Telia ADSL og mail?
Fra : TP

Dato : 22-07-02 16:36

Jeg overvejer at bestille Telias ADSL løsning, men jeg synes der
mangler noget information i reklamematerialet, så derfor håber jeg,
der er nogen, der har prøvet løsningen, der kan svare på følgende:

- Telia lover "op til 2 Mbit". Betyder det, at man kan være heldig at
opnå 2 Mbit en sjælden gang imellem (når der ikke er andre kunder på,
og man bor lige op ad centralen o.s.v.), eller betyder det, at man
generelt har hastigheder i nærheden af 2 Mbit til rådighed?

- Der er adgang til en portal med adgang til mail m.m., men der står
ikke noget om "almindelig" mail-tjeneste. Er der en almindelig mail
(vist nok POP3), og har Telia en newsserver?

- Mere generelt: Er der noget af det jeg bruger i dag, som jeg ikke
kan bruge med Telias løsning; jeg har brug for: (offline) mail,
usenet, almindelig surf, spil over nettet, Kazaa e.l..

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-07-02 19:32

In article <ahh8p6$9pf$1@sunsite.dk>, TP wrote:

Disclaimer: Jeg arbejder for Telia, og nedenstående er ting jeg har
kendskab til ad den vej, men jeg taler på ingen måde for Telia i dette
indlæg.

> [...]
> og man bor lige op ad centralen o.s.v.), eller betyder det, at man
> generelt har hastigheder i nærheden af 2 Mbit til rådighed?

Grunden til at formuleringen "op til" bliver benyttet er at man ikke kan
garantere at alle kobberpar er af tilstrækkelig kvalitet til at opnå
2Mbps. Generelt er Telias netværk dimensioneret kraftigt nok til at
håndtere at få alle disse 2Mbps linier på, der er altså ikke satset på
at brugerne "en sjælden gang imellem" opnår 2Mbps.

> - Der er adgang til en portal med adgang til mail m.m., men der står
> ikke noget om "almindelig" mail-tjeneste. Er der en almindelig mail
> (vist nok POP3), og har Telia en newsserver?

Mail kan jeg desværre ikke give dig noget svar på, men ja. Telia har en
> [...]

> kan bruge med Telias løsning; jeg har brug for: (offline) mail,
> usenet, almindelig surf, spil over nettet, Kazaa e.l..

Det kan jeg ikke forestille mig der skulle være. Dog med den lille ting
in mente at der er blokeret for port 25 indadgående for at undgå åbne
relays.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I've already told you more than I know.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-07-02 19:49

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Generelt er Telias netværk dimensioneret kraftigt nok til at
> håndtere at få alle disse 2Mbps linier på,

Det er godt nok første gang jeg har hørt om et access-netværk, der er
dimensioneret til at kunne håndtere en samtidighedsfaktor på 1.

Lyder som et lækkert netværk :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-07-02 19:50

In article <3d3c5392$0$16779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Det er godt nok første gang jeg har hørt om et access-netværk, der er
> dimensioneret til at kunne håndtere en samtidighedsfaktor på 1.

Har jeg sagt det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | On the eighth day, God created FORTRAN.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-07-02 20:38

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> Har jeg sagt det?

Tja, sådan læste jeg dit indlæg....men jeg kan jo have læst forkert.

--
Mvh Henrik.

Fra : TBC

Dato : 22-07-02 20:04

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg ikke forestille mig der skulle være. Dog med den lille ting
> in mente at der er blokeret for port 25 indadgående for at undgå åbne
> relays.

Er de 2 nævnte porte på Telia's FAQ (port 25/tcp - port 1080/tcp) de eneste
porte der er lukkede ?

Og mere til Jeg har fået fortalt af en Telia supporter at Telia ikke
accepterer server virksomhed. Mit spørgsmål er derfor hvad man almindeligvis
betragter som servervirksomhed. Er det at hoste egen hjemmeside eller
mailserver (som der jo er lukket for) Eller inkluderer det også at man fra
tid til anden opsætter en FTP server ens venner og familier kan hente fra
mens man er på arbejde. ICQ transfer ? ...o.l der kan give en et
forbrugtmønster der som mit kunne være 3 MB down 7 MB up ? ...vil det blive
"bemærket" som "servervirksomhed" ?

