Explorer fryser fast
Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 23-07-02 00:18

hej

når jeg trykker på et link, som skal åbne i nyt vindue, så fryser explorer
fast, og jeg må lukke og starte forfra....
det er ikke det sjoveste...

Hvordan kan jeg løse det problem (uden at formatere, o.a.)

mht det gendannelsesprogram der ligger i xp, så aner jeg ikke hvornår
problemet opstod, så det skal fixes på andre måder...

på forhånd tak

Rasmus Hauge

Fra : Braveheart

Dato : 23-07-02 15:49

Præcis samme problem er opstået hos mig. Det er møgirriterende, og jeg håber
meget, at nogen kan anvise en løsning, der ikke kræver formatering. Det må
da kunne lade sig gøre. Det er vel et eller andet program, der har rodet
rundt i noget i registreringsdatabasen, kunne jeg forestille mig.

Jeg kører Explorer 6 på Win ME. Jeg vil snarest prøve at installere en anden
browser og se, om problemet er det samme her. Det er det nu nok.

Tommy B. Nielsen

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 23-07-02 16:14

Jeg ved ikke med XP og om denne lille feature findes i ME, men på gode
gamle 98SE er der et lille "Internet Explorer Reperations-værktøj" under
følgende:

Om den kun er der vis man har IE6 ved jeg ikke..

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Web Designer

>Jeg kører Explorer 6 på Win ME. Jeg vil snarest prøve at installere en anden
>browser og se, om problemet er det samme her. Det er det nu nok.
>
>Tommy B. Nielsen
---

Fra : Braveheart

Dato : 23-07-02 21:23

> [...]
>
> mht det gendannelsesprogram der ligger i xp, så aner jeg ikke hvornår
> problemet opstod, så det skal fixes på andre måder...

Jeg konstaterede, at funktionen fungerer udmærket i en anden browser
(Opera). Dernæst prøvede jeg at køre en reparation af Explorer via
Tilføj/fjern programmer fra Kontrolpanelet. Her er der - i hvert fald i
Explorer 6 - mulighed
for at vælge Reparer Internet Explorer. Og herefter fungerede det igen også
i Explorer.

Tommy B. Nielsen

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 24-07-02 10:28

"Braveheart" <tommyb@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Explorer 6 - mulighed
> for at vælge Reparer Internet Explorer. Og herefter fungerede det igen

Hvilket OS kører du?
for i xp kan jeg ikke finde den funktion....

Mvh
Rasmus

Fra : Braveheart

Dato : 24-07-02 13:51

> [...]
> også

> Hvilket OS kører du?
> for i xp kan jeg ikke finde den funktion....

Jeg har Windows ME. Jeg kender ikke XP, men jeg ville tro, der må være en
tilsvarende funktion et eller andet sted.

Vh. Tommy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-02 17:41

Wed, 24 Jul 2002 14:50:38 +0200, skrev "Braveheart"
<tommyb@tdcadsl.dk>:

>Jeg har Windows ME. Jeg kender ikke XP, men jeg ville tro, der må være en
>tilsvarende funktion et eller andet sted.

Den er kun til stede, når man har opgraderet med en nyere
IE-version end den, den pågældende windowsversion er født med.

Det vil sige i din Me har du opgraderet til IE 6, derfor er den
der.
XP er født med IE 6 og derfor er den der ikke.

Men man kan prøve at hente installationsfilen hos MS, derved er
der en mulighed for, at man får funktionen.