Webserver problemer
Fra : Dahl

Dato : 22-07-02 17:14

Hejsa,

Jeg har et netwærk bestående af en server (win2000) og en workstation
(winXP) der er forbundet via en switch. Desuden er det tilsluttet en ADSL
Router indeholder DHCP server. Serveren har fast ip (10.0.0.10), mens
workstationen køre DHCP (lige nu har den 10.0.0.3).

På serveren køre en Tomcat webserver. Det har tidlegere virket uden
problemer men nu er det pludselig begundt at drille. På serveren kan jeg se
hjemmesiden via adressen http://localhost/index.htm men ikke med adressen
http://10.0.0.10/index.htm. Der siger browseren bare at "This page cannot be
displayed". Burde localhost og 10.0.0.10 ikke være det samme når nu serveren
har ip 10.0.0.10?

Jeg har prøvet at installere tomcat serveren på min workstation og her
funker både http://localhost/index.htm og http://10.0.0.3/index.htm (også
via browser fra serveren). Det skal siges at jeg har brugt fuldstændig samme
webserver configurations filer .

Er der nogle der har en løsning på ovenstående problem?

Takker
Dahl

Fra : Henrik Holm jensen

Dato : 22-07-02 18:15

> [...]
be
> displayed". Burde localhost og 10.0.0.10 ikke være det samme når nu

Nej, LOCALHOST er en loopback adresse mens 10.0.0.10 er en "rigtig" adresse.
noget kunne tyde på at din TOMCAT kun binder sig til LOCALHOST adressen og
ikke din 10.0.0.10 adresse.

--
Henrik

Fra : Dahl

Dato : 22-07-02 18:58

Ok men som sagt funker det fint når jeg installere tomcat på min
workstation. Og jeg bruger samme tomcat configurations filer. Jeg har
desuden prøvet at reinstallere tomcat på server compen men dette giver
heller ikke nogen forskel.

Har det noget med Win 2000 opsætningen at gøre? evt. tcpip opsætningen?

Håber der er nogen der kan hjælpe for det eneste næste skridt jeg selv kan
finde på er at geninstallere win 2000, og det var sku' egentlig ikke lige
det jeg havde regnet med at bruge min sommerferie på (o: (selv om det
regner)

Fra : JJ

Dato : 22-07-02 20:00

"Dahl" <NOSPAMjimmichr@hotmail.comSPAMNO> wrote in message

Hvad får du frem på http://10.0.0.10 - altså uden index.htm - er IIS'en
muligvis blevet aktiveret?
Kan du validere at din webserver kører på IP'en. I IIS kan man sætte IP på
web'et.

mvh/JJ

Fra : Dahl

Dato : 22-07-02 23:36

http://10.0.0.10 giver også "This page cannot be displayed". Jeg har
tjekket for IIS og den er slet ikke installeret, men måske har du ret i at
det kan være en anden applixcation det har overtaget port 80. Man hvordan
finder man ud af det?

Man sætter (så vidt jeg ved og kan se) ikke tomcat ip til hvilken ip den
skal køre på. Kun hvilken port.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-07-02 20:46

Dahl wrote:

> [...]
> workstation. Og jeg bruger samme tomcat configurations filer. Jeg har
> desuden prøvet at reinstallere tomcat på server compen men dette giver

Samme conf-filer siger du, der står ikke tilfældigvis 10.0.0.3 i
en af dem? Det ville måske forklare hvorfor det virker når
installationen rent faktisk befinder sig på 10.0.0.3, men ikke når
den ligger på 10.0.0.10? Bare et skud fra hoften..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Dahl

Dato : 22-07-02 23:37

Man sætter (så vidt jeg ved og kan se) ikke tomcat op til hvilken ip den

Fra : Søren Lundfald

Dato : 24-07-02 22:47

"Dahl" <NOSPAMjimmichr@hotmail.comSPAMNO> skrev i en meddelelse
> Man sætter (så vidt jeg ved og kan se) ikke tomcat op til hvilken ip den
> skal køre på. Kun hvilken port.

Så prøv at sætte porten til eks. 81 i Tomcat og gå ind på
http://10.0.0.10:81/index.htm
Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Dahl

Dato : 25-07-02 12:49

Det er forsent. Lavede en ny windows installation og nu funker det igen.