Nokia 6510 vs. 8310
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-07-02 17:07

Hej!

Hørte fra en kammerat, at 6510eren skulle være en forbedret udgave af
8310eren...
De børnesygsomme, som 8310 angiveligt skulle have, er udbedret på 6510.
Nogen der evt. har et par links til denne påstand??

Mvh.

Mads

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 22-07-02 17:35

Det er ikke korrekt!! De børnesygdomme som 8310 havde, er udbedret nu, da
det var software problemer, og de 2 tlf'er køre med stort set identisk
software. Jeg har desværre ingen links til at bevise min påstand.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 22-07-02 20:45

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> wrote in message
> Det er ikke korrekt!! De børnesygdomme som 8310 havde, er udbedret nu, da
> det var software problemer, og de 2 tlf'er køre med stort set identisk
> software. Jeg har desværre ingen links til at bevise min påstand.

Jeg har egentligt undret mig lidt over om de to telefoner egentligt ikke
ligger lige lovligt tæt på hinanden i funktioner m.v.. Den eneste forskel er
vel at 6510 er lidt mindre poppet end 8310 ikke ???

Et andet spg. om 6510 - er den 6610 model der er annonceret til lancering 3
kvartal 2002 en afløser til 6510 ?? Den lyder til at være en seriøst fed
fon... Den overvejer jeg nemlig at vente på..

MVH Kenneth..

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-07-02 21:00

> [...]
er
> vel at 6510 er lidt mindre poppet end 8310 ikke ???

Jeps - det undrer nemlig også mig...

Fra : B. Dam

Dato : 23-07-02 00:23

> Jeps - det undrer nemlig også mig.

6510 er bygget over samme software som 8310, men alt i alt en bedre
telefon. 6510 har den samme kalender som man kender fra 6310i og så
har den et højere opløst display. Så der kan være fire linier ved en
SMS i stedet for kun tre på 8310.

Når man køber 8310 følger der dual headset med til den. Det gør der
ikke til 6510. Det gør den så kr. 400,- billigere. Men da omtalte
headset kan købes til kr. 299,- (og sikkert også billigere), så er
6510 uden tvivl det bedste køb.

De skulle endda kunne bruge samme covers. Det er vist en lille tap
man blot skal knække af før end at 8310 covers passer på 6510. Jeg
har dog aldrig prøvet, og kan ikke garantere at det er korrekt.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 23-07-02 22:27

"B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> wrote in message

> [...]
> ikke til 6510. Det gør den så kr. 400,- billigere. Men da omtalte
> headset kan købes til kr. 299,- (og sikkert også billigere), så er

Så vidt jeg lige kan se på Nokia's hjemmeside, så har 6510 da ikke infrarød
port?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 24-07-02 01:41

> Så vidt jeg lige kan se på Nokia's hjemmeside, så har 6510 da
> ikke infrarød port?

Jo da - "Data connection via IR" :
http://www.nokia.com/phones/6510/specifications.html

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 24-07-02 11:52

"Simon Jørgensen" <mob51641@orangenet.dk> wrote in message

> Jo da - "Data connection via IR" :
> http://www.nokia.com/phones/6510/specifications.html

Okay, jeg havde nu kun kigget på den danske side, og der kan jeg simpelthen
ikke finde noget info om det. Eller jo, der står nævnt under "Ofte Stillede
Spørgsmål" at man kan aktivere IR med stemmekommandoer, men udover det står
der så vidt jeg kan se intet. Det burde da være nævnt under
specifikationerne.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 24-07-02 16:09

> Okay, jeg havde nu kun kigget på den danske side, og der kan jeg

Jeg kan heller ikke finde det på den danske side. Det er så en fejl.

Men faktum er at telefonen har IR :)

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 23-07-02 08:13

> [...]
er
> vel at 6510 er lidt mindre poppet end 8310 ikke ???

Det er bare en busniss model af 8310.....

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 29-07-02 01:55

> [...]
er
> vel at 6510 er lidt mindre poppet end 8310 ikke ???

Anderledes i 6510:

Bedre opløst display
Blåt lys
"Wallet" funktion - gem kreditkort og bankoplysninger på en sikker måde.
Mere konservativt/afdæmpet design (ville mange i hvert fald mene..)

Bygger på "virkelige" erfaringer...

e/gards

Niels Præstegaard

Fra : kba

Dato : 16-08-02 06:53

> [...]
fed
> fon... Den overvejer jeg nemlig at vente på..

Jo - eller måske nærmere en afløser for storebror til 6510: 6310i
Prisen er da også væsentlig højere.

For øvrigt ser det ud til at Nokia laver samme nummer med 6610 og 7210,
som med 6510 og 8310: Nemlig samme telefon, bare i prof og pop-udgave.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 16-08-02 11:34

"kba" <kba.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
>For øvrigt ser det ud til at Nokia laver samme nummer med 6610 og 7210,
>som med 6510 og 8310: Nemlig samme telefon, bare i prof og pop-udgave.

Der er forskel på de to. 6510 har et display med 96x65 pixels, hvor 8310
har 84x48 pixels. Så det er ikke helt samme telefon. Men Nokia har gjort
det før med 8210 og 8850. Nokia siger selv, at det er til den
mode-bevidste og forretningsmanden.

Peter

Fra : kba

Dato : 16-08-02 06:53