Kat på (naboens) bil!
Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-02 16:19

Hej.

Vi er på randen til nabokrig, så vi søger et godt råd om, hvordan vi holder
vores 8 mdr. "gamle" Maine Coon fra at spadsere på naboens nyindkøbte bil.

Hvem har et bud?

M.v.h.

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-07-02 16:25

-- Hej
Har I ikke mulighed for at lave en løbegård til ham?
En sådan har jo også andre fordele: han bliver ikke væk, han bliver ikke
kørt over, han undgår slagsmål/sygdomme.
Hilsen Vibeke

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-02 16:44

V.Lerche & S.Andersen wrote:
:: -- Hej
:: Har I ikke mulighed for at lave en løbegård til ham?

Vi har også en Norsk Skovkat, som altid har været vandt til at være ude
frit!

:: En sådan har jo også andre fordele: han bliver ikke væk, han bliver
:: ikke kørt over, han undgår slagsmål/sygdomme.

Vi bor et sted, hvor det ikke giver ovenstående problemer.

M.v.h.

Fra : Linda

Dato : 22-07-02 16:34

jeg har hørt noget med at hvis man sætter en bamse eller lignende på bilen,
så skulle katten tro at den var optaget, ved ikke om det virker, men det var
da et forsøg værd.
Linda

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-02 16:45

Linda wrote:
:: jeg har hørt noget med at hvis man sætter en bamse eller lignende på
:: bilen, så skulle katten tro at den var optaget, ved ikke om det
:: virker, men det var da et forsøg værd.

Det vil helt sikkert være et forsøg værd, hvis altså "Tanten" vil være med
til at have sådan noget siddende på bilen....

M.v.h.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 22-07-02 16:48

Henrik B. <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gLV_8.33677$Yf1.1357969@news010.worldonline.dk...
> Linda wrote:

> Det vil helt sikkert være et forsøg værd, hvis altså "Tanten" vil være med
> til at have sådan noget siddende på bilen....
>
> M.v.h.

Nu ved jeg godt at tanten var i situationstegn!

Men jeg kan altså godt forstå hvor naboen [går ikke ud fra i vitterligt er i
familie *G*] ikke gider have en kat til at rende rundt på deres bil - kan
egentlig også godt forstå hvis de skriger af grin.. hvis du kommer forbi med
en bamse og foreslår de sætter den på taget - det kunne dog se mægtigt
muntert ud! :)

af forslag, kan jeg ikke sige andet end løbegården nok er det bedste
forslag - ærgeligt ja, men naboen har nu lov til at kræve sin lak pote og
ridsefri.

katja

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-02 16:54

KatjaStrofen wrote:
:: Men jeg kan altså godt forstå hvor naboen [går ikke ud fra i
:: vitterligt er i familie *G*] ikke gider have en kat til at rende
:: rundt på deres bil -

Problemet er at hun/de ikke overhovedet er samarbejdsvillige til at forsøge
at opdrage katten til IKKE at gøre det - med vandsprøjt el. lign.

kan egentlig også godt forstå hvis de skriger
:: af grin.. hvis du kommer forbi med en bamse og foreslår de sætter
:: den på taget - det kunne dog se mægtigt muntert ud! :)

Også hér...

:: af forslag, kan jeg ikke sige andet end løbegården nok er det bedste
:: forslag - ærgeligt ja, men naboen har nu lov til at kræve sin lak
:: pote og ridsefri.

Vi vender den jo så om: Hvis naboen ikke vil have katte i deres have - så må
de sgu hegne den ind!

M.v.h.

Fra : nitsen

Dato : 22-07-02 17:08

"Henrik B." <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev

> Vi vender den jo så om: Hvis naboen ikke vil have katte i deres have - så

> de sgu hegne den ind!

Godt du har en smiley på der § - for jeg vil nu mene - din kat - dit
ansvar - surt hun ikke er med på vandtricket - så har du nok kun et
alternativ nemlig at hegne din have helt eller delvist ind som andre
foreslår.

Mvh

Anita

Fra : Niels Peter

Dato : 22-07-02 17:16

"Henrik B." <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse

(...)
> Vi vender den jo så om: Hvis naboen ikke vil have katte i deres have - så

> de sgu hegne den ind!

Mener du i fuldt alvor, at naboen skal hegne deres have ind for at slippe
for dine dyr?
Så tror da f..... der er så mange kattehadere ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-07-02 17:34

Henrik B skrev
<Vi vender den jo så om: Hvis naboen ikke vil have katte i deres have - så
må de sgu hegne den ind! >

Jeg vil sige som Anita, DIN kat - DIT ansvar, og sjovt nok det siger loven
også.

