Nye artikler på vores hjemmeside
Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-07-02 20:21

Hej med jer

Jeg har netop uploadet 3 artikler - en om fødsel, og om kastration af hhv.
han- og hunkatte under kategorierne "Avl" og "Kastration/sterilisation".
Er der mon en, flere, mange... der lige gider lure dem og sige, om de er
korte, for lange, for uforståelige, dårlige eller hvad? Giv jeres kritik
enten her eller pr. mail til mig (man kan maile direkte fra artiklen ved at
klikke på navnet...).

Nå ja, og de andre artikler jeg har lavet vil jeg da også gerne have evt.
dårlig kritik for - de kan jo forhåbentlig kun blive bedre!

Mvh. Camilla

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 22-07-02 20:54

Hej Camilla,
Jeg syntes de er gode, informative og af en passende længde :)
Mvh
Vibeke J

Fra : Inger Kaya

Dato : 22-07-02 21:46

Jeg syntes de er virkelig gode og meget informative. En god længde
også uden at være for lange. Keep up the good work.

/Tinka, Trold, Mislingerne og Inger

Fra : Jette

Dato : 23-07-02 20:51

"Camilla Scharff" skrev:
> [...]
er
> korte, for lange, for uforståelige, dårlige eller hvad?

Kanon! Jeg læste lige to af artiklerne i middagspausen i dag, og det ser
rigtig godt ud ... Du er bare skidedygtig

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 23-07-02 21:04

.... og HALLO I andre derude... det kan da ikke passe vi kun er 3 der har
kigget på Camilla's artikler - Se nu at komme op af hullerne og fortælle
hvad I synes om det store arbejde hun har gjort.

Vi vil jo gerne have en masse godt indhold på vores hjemmeside, og alle
os der ikke har tid til at skrive, kan da i det mindste forsøge at
styrke motivationen hos nuværende og kommende forfattere, ved at give
vores mening til kende... også selvom den er identisk med andres. Jo,
flere der gider anerkende ens arbejde, des mere lyst får man til at lave
mere.... Jeg taler af erfaring, og se bare hvad der er kommet ud af det

Mvh. Jette
- der ikke er bange for at give et spark
bagi, når det er nødvendigt

Fra : nitsen

Dato : 23-07-02 21:24

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev

> Mvh. Jette
> - der ikke er bange for at give et spark
> bagi, når det er nødvendigt

avavav min r.. *ssss* - jeg har læst begge artikler og synes de er gode -
tilpas længde og skrevet i et sprog der kan læses af alle uanset om man er
ny katteejer eller har haft kat i mange år. Godt gået Camilla.

Mvh

Anita og Frode der lige sender potehighfive og Agnes der er for lille til at
forstå den slags *sss*

Fra : Kate

Dato : 24-07-02 19:02

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in

> - der ikke er bange for at give et spark
> bagi, når det er nødvendigt

Okay okay, spark modtaget, nu må jeg stå op resten af aften.....

Nå, ja, Camilla, det er faktisk nogle gode artikler du har skrevet. Jeg
kan jo kun gentage alle de andre mht. længde og indhold.

Nu da jeg jo var blevet sparket indenfor fik jeg jo så læst og genlæst
nogle af de andre kategorier. I fodersektionen står der så kun om mælk
og fisk.
Selv synes jeg ikke jeg er skidegod til at forfatte, men måske en af
jer skrappe kunne bruge min tanke til noget. Var det ikke en idé at
skrive lidt om hvile typer foder der findes og hvorfor/hvorfor ikke
dåsekost, ja, noget mere generelt om de gode fodermærker der findes?
Er min tanke brugbar?

Kate

Fra : Eva

Dato : 23-07-02 21:28

Hej Camilla
Jeg syntes det er nogle gode artikler du har skrevet.
Hverken for lange eller for korte og så er de til at forstå, selv for folk
der ikke er inde i det "avancerede" kattesprog. Håber i forstår hvad jeg
mener, ved ikke hvordan jeg ellers skal sige det.
Hilsen Eva
Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahhm7f$cmo$1@news.cybercity.dk...

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 23-07-02 22:26

Jeg har netop læst artiklerne under "Avl", og de er glimrende.

Jeg har et par spørgsmål om reproduktion/løbetid/p-piller, som jeg håber du
eller en anden ekspert kan svare på - og måske skrive en artikel om.

