>Peter S. Winding Skriver bla:

>Nej den holder IKKE - og hvorfor det har jeg skrevet her:

som udgansg punk t har du ingen forudsætninger for at danne dig et
billed om hvad der holder og ikke holder - hvorfor dine komentare ikke
bare er ikke bare er irelevante men udvanende for debaten i
almindelighed !

> [...]
>Pædofile idet det er omgang med børn på en uacceptabel måde - kun
>med et formål at glæde den Pædofile og med det følge at man gør

at dte selvføligt er gåed hænd over hovedet på dig at pædofile ikke
behøves at have fysisk omgang med børn - er næppe en overraskelse -
men kun et udslag af hvis du skulle se dig selv som pædofil så ville
det være naturligt at have fysisk omgang med børn - så det må vi jo
håbe du ikke er !

>Man kan IKKE sammenligne dit svar og det jeg her har skrevet !
>
>Den kærlighed / og de følelser du regner med er OK for Voksne

kærlighed og drift er som bekendt ikke altid 2 ens størelser nogen
former for kærlighed må leve uden fysik -

>Peter S. Winding dine indlæg er tydeligvis skrevet under
>falsk Navn ingen med din holdning vil ligge eget navn til -
>det er en ynk og læse -

egendomeligt nok så den ynk du synes at lokalisere har rent faktisk
resulteret i nogen af de mest spænende og dybde gående debater i
nærværende forum - at du ved dine begrænsede ånds evner selvføligt
ikke har fattet dette er - gør ikke peters indlæg til en ynk - men kun
din patetiske eksistens til mere synelig i tåbernes park ..du er fanme
heldig freYa er på ferie hun vil have flåed nosserne af dig på max 2
indlæg.

>og du og andre med den samme
>holdning kan vi ikke tage afstand nok fra ...

Nå ja og hvem er det så *vi* er dit lille lede facist svin - når man
refere til vi så må man jo ku redegøre for mål gruppen af hvem man
beskirver i stedet for at eksemplificere ved en tænkt størelse !

>Du svare slet ikke på mine angreb på dig og hvorfor ikke fordi
>du ikke kan.-

selvfølig kan han - men et forsøg forudsætter at der er mulighed for
at danne mening i hovedet på den man debatere med ... da du ved idne
skrifter tydelig gør at det ikke er muligt så kan jeg ikke se hvorfor
et sådan forsøg skulle gøres !

>Vi skal ikke se pædofile over alt hvor vi har børn gående men
>tiden har vist at vi SKAL være på vagt - jeg synes du er et
>tydeligt bevis - Hvem som så end står bag "Peter S. Winding".

ja ja Heil Hitler - du er sgu da det mest umanerlige dumme svin der
længe har set news.

Bo M Mogensen

Fra : T'abula R'asa

Dato : 25-07-02 07:07

Som altid - du' for fed, Bo.
Peter.

--

prasse information fra den hjemloese sekretiat

den hjemloese netvaerk opforder alle hjemloese til at lave smaa grupperinger
og organisersig mod eu og top moede den hjemloese netvaerk skal nok staa
for det praktiske i skal bar ringe til os paa 60691279 fra 10.til 19,00
for at faa at vide vad der skal laves praktiske opgaver vi er i danmark
80.000 hjemloese og vis vi kan samle 5,000 til 10.000 hjemloese som dukker
op til desemper maanle saa vil det glaede mange vors formaal er at visse
protest mod hjemloesehed og en finger til politikerne som gemmer sig bag
politiet eller bag militaeret vi ser det ikke som eu lever op til den
lovninger om demokrati det de mener er bedra vilkaar for de rige men de
fatti skal vaer mer fatti det er ders demokrati saa der for vil jeg hen
venne mig til alle hjemloese i danmark at mobeliser stort ind til
desemper maanle i skal ikke vaer ked af det med overnatning det loeser sig
seld den foerste moede aarhus nemmer oplysning ring til os og den anden
moede vil faargaar i aarlborg ring og hoer den tradje moede vil faargaar
hederslev ring og hoer

ALLE DER VIL DELTAGE AF HJEMLOESE SKAL FOERST TILMELDE JER FORDE PLAS
MANGLE ALLER HJEMLOESE RING TIL NO 60691279 OG PRASSEN VIS DE VIL KOMME
I KONTAKT MED INDTERTEVIET KAN DE BENOETTE SAMME TELEFON NR

MED VENLI HILSEN FRA
INDTERTIVTAERS SEKRITERIET HJEMLOESE NETVAERK

VORER TELEFON ER 60691279
RING OG FAA MER INDFORMATION OM HJEMLOESE BLOK

Fra : T'abula R'asa

Dato : 26-07-02 19:02

Anita skrev bl.a.:

> [...] Det der beviser noget for mig er at der er 2 personer her i
> gruppen [laes: CiT og undertegnede. psw.] der aabenlyst fortaeller
> om deres paedofili og hvor frustrerende det er at have lyster man
> paa ingen maade kan faa opfyldt. Netop det fortaeller mig
> at man KAN vaere paedofil uden at misbruge boern.

