Skotsk Hjortehund?
Fra : Camilla Baird

Dato : 22-07-02 20:15

Findes der nogen, der ejer en Skotsk Hjortehund, et sted på Sjælland?

På en af de utallige "breed selector" sider der findes, kom denne race med
på min Top 3. Meget overraskende.
Jeg har læst meget om denne interessante hund og kunne godt tænke mig at
møde en eller flere af racen IRL i deres hjemlige omgivelser.

Der er én (1) opdrætter af racen herhjemme i Jylland, men da jeg egt bare
vil stille min ubændige nysgerrighed, ville jeg være ovenud tilfreds med at
møde en ejer af denne race (meget gerne på Sjælland).

Mvh Camilla *med håb om at I ikke ryster for meget på hovedet af mig og min
skizofreni *
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-07-02 20:30

-- Hej Camilla
Prøv at besøge Dansk Kennel Klubs udstilling i Frederiksborghallen i
Hillerød søndag d. 18/8. (der er også udstilling om lørdagen, men "dine"
racer er vist om søndagen).
Det skulle da være mærkeligt om der ikke var en eller flere Skotske
Hjortehunde.
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-07-02 20:44

On 22/07/2002 21:29, in article 3d3c5d78$0$236$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> racer er vist om søndagen).
> Det skulle da være mærkeligt om der ikke var en eller flere Skotske

Det lyder da som en knippegod idé! Og Frederiksborghallen er jo ikke så
langt fra Kokkedal...
Mvh Camilla

Fra : Elin

Dato : 22-07-02 23:15

Camilla Baird <mail@korat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B9622644.9777%mail@korat.dk...
> [...]
> møde en ejer af denne race (meget gerne på Sjælland).
>
> Mvh Camilla *med håb om at I ikke ryster for meget på hovedet af mig og

Hej Camilla
En uges tid før udstillingen i Hillerød kan du på Dansk Kennel Klub's
hjemmeside under udstillinger se en oversigt over antal tilmeldte hunde
inden for de enkelte racer.
Venlig hilsen
Elin>

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-07-02 09:13

Skotsk hjortehund er en af de mere sjældne racer herhjemme, der er vist
ikke mere end en 10 stykker her i landet. Det er nok noget af et
lykketræf at træffe dem på udstilling, mange gange kommer der ingen,
eller kun en enkelt.

En god side om hjortehunden findes på http://www.deerhound.ch hvis du
altså kan tysk!

Hilsen Kim

Fra : kajo

Dato : 25-07-02 00:13

Camilla Baird <mail@korat.dk> skrev i news:B9622644.9777%mail@korat.dk
> Findes der nogen, der ejer en Skotsk Hjortehund, et sted på Sjælland?

En Skotsk Hjortehund har jeg ikke, men jeg faldt lige over en side med nogle
gode og skarpe foto af racen:
http://www.deerhounds-online.de

Mvh. Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-07-02 01:54

On 25/07/2002 01:13, in article 5yG%8.3428$PW.103289@news010.worldonline.dk,
"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> En Skotsk Hjortehund har jeg ikke, men jeg faldt lige over en side med nogle

Mange tak!