Jeg har altid været tosset med katte, men jeg er ikke så tosset at jeg tror
at alle andre deler min lidenskab, og hvis jeg prøver at "tvinge" andre til
at acceptere mine katte på deres ejendom/grund vil den største og måske
eneste taber være katten, hvilket jeg ikke ønsker, så derfor tager jeg
ansvaret for hvad mine katte gør.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lars Dahl

Dato : 22-07-02 18:12

Henrik B. <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i

> Problemet er at hun/de ikke overhovedet er samarbejdsvillige til at
forsøge
> at opdrage katten til IKKE at gøre det - med vandsprøjt el. lign.

Der er noget, du tager fejl af!
Problemet er at du/I ikke er interesseret i at holde katten, hvor den hører
hjemme.

Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-02 19:01

Lars Dahl wrote:
:: Der er noget, du tager fejl af!
:: Problemet er at du/I ikke er interesseret i at holde katten, hvor
:: den hører hjemme.

En kat "hører ikke hjemme" nogen steder! Den er i tidernes morgen et frit
dyr, som så er blevet et tamdyr/indedyr p.g.a. menneskers egoistiske behov!

M.v.h.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 22-07-02 19:15

Altså Henrik, tænk nu før du skriver!

Har man købt/fået eller på anden måde anskaffet sig en kat, er det ens eget
ansvar at give den et godt liv, en værdig død, og sørge for at den ikke er til
gene for andre mennesker og dyr mens den lever. Kan eller gider man ikke leve
op til disse simple krav, bør man ikke have kat (eller for den sags skyld nogen
andre dyr) !

Skulle man følge din argumentation videre, burde hunde vel også have lov til at
løbe løs i gaderne. Vilde hunde var langt mere udbredte end vilkatte i den
danske præ-historie.

Hilsen Dorthe

"Henrik B." skriver:

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-07-02 19:41

Henrik B skrev
<som så er blevet et tamdyr/indedyr p.g.a. menneskers egoistiske behov!>

og må jeg tilføje, manglende ansvarfølelse for de dyr
de tager til sig, og manglende evne til at forstå både
kat og omgivelser, og så er der jo nogle der er mere
egoistiske end andre !!!

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 22-07-02 21:16

Hej Henrik

Du har valgt at have katte - derfor har du ansvaret for, hvad dine katte
laver, uanset om du kan lide det eller ej.

Vi har katte - flere og alle i løbegård - men ønsker under ingen
omstændigheder, at andre folks katte kommer i haven hos os, dels af hensyn
til mulige smittebærere, dels for at de ikke skal ophidse vore egne hankatte
og ikke mindst af hensyn til det øvrige "vilde" dyreliv i haven.

Derfor hedder vidundermidlet: Fat hammer og sav og byg din en løbegård til
glæde for alle parter.

Med venlig hilsen

Knud

--
Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : nitsen

Dato : 22-07-02 17:05

"Henrik B." <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev

> Det vil helt sikkert være et forsøg værd, hvis altså "Tanten" vil være med
> til at have sådan noget siddende på bilen....

Jeg har brugt vand på spray og vandslange (ja altså ikke så dyret blev
spulet ned - men med forstøveren på) til at holde naboens katte fra min
bil - og mine egne også for den sags skyld - det er selvfølgelig lidt
besværligt - men katten finder ret hurtigt ud af at det er adder badder med
det vand - selvom en Main Coon jo har et eller andet med vand *ssss* - jeg
vil nemlig heller ikke have lakken på min bil spoleret af egne eller andres
katte, så jeg kan godt forstå din nabo er mindre begejstret. En helt ny bil
med glidespor efter kattesømpose er fedt NOT

Vi har ikke længere katte på bilen efter en uge eller to med reaktion hver
gang et af kræene formastede sig derop, og jeg bor i et nabolag med mange
katte.

Jeg synes også en gang jeg så en HP hvor det var vist hvordan man kunne
hænge noget op over bilen så der enten kom vand når katten hoppede op -
eller også dryppede vand hele tiden - hmmm - kan ikke lige huske hvor - kan
I andre huske det? Jeg tror det var sidste år engang at emnet var oppe - jeg
må lige på google tror jeg.

Mvh

Anita og Frode og Fido (genboens kat som ikk' vil ligge på min bil mere) der
synes tricket med vand lyder ubehageligt.

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-07-02 16:52

On 22/07/2002 17:18, in article
0nV_8.33661$Yf1.1354710@news010.worldonline.dk, "Henrik B."
<saab@mobilixnet._nospam_dk> wrote:

> [...]
> vores 8 mdr. "gamle" Maine Coon fra at spadsere på naboens nyindkøbte bil.

I kan hegne haven helt eller delvist in
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-07-02 17:19

"Henrik B." wrote:

> [...]
> vores 8 mdr. "gamle" Maine Coon fra at spadsere på naboens nyindkøbte bil.