Frem for lyster, vil jeg hellere kalde det behov, man paa ingen maade
kan faa opfyldt. Naar jeg mailer een fra gruppen her og fortaeller,
hvordan jeg paa davaerende tidspunkt omgaaende ville cykle herfra Valby
til et sommerhus i Jylland, for blot at moedes med den aktuelle pige,
er det hverken for at faa slikket pik eller bolle omtaltes kusse.

Den sexuelle del er nem at holde nede med onani og brug af tidligere
omtalte (sove/)bolledukke, foeler jeg selv. Frustrationerne kommer
derimod af, at jeg ikke har mulighed for at opleve et almindeligt
forhold, hvor man bl.a. spiser og sover sammen, generelt deler
oplevelser paa alle tider af doegnet.

Endnu mere ulykkeligt er det, at end ikke naturen tillader os paedofile
at fastholde de boern, vi maatte forelskes i, om loven var helt
anderledes indrettet.

> Men naar det saa er sagt, ved jeg ogsaa, at der er paedofile (Ja, jeg
> kalder dem paedofile, selvom jeg er klar over at PSW nok ikke vil
> kategorisere dem saaledes), der ikke er i stand til at styre deres
> lyster, og [...]

Saa laenge man evner at nuancere, hvad du netop goer, Anita, er det kun
paa sin plads i diskussionen her at inddrage paedofile, som, eks. pga.
middelmaadig intelligens, manglende empati, negativ selvopfattelse,
had til omgivelserne osv., opfoerer sig uacceptabelt i forhold til
mindreaarige. Den slags paedofile findes naturligvis (ogsaa) derude.

God weekend
Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 19:32

Peter S. Winding skriver bla.:

> [...]
> derimod af, at jeg ikke har mulighed for at opleve et almindeligt
> forhold, hvor man bl.a. spiser og sover sammen, generelt deler

Har jeg ikke ret i at der i den forbindelse bliver brugt det som
populært kaldes "BØRNEPORNO" - hvor vi andre "normale"
er opvokset med "Normalporno" - Blade / Film .. og bruger det ?

Og har jeg så ikke også ret i at du er med indirekte til at
udnytte børn via denne Pornografi .. ?

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Anita

Dato : 28-07-02 11:25

"T'abula R'asa" skrev

> Frem for lyster, vil jeg hellere kalde det behov, man paa ingen
maade
> kan faa opfyldt.

Ja, da jeg skrev det, sad jeg faktisk og funderede over hvilket ord
jeg skulle anvende. Naturligvis er behov et mere dækkende ord.

> [...]
pige,
> er det hverken for at faa slikket pik eller bolle omtaltes kusse.

Nej, det er jeg med på. Men tror du ikke det ville være tilfældet for
nogle pædofile? (Hvad enten de så er mindre intelligente, empatiske
eller hvad de nu måtte være...)

> [...]
> derimod af, at jeg ikke har mulighed for at opleve et almindeligt
> forhold, hvor man bl.a. spiser og sover sammen, generelt deler

Ja det har du tidligere beskrevet, og jeg tror jeg forstår din
frustration så udemærket. Det der nok kan gøre det vanskeligt at
forstå for nogle, er måske at det er såkaldte "bløde værdier" du
længes efter. (Som måske i højere grad tillægges kvinder?) Hvor en del
mænd har bedre forståelse for de mere kontante afregninger som
pik-i-kusse mv.

> Endnu mere ulykkeligt er det, at end ikke naturen tillader os
paedofile
> at fastholde de boern, vi maatte forelskes i, om loven var helt
> anderledes indrettet.

Det forstår jeg ikke, hvad du mener med... (fastholde?). Vil du uddybe
dette?

> Saa laenge man evner at nuancere, hvad du netop goer, Anita,

Jeg prøver da i det mindste...

