Newbie?!?!
Fra : Søren Løbner

Dato : 15-02-01 09:53

Hvis man gerne vil til at skrive i PhP og kender det meste til HTML er der
så nogle gode steder at starte??
For, for mig at se ligner de stykker kode jeg har kigget på en blanding af
både HTTP, Java, Perl osv.
Any suggestions????
--
Søren Løbner
---------------------

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 15-02-01 10:06

> [...]
> så nogle gode steder at starte??
> For, for mig at se ligner de stykker kode jeg har kigget på en blanding af

http://www.webcafe.dk/php/artikler/index.php3 er efter min ubeskedne
holdning ikke helt dårligt at starte med. (Artikler om installation af
server, PHP, MySQL og "kom igang med PHP").

http://php.dk/artikler/ er også et udmærket startsted.

Nikolaj
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 15-02-01 10:13

On Thu, 15 Feb 2001 09:05:52 GMT, Nikolaj Kolbe <kolbe@cs.auc.dk>
wrote:

>http://www.webcafe.dk/php/artikler/index.php3

skal I ikke snart have fjernet de der misvisende .php3 extensions? Mig
bekendt kører serveren PHP/4.0.4pl1, men jeg kan selvfølgelig tage
fejl.

ps. kunne I tænke jer en artikel om at man i links kan nøjes m. at
referere til roden af et dir vha., eg.
http://www.webcafe.dk/php/artikler/ ?

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 15-02-01 10:37

On Thu, 15 Feb 2001, Thomas Jensen, pil.dk wrote:

> skal I ikke snart have fjernet de der misvisende .php3 extensions? Mig
> bekendt kører serveren PHP/4.0.4pl1, men jeg kan selvfølgelig tage
> fejl.

Jo, korrekt filefternavn er en af vores helt store nye features i "WC
version 2", som kommer om et par måneder

> ps. kunne I tænke jer en artikel om at man i links kan nøjes m. at
> referere til roden af et dir vha., eg.
> http://www.webcafe.dk/php/artikler/ ?

Jo, det er bare så nemt at copy-n-paste fra browserens adressebar, hvor
også fil-navnet er angivet. (Men jeg skal nok klippe det fra fremover

Nikolaj

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 15-02-01 10:43

On Thu, 15 Feb 2001 09:37:18 GMT, Nikolaj Kolbe <kolbe@cs.auc.dk>
wrote:

>Jo, korrekt filefternavn er en af vores helt store nye features i "WC
>version 2", som kommer om et par måneder

Man kan de utroligste ting m. søg og erstat.

Kan man true m. at .php3 bliver fjernet som parset extension pr. 1.3

>Jo, det er bare så nemt at copy-n-paste fra browserens adressebar, hvor
>også fil-navnet er angivet. (Men jeg skal nok klippe det fra fremover

men det står vel kun i "browserens adressebar" hvis man har lavet et
link dertil... anbefalingen gik på at undlade at lave den slags
hypertekstlinks

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-02-01 10:48

On Thu, 15 Feb 2001 10:43:25 +0100, "Thomas Jensen, pil.dk"
<tj@dev.null> wrote:

>Man kan de utroligste ting m. søg og erstat.

"Cool URIs don't change":
http://www.w3.org/Provider/Style/URI

.... og på samme side er der en række gode råd til fx content
negotiation.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 15-02-01 11:10

> "Cool URIs don't change":
> http://www.w3.org/Provider/Style/URI

Med "søg og erstat" mente Thomas vel også at hvis filnavne, og interne
links blev ændret, skulle Apache også sættes op til at rewrite til de nye
URL's, så der ikke blev link-rot?

Nik

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 15-02-01 10:14

Hej Søren

Først PHP *_er_* en blanding af det bedste fra C/C++, Java, perl og diverse
shell script sprog.

Du kan starte med at se i den ubemærkede manual som følger med php, eller
downloade den fra www.php.net/docs.php. Du kan også finde massere af links
til artikler, tutorials m.m. også på www.php.net/links.php

PHP er meget nemt at gå til hvis du har lavet lidt i JavaScript, Java, C/C++
eller anden form for programmering, ellers er det bare at læse manualen og
kigge i andres kode!!!

Med venlig hilsen
John =

Fra : KASPER

Dato : 15-02-01 10:16

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> wrote in message
> [...]
der
> så nogle gode steder at starte??
> For, for mig at se ligner de stykker kode jeg har kigget på en

Hæftet "Start på PHP" fra IDG kan anbefales:
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-78
43-408-4

--
KASPER

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-02-01 21:57

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> wrote
> Hvis man gerne vil til at skrive i PhP og kender det meste til HTML er der
> så nogle gode steder at starte??

Du har allerede fået links til http://www.php.dk og http://www.webcafe.dk
men jeg vil da lige tilføje nogle som du kan begrave dig i når du har kæmpet
dig igennem begynderstoffet:

<http://www.devshed.com>
<http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/php/>

Og ikke mindst: