Harm...
Fra : Birgitte

Dato : 23-07-02 00:15

Jeg er rasende....
Jeg har lige opdaget 3 små killinger i mit maskinhus.
De er ca. 4 uger gamle, er vant til mennesker og hænder.
Der er INGEN missemor kun mine to vilde hankastrater.
Hvem H...... har sat disse killinger op til os og efterladt dem til en
kummerlig skæbne.
Ry kommune er desværre ikke under den ordning, at de giver tilskud for at
indfange vildkatte, så det kommer igen til at stå på vores egen regning.
Hvordan kommer man dette problem til livs???
Jeg vil efter indfangningen sætte webcam på i døgndrift, så kan jeg måske
fange den næste, der kunne finde på at få go'e ideer.
Jeg har kæmpet med Ry kommune, men de nægter at tage sig af sagen, hvad skal
jeg dog gøre??
Og ja vi er sikker på, at der ingen missemor er.
Vi har altså langt til nærmeste nabo, og killingerne i den alder kan ikke
finde hen til os alene, det er med garanti.
Håber efterhånden der er en rotte i fælden, så han/hun, den/det kan få en
respektiv straf.
Jeg kalder det dyrmishandling.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Inger Kaya

Dato : 23-07-02 05:30

Hej Birgitte

Ja det er utroligt hvad folk kan finde på. Min farbror og kone
oplevede noget lign. for kort tid siden. De har nemlig også selv
katte. Men man bliver lidt gal i skralden når man oplever det.
Held og lykke med at få placeret de små.

/ Tinka, Trold, mislingerne og Inger

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-07-02 08:31

Hej Birgitte
Ja vi er virkelig kommet ind i "tragedie-sæsonen" prøv
at ring til din dyrlæge, forklar hende situationen, og
spørg om hun vil aflive killingerne gratis eller for et
"symbolsk" beløb.

Nogle kommuner er simpelthen for dumme, de sparer
"håndører" det ene sted og bruger tilgengæld for meget
andre steder, den der genudsætnings-aftale KV har, er
med dyrlægerne, så som regel kan man kommer "ud over"
de tumpede kommuner.

Ja det er dyremishandling og ansvarsløst og umoralskt
og jeg ved godt hvad jeg har lyst til at gøre ved den slags
mennesker

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Brizz

Dato : 23-07-02 08:43

> [...]
> Der er INGEN missemor kun mine to vilde hankastrater.
> Hvem H...... har sat disse killinger op til os og efterladt dem til en

Ja man forstår det ikke....

> Jeg vil efter indfangningen sætte webcam på i døgndrift, så kan jeg måske
> fange den næste, der kunne finde på at få go'e ideer.

Du skal huske en ting forbindelse med det webcam. Du SKAL sætte et skilt op
hvor der står området er overvåget. Ellers kan du komme i problemer med
ulovlig overvågning. Er ret sikker på det også gælder privat grund.

> Håber efterhånden der er en rotte i fælden, så han/hun, den/det kan få en
> respektiv straf.
> Jeg kalder det dyrmishandling.

Det ER dyremishandling.

Brian

Fra : Line Wolff

Dato : 23-07-02 08:54

> [...]
> hvor der står området er overvåget. Ellers kan du komme i problemer med
> ulovlig overvågning. Er ret sikker på det også gælder privat grund.

Der er ikke forbud ved optagelse på privat grund, sålænge der ikke er
almindelig færdsel på privat grund:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000007629-REGL

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Birgitte

Dato : 23-07-02 10:02

Jeg vil idag, se om jeg kan få fat på de små killinger, og få dem tjækket
hos mon dyrlæge.
Ud fra undersøgelsen, må jeg så tage stilling til hvad der yderlig skal ske.
Jeg betalte kr. 150,- pr. stk. sidst jeg fik aflivet og det blev da til 7
stk. vildkatte.
Der var 9 ialt sidst, hvoraf jeg fik de to af dem genudsat som kastrater.
Denne gang kan og vil jeg ikke have nogen genudsat, det fungere så fint med
de to jeg har i forvejen.
Og jeg har jo immervæk selv 14 katte i mit katteri.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---