> [...]
> had til omgivelserne osv., opfoerer sig uacceptabelt i forhold til
> mindreaarige. Den slags paedofile findes naturligvis (ogsaa) derude.

Og det er jo netop disse, der vækker folks vrede. At folk så i vredens
tegn bliver unuancerede er kun meget ærgerligt.

Venligst Anita

Fra : T'abula R'asa

Dato : 28-07-02 14:00

PSW:

Anita skrev:

> Nej, det er jeg med paa. Men tror du ikke det ville vaere tilfaeldet
> for nogle paedofile? (Hvad enten de saa er mindre intelligente,
> empatiske eller hvad de nu maatte vaere...)

Maaske ikke ligefrem at ville cykle saa langt [ironi], men ellers, helt
sikkert. Jeg siger heller ikke, at jeg ikke indeholder en sexuel lyst i
forhold til hende pigen, for naturligvis goer jeg det, bare at der
ligger mere i det.

Beviset kommer bl.a. i form af den her broekdel af et sekund, hvor jeg
ser jeg hendes (i oevrigt dejlige) kusse, fordi hun taber et haand-
klaede paa det her fluepapir af en varm sandstrand. Den erindring har
jeg endnu ikke fundet grund til at kombinere med enrum og en stiv pik.

> Ja det har du tidligere beskrevet, og jeg tror jeg forstaar din
> frustration saa udemaerket. Det der nok kan goere det vanskeligt at
> forstaa for nogle, er maaske at det er saakaldte "bloede vaerdier" du
> laenges efter. (Som maaske i hoejere grad tillaegges kvinder?)
> Hvor en del maend har bedre forstaaelse for de mere kontante
> afregninger som pik-i-kusse mv.

Og derfor tilskriver mig disse egenskaber, mener du? Jeg tror nu paa,
at alle nogenlunde mentalt sunde og velfungerende mennesker har brug
for fysisk kontakt af (ogsaa) ikke-sexuel karakter. Naar jeg selv i
en saa overdreven grad beskaeftiger mig med samme, haenger det nok
bare sammen med foelelsen af at vaere saadan i underskud.

> Det forstaar jeg ikke, hvad du mener med... (fastholde?).
> Vil du uddybe dette?

Hvad Soes beskrev, at pigerne indenfor ganske faa aar (maaneder, om man
er rigtig uheldig), fysisk saavel mentalt (dog mest det sidste) vokser
fra, hvad jeg selv betages af/taender paa. Som jeg ogsaa skrev til en
af mine venner for snart laenge siden,

" [...] det er [...] ret skraemmende, jeg mener, vi taler normalt om,
at boernene forsvinder, naar de naar op i teenagealderen, men i
virkeligheden kan der ske mange personlighedsmaessige forandringer i
selv den foretrukne alder. Jeg vil ikke sige, det handler om, at
" yngre er bedre, yngst er bedst ", men jeg har bare saa tit siddet
med den her, " hmmm, jeg kunne nu faktisk bedre lide hende for bare
et aar siden " [...] ".

Ha' det godt, Anita
Peter S. Winding, s.a.p.
TabulaRasa@nym.alias.net

Fra : Anita

Dato : 29-07-02 10:06

"T'abula R'asa" skrev

> [...]
har
> jeg endnu ikke fundet grund til at kombinere med enrum og en stiv

"fundet grund til"....? Fordi du/hun ikke har lyst, eller fordi du
frygter konsekvenserne..?

> Og derfor tilskriver mig disse egenskaber, mener du?

Nej, det gør jeg ikke, men det forklarer mig hvorfor "folk" har den
massive modstand mod enhver form for pædofili. Det er svært for nogle
at forstå, at de bløde værdier, i sig selv, kan være det vigtigste for
et menneske.

> [...]
> en saa overdreven grad beskaeftiger mig med samme, haenger det nok
> bare sammen med foelelsen af at vaere saadan i underskud.

Ja, det forstås. Du ønsker ikke at søge det dækket af andre end børn,
når det sidste nu ikke er muligt?

> [...]
vokser
> fra, hvad jeg selv betages af/taender paa. Som jeg ogsaa skrev til

Okay, nu bliver jeg nysgerrig. Det fysiske er jeg med på, den
udvikling kender vi jo alle. Men det mentale... hvad er det helt
præcis for nogle egenskaber der går tabt, som du anser for spændende?
Jeg kan gætte på uskyldighed, legende tilgang til ting, ubekymret
adfærd, eksperimenterende adfærd. Fortæl hvis du har lyst.