Synes jeg har læst en lignende tråd engang hvor et ingeniørisk geni
havde løst problemet ved at lave et stykke flettet hegn der så var
hængt op i carporten 10cm over bilens tag så katten slet ikke kan komme
op
på bilen. Altså hængt op i "liggende" stilling. Som en slags flettet tag
over bilen.

Måske var det en ide?
Medmindre der sidder mobilantenner og andet tingeltangel på taget.

/Robert

Fra : Mulle

Dato : 24-07-02 18:46

Har engang hørt at det skulle hjælpe hvis man sætter en bamse på bilens
køler og/eller tag, så katten tror pladsen allerede er optaget.
Så hvis man kan løse problemet ved at forære naboen et par bamser, så er det
vel billigt sluppet...
Jeg har ikke afprøvet rådet, da mine katte er inde/gårdkatte og jeg har selv
kun en cykel ;)
Hilsen
Mulles mor
http://home8.inet.tele.dk/hei/frede.html

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 24-07-02 18:53

On Wed, 24 Jul 2002 19:45:49 +0200, "Mulle" <@> wrote:

> [...]
>køler og/eller tag, så katten tror pladsen allerede er optaget.
>Så hvis man kan løse problemet ved at forære naboen et par bamser, så er det

   En eller anden har lige postet et link i dk.fritid.bil om
netop dette emne - Billedet viser en fin rød bil med en bamse på og
ved siden af den sidder en kat og kigger på bamsen..... *G* Så der var
så meget for den gode ide ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-02 20:41

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:
:: En eller anden har lige postet et link i dk.fritid.bil om
:: netop dette emne

Yep! Det var mig! ))

M.v.h.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 25-07-02 08:43

On Wed, 24 Jul 2002 21:40:38 +0200, "Henrik B."
<saab@mobilixnet._nospam_dk> wrote:

>Trine Stubbe Teglbjærg wrote:
>:: En eller anden har lige postet et link i dk.fritid.bil om
>:: netop dette emne
>
>Yep! Det var mig! ))

   Lad os lige få linket her (Det er min kæreste der holder
bil-ng'en) så vi allesammen kan grine lidt af det ;)

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 25-07-02 21:36

> Vi er på randen til nabokrig, så vi søger et godt råd om, hvordan vi
holder
> vores 8 mdr. "gamle" Maine Coon fra at spadsere på naboens nyindkøbte
>bil.

Er der ikke noget med at katte ikke kan lide timian.. kan man ikke plante
sådan nogle planter i indkørslen og evt rundt om garagen/carporten? *S*

Det skulle vist kunne holde katte væk fordi de ikke kan lige lugten! *S*

MVH Mette

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 31-07-02 17:34

Hej Henrik!

Hvis du ikke vil/kan bygge løbegård eller hegne ind, ville jeg nok for at
prøve at sikre nabofreden forære dem sådan et "dækken" til bilen.

Hilsen Birgitte

Fra : Kristian

Dato : 31-07-02 20:15

Det her det lyder måske sjov eller åndsvagt for nogen, men hvis man vil udgå
katte poter på andre folks biler, så skal man bare ligge en banse på bilen.
Katten opfatter bilen som "dens", men er der en bamse derpå, så er bilen
"optaget". Så sidder der måske en eller to som gerne vil vide om det virker
og hvor jeg har det fra. Om det virker kan jeg kun sige ja til og hvor jeg
har det fra er jeg ikke hel sikker på. Men jeg mener med næsten 100%
sikkerhed at have set det i det der dyre program med Poul Thomsen, kan ikke
huske hvad det hedder.
Men der var der et par som havde det sammen problem, og der blev sagt at
hvis man lagde en bamse på bilen så ville "andre katte" ikke kommer der. Men
det kan jo prøves, og så vidt jeg ved så "sviner" en bamse ikke".
Jeg håber at det løser problemet på nabokrigen og med venlig hilsen
Kristian

Fra : Mone

Dato : 07-08-02 08:21

"Henrik B." skrev d. 22-07-02 16:19 dette indlæg :
> [...]
holder
> vores 8 mdr. "gamle" Maine Coon fra at spadsere på naboens nyindkøbte

Jeg ved ikke om det her virker, men det er da værd at prøve.

www.farvelkat.dk

Held og lykke
Med venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Mone

Dato : 07-08-02 08:21

> [...]
holder
> vores 8 mdr. "gamle" Maine Coon fra at spadsere på naboens nyindkøbte

Jeg ved ikke om denne virker, men det er da vær at prøvd.

WAGNER TRADING ApS
Håndværkervej 14
6600 Vejen
Tlf.: 55 45 15 14
Fax.: 75 36 21 80
Mail: post@farvelkat.dk
Hjemmeside: www.farvelkat.dk

Har prøvet at sende det en gang, men kan ikke
se at det er kommet frem. Så hvis den er kommet
2 gange, så beklager jeg.

Med venlig hilsen
Mone

http://www.kandu.dk/