MS Windows
briani 27239
Utidig lukning af XP
Fra : Hans Jørgensen

Dato : 22-07-02 17:35

Jeg flere gange inden for den sidste måned været ude for at min XP midt i et
spil( MS .FLS 2002) er stoppet med at fungere,
og der er kommet et blåt skærbillede med advarsel om at den vil lukke ned
,og at der er en eller anden fejl.
Der står også at der er muligt at man skal opdatere bio'sen.
Jeg har ikke installeret nye prog. så det kan ikke være derfor.
Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre for at
afhjælpe fejlen.
På forhånd tak.
HHSJ
Nedenstående er mit system og udskrift fra logbog.

Hændelsestype: Oplysninger
Hændelseskilde: Save Dump
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1001
Dato: 22-07-2002
Klokkeslæt: 17:30:54
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: HANS
Beskrivelse:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
0x0000008e (0xc0000005, 0xe1bb9d81, 0xf24e4b4c, 0x00000000). Et dump blev
gemt i : C:\WINDOWS\MEMORY.DMP.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Hændelsestype: Oplysninger
Hændelseskilde: EAPOL
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 2001
Dato: 22-07-2002
Klokkeslæt: 17:30:52
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: HANS
Beskrivelse:
EAPOL-tjenesten blev startet

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: Service Control Manager
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 7000
Dato: 22-07-2002
Klokkeslæt: 17:31:55
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: HANS
Beskrivelse:
Tjenesten ASCTRM kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne fil blev ikke fundet.

Dette er mit system.
Navn på operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Version 5.1.2600 build 2600

Navn på producent Microsoft Corporation

Systemproducent Ikke tilgængelig

Systemmodel Ikke tilgængelig

Systemtype X86-baseret PC

Processor x86 Family 6 Model 4 Stepping 2 AuthenticAMD ~1008 Mhz

BIOS-version/dato American Megatrends Inc. 62710, 15-07-1997

SMBIOS-version 2.3

Windows-mappe C:\WINDOWS

System-mappe C:\WINDOWS\System32

Startenhed \Device\HarddiskVolume1

Landestandard Denmark

Abstraktionslag for hardware Version = "5.1.2600.0 (xpclient.010817-1148)"

Tidszone Centr. Europa, normaltid

Fysisk hukommelse i alt 512,00 MB

Tilgængelig fysisk hukommelse 293,18 MB

Virtuel hukommelse i alt 2,32 GB

Tilgængelig virtuel hukommelse 1,96 GB

Plads til sidefil 1,82 GB

Sidefil C:\pagefile.sys

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-07-02 17:43

Hans Jørgensen skrev bl.a.:

> [...]
> Jeg har ikke installeret nye prog. så det kan ikke være derfor.
> Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal

Da jeg havde ram med fejl, fik jeg også bluescreens med besked om at jeg
skulle opdatere BIOS'en (?!?!). Jeg prøvede en del ting og som det
allersidste (selvfølgelig), testede jeg ram'en.... og der var fejlen.

MemTest86 3.0 var programmet der "reddede" mig. Prøv at lade programmet
teste dit ram. Det installeres på en diskette og kører automatisk
http://memtest86.com/

--
Lars

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 23-07-02 16:11

Tak til Lars for hans gode råd!
Jeg har nu fået konstateret at jeg har 9 fejl på min 512mb. ram blok.
Hvad gør jeg nu?. Er det muligt at reparere eller evt. isolere fejlene, og i
så fald hvordan?.
På forhånd tak.
Hans

"

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-07-02 20:54

"Hans Jørgensen" <cypern.h@superliga.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har nu fået konstateret at jeg har 9 fejl på min 512mb. ram blok.
> Hvad gør jeg nu?. Er det muligt at reparere eller evt. isolere fejlene, og

Bemærk lige, at memtest også kan vise hukommelsesfejl, som IKKE er fra en
ramkreds. Det kan også være problemer med en cpu eller evt. på bundkortet!
Det står i dokumentationen. Jeg har selv oplevet det, idet jeg troede at jeg
havde fundet fejl i en ramklods. Satte en anden i, og fik nøjagtig samme
fejl på denne ramklods. Om det var cpu eller bundkort fandt jeg aldrig ud
af, da forretningen skiftede begge dele.
Så prøv lige at sætte en anden ramkreds i og test igen, inden du med
sikkerhed kasserer den.
Med hensyn til, om du kan isolere problemet m.m., tror jeg ikke det kan lade
sig gøre og heller ikke, at det evt. vil hjælpe.
En del programmer vil have fat i helt bestemte hukommelsesområder, og hvis
de er isoleret fra at kunne bruges, så kommer man jo ikke ret meget længere.

Kurt