Når man har en hunkat, hvis mor er meget stilfærdig i løbetiderne, hvordan
kan man så vide, om den er blevet kønsmoden? Findes der fx en slags test,
lidt i retning af ægløsnings- og graviditetstest til mennesker?

Jeg har efterhånden hørt en masse forskelligt om, hvornår de kommer i
løbetid. Fx at katte født tidligt på året, først kommer i løbetid året efter
(så mine katte født i marts først skulle begynde at løbe i feb/marts næste
år). Og at katte under et år sjældent bliver gravide - eller oftest
spontanaborterer hvis de er blevet parret. Mine katte tilhører en af de
større racer, så de burde ikke komme i løbetid så tidligt - men det gjorde
deres mor (vist nok...). Det er faktisk rigtig svært at blive klog på.

Jeg kunne godt ønske mig en artikel om hvordan man griber p-pille-behandling
an. Man kan læse allevegne, at p-piller er noget skidt, der endelig ikke
skal gives for længe. Men samtidig skal katten være over et år før man kan
avle på den, og den har heller ikke godt af at komme i løbetid hele tiden,
så hvis man vil opdrætte, er man jo nødt til at gribe til pillen. Hvad gør
erfarne avlere? Jeg har i øvrigt læst et sted, at hvis man begynder at give
p-piller før kattens første løbetid, er de mindre skadelige - men jeg kan
ikke finde linket igen. Mon det holder?

Mvh. Else - og Aurora, der lige har tændt lyset ved at klatre op ad en
stolpe og trykke på kontakten....

Fra : Lars Dahl

Dato : 24-07-02 00:36

Hej Else.

Et godt råd herfra er at holde øje med pigerne allerede nu, og begynde at
spekulere på p-piller inden længe. Begge deres brødre er allerede klar til
pjank, og deres søster (som bor sammen med den ene bror) reagerer ikke
ligefrem uinteresseret.
Det er ellers rigtigt nok at NFO burde være lidt længere om det end de
fleste, men vores misser er åbenbart mere fertile end gennemsnittet....

Mvh. Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-07-02 02:47

"Lars Dahl" skrev :

>........ men vores misser er åbenbart mere fertile end gennemsnittet....

Øhhh, hvor lang tid var det nu der gik, før Louis fandt ud af det der med
blomsterne og bierne?

Mange hilsner
Katrine, som ikke ku' dy sig

Fra : Lars Dahl

Dato : 24-07-02 13:33

Hej Katrine.

Af en eller anden grund havde jeg ventet noget i den retning *G*
Louis var nu ikke særligt længe om at finde ud af blomsterne & bierne - det
var hvilken ende han skulle gøre det i, der ikke rigtigt var på plads.
Faktisk var han klar til pigesjov da han var 5 måneder, og nu er hans sønner
altså i en alder af 4½ måned.... Er der noget, der hedder
"hyperfertilitet"??

Lars
--

Katrine Nederby <katnederby@hotmail.com> skrev i

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-07-02 21:26

"Lars Dahl" <ldahlREKVALME@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Faktisk var han klar til pigesjov da han var 5 måneder, og nu er hans
sønner
> altså i en alder af 4½ måned.... Er der noget, der hedder
> "hyperfertilitet"??

Det ved jeg ikke, men hvis der er, har jeg haft en burmeser, der var
det Han førsøgte at parre min burmilla, da han var 3½ måned
gammel Han blev aldrig brugt i avl, men alligevel kunne han stadig -
som kastrat - gennemføre en parring, da han var 8 år gammel.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Denise

Dato : 25-07-02 07:34

Hej Helle
Hvordan har lille Chabél det, er han back to normal.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-07-02 11:02

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Helle
> Hvordan har lille Chabél det, er han back to normal.

Nej, det kan man ikke påstå. Umiddelbart efter at vi kom hjem åd han
½ af de store Hill's dåser og havde spist mere, hvis han havde fået lov.

Siden har han ikke rigtig spist de store mængder mad, men i dag går
jeg ned og køber noget af det "forbudte" Whiskas, for jeg blander
antibiotika i maden, så han skal altså spise det.

Han er meget træt og sover hele tiden, men det er jo nok okay, så han
kan bruge sin energi på at læge. Kesto kan ikke forstå at hans bedste
ven ikke gider at lege.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Denise

Dato : 25-07-02 12:07

Hej Helle
Åh, det lille pus, men det må vel så være antibiotikaen, der gør ham træt.
Og det gør vel også lidt ondt i gummerne endnu.
God bedring med ham.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-07-02 12:57

In article <3d3fdbfd$0$26741$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
> Åh, det lille pus, men det må vel så være antibiotikaen, der gør ham træt.
> Og det gør vel også lidt ondt i gummerne endnu.

