Dødt bundkort, eller cpu?
Fra : Lars Hansen

Dato : 22-07-02 22:41

Nogen der har nogen ideer?

Sad og brugte min maskine og fik en blå skærm, når jeg prøver på
at starte bæstet op, sker der ikke noget. Ingen beepcodes eller
noget som helst.

Det eneste der sker er at alle enhederne får strøm.

Der bliver ikke udviklet nogen varme ved køleren.

System:
AMD Athlon XP 1700+
Asus a7v266-e bundkort
2 x 256 kingston ddr.

Mvh Lars

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 22-07-02 23:41

Lars Hansen wrote:

> Der bliver ikke udviklet nogen varme ved køleren.
> AMD Athlon XP 1700+

Sluk og luk, tag køleren af og se om der er brunt eller sort omkring coren.
Hvis der er, så har der været for dårlig kontakt mellem køleprofil og core..

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-07-02 11:20

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in

> Sluk og luk, tag køleren af og se om der er brunt eller sort omkring
> coren. Hvis der er, så har der været for dårlig kontakt mellem
> køleprofil og core..

Jeg har fået pillet køleren af, cpuen har ikke nogen tydelige tegn
på at være brændt af, men har hørt at der kan være problemer problemer
med nogle brændte porte, uden at der skulle være synlige tegn på det.

/Lars

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 23-07-02 12:16

Lars Hansen wrote:

> Jeg har fået pillet køleren af, cpuen har ikke nogen tydelige tegn
> på at være brændt af, men har hørt at der kan være problemer problemer
> med nogle brændte porte, uden at der skulle være synlige tegn på det.

tag cpu'en af.. start op.. så skulle motherboardet da brokke sig..
hvis ikke, så ved du vist godt hvad der er i vejen! :)

Fra : AJC

Dato : 23-07-02 13:40

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote in message

> tag cpu'en af.. start op.. så skulle motherboardet da brokke sig..
> hvis ikke, så ved du vist godt hvad der er i vejen! :)

Ok, den "feature" har jeg godt nok aldrig hørt om før!
Er du helt sikker på det?

Mvh
AJC.

Fra : Razer

Dato : 23-07-02 14:53

"AJC" <samsonjensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote in message

> Ok, den "feature" har jeg godt nok aldrig hørt om før!
> Er du helt sikker på det?

Det er korrekt.

Mobo skal brokke sig med en eller anden form for fejlbeep eller lign. hvis
der ikke er installeret en primaer CPU.

Det har all mine mobos ihvertfald gjort ( og der er nogle stykker
efterhånden )

Mvh.
Thomas

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-07-02 21:35

Dennis Jakobsen <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> wrote in news:ahjdu5$f90$1
@phys-news1.kolumbus.fi:

> tag cpu'en af.. start op.. så skulle motherboardet da brokke sig..
> hvis ikke, så ved du vist godt hvad der er i vejen! :)

Yep, det havde jeg også tænkt mig at gøre. Jeg har dog sjuftet det, men
fik det gjort. Ingen beepcodes.

Nu er bundkortet blevet pillet ud og sendt retur.

/Lars
(ham den stakkel der må bruge en underdimensioneret bærbar det næste stykke
tid)