Kattemord ved Korsør
Fra : marianne hellemose

Dato : 22-07-02 16:26

Kattemord er stadig uopklaret
09-07-2002 - Dyreværnssager

Gerningsmanden bag nedskydningen af en kat med et haglgevær er
endnu ikke blevet fundet, og dyrenes beskyttelse har derfor udlovet en dusør
på 2.000 kroner til den, som kan komme med oplysninger, der fører til
pågribelse af gerningsmanden. Katten kom i går blødende hjem til sin ejer,
der straks tog den til dyrlæge. Men skulderpartiet var så ødelagt på grund
af hagl, at man blev nødt til at aflive katten. Politiet er i gang med at
undersøge sagen.
- Det er selvfølgelig en alvorlig sag, at folk skyder efter
kæledyr med haglgevær. Politiet vil nu tage rundt og afhøre folk i nabolaget
for at høre, om nogle har været vidne til skyderiet, fortæller Helmuth
Nielsen, leder af nærpolitiet i Korsør
Sjællands Tidende 18-07-2002

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : nitsen

Dato : 22-07-02 16:42

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev
> [...]
nabolaget
> for at høre, om nogle har været vidne til skyderiet, fortæller Helmuth

Jeg bliver noget så 123 når jeg hører om sådan noget - hvad faen får folk
til at skamskyde en kat - eller noget dyr overhovedet? - de skulle hænges op
i en vis legemsdel og ristes over sagte ild - jeg håber de finder synderen.

Mvh

Anita der hader dyreplagere af et godt hjerte

Fra : Inger Kaya

Dato : 22-07-02 16:59

Hold da op. Det går hårdt for sig i Korsør. Jeg har vildt ondt af den
lille mis og dens fodermaskiner. Jeg bliver mega gal når jeg hører om
nogen som mishandler dyrene.

/ Tinka, Trold, Mislingerne og Inger

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 22-07-02 23:08

Jaja, det er ikke det eneste sted.

Var hos en veninde, der lige har fået to killinger til børnene. Jeg syntes,
at de så lidt små ud og spurgte, hvor gamle de var. Hmm, de er vist en 12-13
uger. Jamen ??? du har da haft dem i en 3-4 uger ? Ja, de havde lært at
klare sig selv, efter at deres mor var blevet skudt. Så var der en anden
hunkat med killinger, der havde taget sig af dem, indtil også hun var blevet
skudt.

Nå ja, der kan jo ske uheld med jægere og den slags, Lolland er jo på
landet, tænkte jeg. Og fik så dagens chok, da hun dernæst fortalte, at det
var normalt for den familie. Når killingerne kunne klare sig selv, så skød
farmand i huset hunkattene, så fik de ikke flere killinger !!!!!!

For ind i h......, hvor ville jeg gerne have vist den fyr og hele hans
forkvaklede familie, hvad jeg mente om den måde at behandle dyr på

M.v.h.
Lise ( der ellers lige var parat til at gå med Quincy i seng men liiiige
måtte dele den her med Jer )

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3c241c$0$16800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-07-02 08:15

Hej Lise
Ja det er en efektiv måde at begrænse killinger på,
desværre kommer det ikke som den store overraskelse.
Kan du "luske" adressen ud af din veninde, så vil jeg
sende dem en stak KV brochure, ikke fordi jeg tror
at det hjælper særligt meget, men så får de da i det
mindste chancen for at lære den "rigtige" måde at
holde kat på

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 23-07-02 16:37

Jeg skal gøre mit bedste.

Tror dog ikke at min veninde har noget, hun skal have klinket med den
familie i øjeblikket, da al kontakt er afbrudt. Og jeg har mødt dem og skal
bestemt heller ikke blande mig for meget med et gevær i nærheden *S*

M.v.h.
Lise

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3d0284$0$16781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...