> [...]
siddet
> med den her, " hmmm, jeg kunne nu faktisk bedre lide hende for

Sådan kan vi andre nu også tænke Det er jo bare på ingen måde
seksuelt betonet.

> Ha' det godt
Meget i lige måde

Venligst Anita

Fra : Sott

Dato : 29-07-02 21:37

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Anita :0)

> jeg
> har
> pik.
>
> "fundet grund til"....? Fordi du/hun ikke har lyst, eller fordi du
> frygter konsekvenserne..?

Altså *S* - enrum og stiv pik, mon ikke Peter fortæller, at
han ikke har fundet grund til at onanere ved tanken om
pigen (uden tøj på). Deri er hun jo ikke involveret og jeg
kan ikke se konsekvenserne :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Anita

Dato : 30-07-02 10:43

"Sott" skrev

Hejsa Søs

PSW:

> Altså *S* - enrum og stiv pik, mon ikke Peter fortæller, at
> han ikke har fundet grund til at onanere ved tanken om
> pigen (uden tøj på). Deri er hun jo ikke involveret og jeg
> kan ikke se konsekvenserne :0)

Som jeg da kan misforstå. Men jeg sad ærligt talt og læste sætningen
mindst 10 gange og var alligevel ikke sikker på, hvordan den skulle
læses. Men nu kan jeg jo tydeligt se meningen. Sådan kan det gå...

Venligst Anita

Fra : Sott

Dato : 28-07-02 11:42

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Anita.

> paedofile
>
> Det forstår jeg ikke, hvad du mener med... (fastholde?). Vil du uddybe
> dette?

T'abula har skrevet om det før - barnet vokser, og holder
derved op med at være den man som pædofil forelskede
sig i/elsker. Alle de fysiske og psykiske træk ændres og
den elskede "mistes" til udviklingen.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Anita

Dato : 28-07-02 13:21

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hejsa Søs

> T'abula har skrevet om det før - barnet vokser, og holder
> derved op med at være den man som pædofil forelskede
> sig i/elsker. Alle de fysiske og psykiske træk ændres og
> den elskede "mistes" til udviklingen.

Nåja, naturligvis. Jeg "fangede" den bare ikke lige...

Venligst Anita

Fra : T'abula R'asa

Dato : 26-07-02 22:22

PSW:

Keld Gydum skriver bl.a.:

> Har jeg ikke ret i at der i den forbindelse bliver brugt det som
> populaert kaldes "BOERNEPORNO" [...]

I den forbindelse? I forbindelse med ovenstaaende? Naturligvis sidder
jeg ikke og spiller pik til billeder af helt ukendte boern, hvis jeg
maatte se mig forelsket i / sexuelt tiltrukket af en bestemt pige fra
det virkelige liv - hvis du selv bliver forelsket i en kvinde, du ikke
har en chance for at erobre, tilmed er dybt frustreret over dette,
smutter du saa ned paa tanken og koeber pornoblade? Sikkert ikke.

Normalt, dvs. paa dage og i perioder, hvor man ikke konstant har
" denne ene " klaebende til hjernebarken, onanerer jeg (selvfoelgelig)
til bl.a. billeder af mindreaarige piger, men disse, hvad der her kunne
vaere ganske alm. familie-fotos eller noegenserier fra sites som bl.a.
Magic-Lolita og Ukrainian-Angels.com, er fuldt lovlige.

Hilsener

Fra : Keld Gydum

Dato : 27-07-02 04:47

Peter S. Winding skriver bla:

> [...]
> vaere ganske alm. familie-fotos eller noegenserier fra sites som bl.a.
> Magic-Lolita og Ukrainian-Angels.com, er fuldt lovlige.

PSW: Du skriver et sted tidligere at du føler dig tiltrukket af børn
fra 5-9 års alderen det svare ikke til dit svar her og du er ikke
troværdig men forsøger at vige uden om ...

Hele dit svar på mit spørgsmål viger du uden om - hvis jeg var
Homoseksuel ville jeg så købe blade af Kvinder for at blive
tilfredsstillet .. tror du .... det tror jeg ikke ... har haft det inde
på livet via en ven som desværre i dag er borte ...

Du er utroværdig og forsøger ved hjælp af dit sprog at komme
udenom mine spørgsmål ... hvilket du i øvrigt har gjort hele
tiden - jeg har læst dine svar på den måde - at du blot kommer
med en ny historie når du bliver spurgt om noget konkret eller
også springer du de spørgsmål over ...

