En af hver - og så en til.
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 22-07-02 18:29

Hejsa, nu sidder jeg jo her og bliver helt i tvivl.
Nu har jeg jo hele tiden ment at jeg skulle have en hankat, hvis jeg skulle
have en kat til. Jeg har jo en af hver - huskatte som er 2 år. Og nu har jeg
jo udgik efter en Maine Coon på 12 uger.
Men, spørgsmålet er så om hunkatten så bliver helt rendt over ende af de to
mænd (det skal være ude/indekatte)? Eller vil de to mænd lege sammen og så
lade hende være i fred? For jeg kan da se nu at hannen ligger op til leg,
men at hun ikke er med på ideen.
Er der nogen af jer med flere katte som kan svare på det?

Vibeke J

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-07-02 18:29

Hej
Jeg ville købe en hankat, så kan de to drenge lege "drengelege" og hunkatten
kan være i fred. To hunkatte enes sjældent så godt som to hankatte.
Hilsen Vibeke

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 22-07-02 18:39

Hej Vibeke
Tak for svaret :) Så har mine nerver det bedre igen :) (Jeg var ellers tæt
på at kigge efter en hun... også *gg*)
Mvh
Vibeke

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3c4116$0$285$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-07-02 18:41

Nåja, man kan jo også købe en af hver
I øvrigt mente jeg naturligvis at det er to kastrerede hanner der bedst
enes. Jeg har selv en kastrat og en ukastreret hankat der er de bedste
venner. Men to ukastrerede hanner er vist ikke en god ide
Hilsen Vibeke

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 22-07-02 23:02

Har 6 kastrerede hanner og en hun. Har med vilje valgt hankatte, da jeg
hørte, at de bliver de mest kælne, når de har fået klippet klunkerne. Og det
holder stik.

Og så er der også lige det, at min hun skal have lov til at være primadonna,
og det ved hun godt *S*

Bevares, hun bliver da jagtet til tider, men hun slår en proper næve, og får
som regel lov til at sove i fred på mors mave, og så tonser de andre bare
rundt og slås *S*

M.v.h.
Lise (der stadig priser sig lykkelig over, at lejligheden er for varm til at
kattene vil ligge i arm *S*)

Fra : Denise

Dato : 23-07-02 07:45

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> wrote in message
> klippet klunkerne.

*LOL* Pussigt udtryk

Hilsen Denise
NB! Stemmer btw også for en han

Fra : Christine Munch

Dato : 23-07-02 03:06

On Mon, 22 Jul 2002 19:28:44 +0200, "Vibeke Jørgensen"
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

> [...]
>men at hun ikke er med på ideen.
>Er der nogen af jer med flere katte som kan svare på det?

Hvordan det kommer til at gå, afhænger en del af, om din hankat er
kastreret og din hunkat steriliseret.. det går jeg næsten ud fra, at de
er?

Hvis du forsøger, at bringe en hun ind i selskabet, kan det blive
problematisk med den hun, du allerede har... Der kan nemt opstå en masse
skrig og skrål, og du kan risikere at skulle holde dem fysisk adskilt
meget længe, før det kan lade sig gøre at bringe dem sammen.

Jeg vil nok anbefale, at du anskaffede en kastreret Maine Coon
(og jeg kan godt forstå, din fascination af MC, for de er pragtfulde!)

Den han, du har i forvejen, vil ikke føle sig nær så truet, som hvis du
anskaffer en han, som har "kronjuvelerne" i behold.

Alt andet lige, er det altid lidt en satsning at bringe katte sammen,
som ikke er søskende.. Men de to hanner, skal nok blive gode venner og
blive gode legekammerater i længden. Og jeg tror ikke, hunnen ville føle
sig rendt over ende.. Hun vil måske snarere blive aflastet, hvis hun
ikke er så glad for voldsom leg.

Christine

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 23-07-02 08:54

Hej Christine.

Jep begge mine katte er neutraliserede, men den hankattekilling jeg har kig
på er ikke på forhånd neutraliseret, men den er også kun 12 uger, så den har
vel ingen kønsdrift endnu? Planen er at få den intruduceret og så sende den
til kastrering, eller skal man gøre sådan noget med det samme?
Hvis ikke det havde været fordi bilen igår gik helt kaput var planen at
hente ham på fredag, introducere dem, og så få ham ordnet. Men måske ville
det være bedst at få ham neutraliseret allerede mandag?

Mvh
Vibeke J