MS Windows
briani 27239
Problem
Fra : Eskil Frantzen

Dato : 22-07-02 19:21

Hej, jeg vil meget gerne ændre det sted windows gemmer programmer som
default.

Jeg har 2 partitioner på min hd, den ene er lille, og der vil jeg kun have
mit OS, på den anden vil jeg gerne have programmer osv. Men windows vil
default hele tiden gemme programmer på OS drevet(c:\program files\), dvs jeg
hele tiden skal rette i stien når jeg installerer nye programmer

Nogen der ved hvordan man løser det problem, så win2k default tror at
programmer skal gemmes i f.eks. d:\programmer\ ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-02 19:36

Mon, 22 Jul 2002 20:20:56 +0200, skrev "Eskil Frantzen"
<lampen68@tiscali.dk>:

>Hej, jeg vil meget gerne ændre det sted windows gemmer programmer som
>default.

Brug TweakUi til at lave ændringen.
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>

Fra : Eskil Frantzen

Dato : 22-07-02 21:04

> Brug TweakUi til at lave ændringen.

<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTwe
akUI.asp>

Ok, så har jeg et spørgsmål til. Skal jeg så bare flytte alt hvad der ligger
i c:\program files\ til d:\program files manuelt, for tweakui gør det ikke.
Der ligger bla.a. shortcuts til outlook express osv.

Vil det lave ged i windows ? :)

Fra : Jacob

Dato : 22-07-02 21:14

> Vil det lave ged i windows ? :)

Det vil sikkert lave ged i Windows...

--
Mvh Jacob
http://www.pfu-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-02 22:31

Mon, 22 Jul 2002 22:04:10 +0200, skrev "Eskil Frantzen"
<lampen68@tiscali.dk>:

>Ok, så har jeg et spørgsmål til. Skal jeg så bare flytte alt hvad der ligger
>i c:\program files\ til d:\program files manuelt, for tweakui gør det ikke.

Du kan ikke flytte allerede installerede programmer.

Fra : Eskil Frantzen

Dato : 22-07-02 22:50

Problemet er, at hvis jeg laver den finte med tweakui, så tror win2k lige
pludselig, at alle mine programmer er på d drevet.
Ergo virker programmer som outlook express ligepludseligt ikke, og det er jo
ikke meningen.
Det eneste jeg vil gøre er at sørge for at hver gang jeg installerer et nyt
program, så skal den ikke som default tro at jeg vil installere på mit c
drev, men på mit d drev. Kan tweakui klare det ?

Fra : Eskil Frantzen

Dato : 22-07-02 22:54

Altså, efter jeg pillede med tweak ui, lavede den f.eks. om på mine
shortcuts.
Eksempel "D:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"
Den fil ligger stadigt på c drevet :(

Håber det kan lade sig gøre

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-02 23:41

Mon, 22 Jul 2002 23:50:12 +0200, skrev "Eskil Frantzen"
<lampen68@tiscali.dk>:

>Det eneste jeg vil gøre er at sørge for at hver gang jeg installerer et nyt
>program, så skal den ikke som default tro at jeg vil installere på mit c
>drev, men på mit d drev. Kan tweakui klare det ?

Det var det jeg regnede med, jeg kunne ikke forestille mig at den
lavede om på allerede installerede programmer.

Har aldrig brugt funktionen selv, blot set at muligheden var der
(troede jeg).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-02 23:56

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du kan ikke flytte allerede installerede programmer.

Det kommer vel an på, hvilke programmer, der er tale om. Men du har ret
i, at der kan opstå problemer, så hvis Eskil vil flytte programmerne,
kan det anbefales, at han nøjes med at kopiere dem i første omgang, og
så se, om de virker fra den nye placering, før han sletter originalerne.

Og Eskil, hvis du benytter den fremgangsmåde, skal du ikke åbne
programmerne via deres genveje, da de fører til programmerne på drev C.
Du skal starte dem fra deres nye mapper på drev D og så eventuelt
oprette nye genveje.

--
Mvh. Kim Ludvigsen