Hvordan kan du i øvrigt skrive som her:

>Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.

Jeg vil ikke fortsætte videre på denne debat - jeg tror ikke på
dig over en dørtærskel - dine svar er undvigende og utroværdige.

Men jeg har fået den opfattelse at du rent faktisk lever et dårligt
liv - og det kan jeg så kun beklage - det gjorde min ven også og
valgte det til sidst desværre fra kun ca. 20 år gammel ...

Jeg har givet min mening om pædofile - og pædofili til kende
og disse meninger vil jeg stå ved - hvad søren så folk end
kommer med undskyldninger - intet kan undskylde seksuel
misbrug af børn - og i det tilfælde er der ingen aldersgrænse.

Og BØRNEPORNO samt brug af samme er indirekte deltagelse
i samme misbrug idet man støtter det man køber ... !

Var der ikke et marked for denne BP blev det jo pr. automatik
ikke lavet og så blev billeder jo heller ikke sendt rundt på nettet
i det omfang man PT har hørt og set.

EOD: Som på dansk betyder at jeg stopper i tråden her.

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Chap

Dato : 28-07-02 00:13

On Sat, 27 Jul 2002 05:47:04 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

>og disse meninger vil jeg stå ved - hvad søren så folk end
>kommer med undskyldninger - intet kan undskylde seksuel
>misbrug af børn - og i det tilfælde er der ingen aldersgrænse.

Der er vist ikke nogen i debatten der nogensinde har benægtet at det
er forkasteligt at misbruge børn, seksuelt eller på anden måde. Heller
ikke de pædofile. Så jeg kan ikke rigtig se formålet med at blive ved
at gentage dette om og om igen.

Det der er det centrale i debatten er derimod om der altid er tale om
misbrug, ved seksuelle forhold mellem børn og voksne. Det er der
efterhånden rigelig dokumentation for at det ikke altid er, eller
endog at der kan findes positive forhold som end ikke børnene selv
ville have undværet.

Det fører ikke til en afklaring af tingene blot at lukke øjnene for
disse facts, og stædigt fortsætte med at hævde det modsatte. Facts er
facts, uanset om der så er en del mennesker der dermed er nødt til at
revidere deres opfattelse af forskellige ting.

Det er ikke mit indtryk at de pædofile her i debatten er ude på at
bruge disse facts til at få legaliseret sex mellem voksne og børn .
De er vel blot ude på at få facts på bordet og anerkendt - bl.a. fordi
hetzen imod dem selv netop for en stor del bunder i en benægtelse
og/eller fordrejning af forskellige facts. Og det kan da kun være
rimeligt, for ikke at sige en menneskeret.

Chap

Fra : T'abula R'asa

Dato : 26-07-02 22:26

Sabina skrev:

[...] jeg ville saadan set gerne hoere PSW's mening om dette [...]

Hvad er det praecist, du vil have mig til at kommentere?

Hilsener

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-07-02 22:57

T'abula R'asa <tabularasa@nym.alias.net> wrote:
> Sabina skrev:
>
> [...] jeg ville saadan set gerne hoere PSW's mening om dette [...]
>
> Hvad er det praecist, du vil have mig til at kommentere?

følgende udsagn..... er jeg helt gal på den?

citat

citat slut...

Fra : T'abula R'asa

Dato : 27-07-02 01:56

Sabina skrev:

>>> [...] jeg ville saadan set gerne hoere PSW's mening om dette [...]

> foelgende udsagn... er jeg helt gal paa den?

" K.G: Kan man vaere paedofil uden paa en eller anden maade at faa
sine lyster opfyldt - direkte eller indirekte og her er det
saa jeg siger NEJ DET KAN MAN IKKE.

Sab: paa et punkt har du ret... hvad jeg saa siger er: man kan godt
vaere paedofil _uden_ at forgribe sig mod boern... ligesom man
godt kan vaere homoseksuel uden at vaere sammen med sit eget
koen, eller mashochist uden at dyrke SM...

K.G: I modsat tilfaelde er du nemlig ikke paedofil...