Hæ - lægers standardsvar plejer at være "Nej, man bliver ikke træt af
antibiotika, man bliver træt af den infektion man får antibiotika
imod".
Uanset - også god bedring herfra til den stakkels misser. Jeg håber
meget at når munden er helet og medicinen virker bliver han så god som
ny
Har for resten tænkt på - kan det mon være fordi han har haft ondt og
været utilpas at han har været sådan efter Giza? Man har da lov at
håbe!

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-07-02 16:00

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@macx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> imod".
> Uanset - også god bedring herfra til den stakkels misser.

Jeg har faktisk en teori om, at han sover meget netop fordi han
instinktivt ved, at det er den hurtigste måde, at få det bedre på

> Jeg håber
> meget at når munden er helet og medicinen virker bliver han så god som
> ny

Han er livet meget op i løbet af eftermiddagen og hans "sultestrejke" -
ja, den er vist overstået. Han har lige ædt en ½ dåse Hill's med
medicin i og og spadserede derefter ud og åd sin ration af
tødfodderet, for han var skam ikke mæt endnu

> Har for resten tænkt på - kan det mon være fordi han har haft ondt og
> været utilpas at han har været sådan efter Giza? Man har da lov at
> håbe!

Måske, men han har aldrig virket som om, at han var sur eller gnaven,
når han jagtede Giza og der var aldrig "lyd på". Han har tværtimod
virket som om, at han morede sig kosteligt - det gjorde Giza bare ikke.
Men vi har lige haft besøg i dag og Giza flytter ud i sit nye hjem på
lørdag - på allerhøjeste tid, for hun er virkelig i *dårlig* stand i
øjeblikket.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Lars Dahl

Dato : 25-07-02 16:39

Helle Andersen <katte@mail.dk> skrev i
> Men vi har lige haft besøg i dag og Giza flytter ud i sit nye hjem på
> lørdag - på allerhøjeste tid, for hun er virkelig i *dårlig* stand i
> [...]

Nej, hvor godt :hop:
Tillykke til dig og Giza, selvom det vel ikke er ubetinget rart at se hende
flytte...

Lars

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-07-02 16:52

> Nej, hvor godt :hop:
> Tillykke til dig og Giza, selvom det vel ikke er ubetinget rart at se
hende
> flytte...

Nej, det er det ikke, men så alligevel jo - for det er efterhånden ganske
ulideligt at se, hvor skidt hun har det. Det er blevet væsentligt værre
efter I så hende. Nu gemmer hun sig skræmt under sofaen, så snart
der kommer gæster, hvilket hun aldrig har gjort før.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-07-02 00:48

In article <3d4012c1$0$16801$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> Men vi har lige haft besøg i dag og Giza flytter ud i sit nye hjem på
> lørdag - på allerhøjeste tid, for hun er virkelig i *dårlig* stand i
> øjeblikket.

Ja? Jeg skal nok huske at krydse alt, hvad der kan krydses - for hun
fortjener snart at få det lidt godt, den lille pige...

Fra : Denise

Dato : 24-07-02 07:45

Hej Camilla
Jamen, jeg kan da ikke finde noget at udsætte, så keep up the good work.
Ja, vi har sq kompetente folk her i gruppen, der ved hvad de snakker om.
Hilsen Denise

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 24-07-02 09:39

Hej
Fine artikler, korte og alligevel informative.
Bare der nu er masser af nye kattefolk der vil læse på vores side.
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 24-07-02 20:39

> [...]

>Nå ja, og de andre artikler jeg har lavet vil jeg da også gerne have evt.
>dårlig kritik for - de kan jo forhåbentlig kun blive bedre!

   Det lyder rigtigt godt :) Men du har en skrivefehler i stykket
om kastraktion/sterilisation - "Det har blandt andet den fordel, at
man kan spare mange besøg hos dyrlægen for at få behandlet bylder som
følge af bidsår, og i øvrigt mindsker risikoen for at katten rammes af
dødelige sygdomme betydeligt, idet de fleste sygdomme overføres via
bidsår." Der bør vist stå "mindskes" =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-07-02 14:26

Hej Camilla!

>Er der mon en, flere, mange... der
> [...]

Synes de er rigtig fine - har du en lille forfatterspire gemt i
maven :0) ?

Hilsen Trine P.