Juliane Dorthea Bech
Fra : Anni Skov Christense~

Dato : 22-07-02 23:47

Hej NG
Min farmor hed Emmy Larsen og var født 28 Jan 1882 i Tved på Fyn. Hun havde
en ældre broder Iver Martinus Larsen født 25 Mar 1879, og to yngre søstre
Augusta født 14 Sep 1884 i Tved og Dvina født 11 Maj 1887 i Svendborg
Høemark
Min farmors mor hed Juliane Dorthea Bech. Hun døde 1896 i Tved (på Fyn)
eller evt i Vor frue sogn i Svendborg. Hun var gift med Peder Larsen Olsen,
der var født i Skaarup 16 Nov 1842 og som ved folketællingen 1901 opholdt
sig på Skaarup fattiggård, men hvornår og hvor blev de gift, og hvor kom
hun fra ? Hvis nogen kunne hjælpe mig med løsningen af disse spørgsmål ville
jeg være meget glad.
Venlig hilsen
Anni Skov Christensen

Fra : karlschlichter

Dato : 07-08-02 08:22

Hej Anni

Jeg har ike lige det svar, som du efterlyser, men jeg var på
landsarkivet i Åbenrå, hvor jeg tog folketællingen fra 1880 (Tved sogn).

Jeg fandt godt nok Peder Larsen Olsen og Juliane Dorthea Bech (26 år).
Derudover fandt jeg 2 børn. Iver Martinus Larsen (under 1 år), men også
en Hans Frederik ???? (Måske Olsen) Larsen på 4 år.
Desværre var microfichen så utydelig, at det ikke var muligt at se
hviket fødesogn Juliane kom fra. Så vidt jeg kunne læse var det hverken
Skårup, Tved eller nogle af de andre sogne lige i nærheden.
Jeg prøvede så at følge Peder Larsen Olsen for på den måde at finde ud
af, hvor de kunne have mødt hinanden.
Peder blev konfirmeret i Skårup den 19. april 1857.
Peder står på afgangslisten i Skårup i 1857, hvor han tager til Tved.
Jeg kunne ikke finde hverken tilgangslister eller afgangslister i Tved i
1857.

Venlig hilsen
Karl Schlichter
karl.schlichter@privat.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : karlschlichter

Dato : 07-08-02 08:23

Hej Anni

Jeg har ikke svar på dine direkte spørgsmål, men jeg har nogle
tilføjelser. Måske har du også disse oplysninger, men ...

Jeg kiggede efter på landsarkivet i Åbenrå i folketællingen for Tved i
1880.

Jkunne godt finde familien med Peder Larsen Olsen, Juliane Dorthea Bech
(26 år), Iver Martinus (Larsen stod der ikke) under 1 år. Desuden var
der endnu en dreng på 4 år Hans Frederik ?????? Larsen.
Desværre kunne jeg ikke læse Julianes fødesogn, da microfichen var så
utydelig, at det var ulæselig. Jeg kunne kun ane enkelte bogstaver sidst
i ordet, og det så ikke ud til at være hverken Skårup eller Tved.

Jeg prøverde så at spore Peder Larsen Olsen.
Peder Larsen Olsen blev konfirmeret i Skårup den 19. april 1857 og står
samme år på afgangslisten i Skårup med angivelse af Tved som
destination.
I Tved kunne jeg ikke finde en tilgangsliste for 1857, så han
"forsvandt"

Venlig hilsen
karl Schlichter

http://www.kandu.dk/