Sab: jo... hvis tankerne kredser om det og man benytter sig
udelukkende af fantasier om sex med boern, samt forelsker sig i
boern, saa er man paedofil uanset om man nogensinde har roert et
barn "paa den maade" eller om man nogensinde har set billeder af
et barn i en seksuel situation... ligesom hvis man udelukkende
fantaserer og forelsker sig i personer af samme koen, er
homoseksuel... der findes jo mennesker der kan "noejes" med at
fantasere sig til de billeder de har "brug" for...

jeg har ikke paa noget tidspunkt sagt at de ikke er paedofile
hvis de ikke dyrker sex med boern... naturligvis er de det...
men de dyrker blot ikke paedofili i ordets bogstaveligste
forstand...

deri ligger hele forskellen... "

Jeg deler din opfattelse - og, gentager jeg, sidder her med ca. 20 aars
historie som bevis paa, at teorien holder. Hvorfor skulle det ikke
vaere muligt at indeholde foelelser, man ikke har i sinde at udleve,
med stor sandsynlighed aldrig nogensinde kommer til at udleve.

Paa den anden side er det vel ogsaa forkert at betegne mig selv som
" passiv paedofil ". Jeg mener, tidligere tilbragte jeg en overvejende
del af min fritid sammen med mindreaarige, opsoegte dem ogsaa selv, som
folk nu forestiller sig den her stereotype boernelokker, har i dag helt
fravalgt jaevnaldrende kvinder og arbejder som sagt med boern i folke-
skolen. Det er vel i grunden ogsaa en maade at udleve denne sexualitet
paa, selvom den hverken strider mod lovgivning eller skader de mange
implicerede boern.

Og saa er det i oevrigt ikke med det formaal at rende rundt derude med
en stiv pik og tage paa folks unger. De fleste af os vaelger dette liv,
denne daglige, taette kontakt, fordi det simpelthen virker som det
eneste brugbare alternativ til alkohol/stofmisbruget, sindssygen,
selvmordet - og forbrydelsen.

Hilsener

Fra : T'abula R'asa

Dato : 27-07-02 11:40

Keld, du fyrer sgu for mange fede.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 04-08-02 02:22

Anita skrev bl.a.:

> [...] Du oensker ikke at soege det [laes: behovet for fysisk kontakt]
> daekket af andre end boern, naar det sidste nu ikke er muligt?

Dit spoergsmaal har i loebet af ugen bragt mig frem til den erkendelse,
at jeg maaske aldrig nogensinde har vaeret forelsket i jaevnaldrende -
til trods for, hvad jeg foer har skrevet om tidligere partnere.
Den aegte kaerlighed, tilsvarende liderlighed, gaar tilbage til dengang,
hvor jeg befandt mig paa samme alderstrin, som dem, jeg i dag, ogsaa
bogstavelig talt, droemmer om. Hvis ikke alle mine gamle forhold var
gaaet i oploesning pga. bl.a. jalousi, kulturforskelle og stofmisbrug,
havde jeg maaske allerede dengang erkendt dette. Og derfor -

Nej, det ville ikke gaa i laengden. Hvad den fysiske del angaar, den vi
egentlig kun beskaeftiger os med her, ville det ogsaa vaere saa langt
fra, hvad jeg virkelig savner, naermere bestemt, indeholder en lyst til.

> Okay, nu bliver jeg nysgerrig. Det fysiske er jeg med paa, den
> udvikling kender vi jo alle. Men det mentale... hvad er det helt
> praecis for nogle egenskaber der gaar tabt, som du anser for spaendende?
> Jeg kan gaette paa uskyldighed, legende tilgang til ting, ubekymret
> adfaerd, eksperimenterende adfaerd. Fortael hvis du har lyst.

Det maa helt overordnet handle om deres milde sind og feminine natur -
der som regel forstaerkes af krop og paaklaedning. Vi kommer det ikke
naermere i skrivende stund, eftersom min nuvaerende veninde, som jeg
ikke har i sinde at debattere/eksponere, maa siges at vaere indbegrebet
af, hvad jeg normalt saa levende kunne have beskrevet.

Men noget slog mig, da jeg foerste gang laeste dit indlaeg. Faktisk tror
jeg, vi oplever de samme karakteristika hos boern - den eneste forskel
bestaar i, at du siger "soedt", hvor jeg taenker "sexet". Men spoerg
ikke hvorfor. " Det eneste jeg ved, er, at jeg ingenting ved ".

Ha' det godt, hvor du end befinder dig
Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

--

Oh, my child of love's creation, come and step inside my dreams
In your eyes I see no sadness, you are all that loving means

" Symptom of the Universe " [Sabotage], Ozzy Osbourne, Black Sabbath.