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-07-02 20:06

In article <3d3c55e8$0$13933$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, TBC wrote:

> Er de 2 nævnte porte på Telia's FAQ (port 25/tcp - port 1080/tcp) de eneste
> porte der er lukkede ?

Shjv, ja.

> Og mere til Jeg har fået fortalt af en Telia supporter at Telia ikke
> accepterer server virksomhed. Mit spørgsmål er derfor hvad man almindeligvis
> betragter som servervirksomhed.

Aner det desværre ikke. Kender heller ikke betingelserne for det produkt
indgående, men har ikke hørt om den begrænsning før.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Nature abhors a virgin -- a frozen asset.

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 22-07-02 22:05

> [...]

> Grunden til at formuleringen "op til" bliver benyttet er at man ikke kan
> garantere at alle kobberpar er af tilstrækkelig kvalitet til at opnå

Men hvordan tildeles så hastigheden?

Bliver det baseret på målinger, ved installationen. Eller tilpasser
udstyretsimpelhen hele tiden til højt opnåelige hastighed?

Og i hvilke "step" bliver det gjort i...

fx standart hastigheder fx:

2048/512
1024/256
512/128 osv?

Eller vil det hele tiden nøje udregnes højt mulige Upstream hastighed,, fx..

2048/384 hvis det fx. er muligt?

Det er jo ikke så smart, hvis man for 1024/256 Hvis man faktisk sagtens
kunne få 2048/384

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-07-02 22:08

In article <ahhs1u$ie9$1@sunsite.dk>, Bjarke Hansen (laptop) wrote:

> Bliver det baseret på målinger, ved installationen. Eller tilpasser
> udstyretsimpelhen hele tiden til højt opnåelige hastighed?

Udstyret bliver sat til at traine ved højest mulige hastighed op til
2048/512, og tilpasser derefter selv hastigheden. Hvilke trin det bliver
gjort i er jeg ikke helt inde i, men det er meget mindre end de
eksempler du angiver.

--
Andreas Plesner Jacobsen | What we do not understand we do not possess.

Fra : Bjarke Hansen \(lapt~

Dato : 22-07-02 22:58

> [...]
> 2048/512, og tilpasser derefter selv hastigheden. Hvilke trin det bliver
> gjort i er jeg ikke helt inde i, men det er meget mindre end de

Okay lyder godt...

Mon også det bliver sådan, at hatigheden kommer helt ned på 64/64 kbit, hvis
afstanden er stor. Eller hvis der er vand i kablet eller noget der hen af

Det er faktisk, vist et helt godt produkt Telia har stillet på benene....

Så magler vi bare den altid dårlige Telia Dækning

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-07-02 19:26

"Bjarke Hansen \(laptop\)" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>
wrote in news:ahhv61$v4$1@sunsite.dk:

> Det er faktisk, vist et helt godt produkt Telia har stillet på
> benene....

Enig, produktet lyder rigtig godt.

> Så magler vi bare den altid dårlige Telia Dækning

Ja, den skodder lidt rigeligt, selvom jeg bor i Aalborg (som trods det
at den befinder sig i Jylland, rent faktisk er en temmelig stor by (i
hvert fald efter jyske forhold ) så dækker Telia ADSL ikke her. Øv
:-/
Så nu har jeg skiftet over til fjenden og får mit Boomtown ADSL i næste
uge.
(grunden til min utålmodighed var at jeg fra Telia's side fik at vide
at Aalborg Ø heller ikke var med i 2. runde når de skulle udvide
dækningen)

Flemming

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-07-02 18:50

> Mail kan jeg desværre ikke give dig noget svar på, men ja. Telia har en
> newsserver.

Der er ikke noget mail tilknyttet produktet, ligesom det ikke er muligt
anvende Telias SMTP-servere (dem, der anvendes til andre Telia access
produkter).

Der er heller ikke adgang til Telias newsserver, men det forlyder at det
vil komme som tillægsprodukt.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net
"Arbejder for Telia, men udtaler sig helt på egne vejne"

"Computer, end program." - Barklay

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-07-02 19:04

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> ligesom det ikke er muligt
> anvende Telias SMTP-servere

Er det ikke usædvanligt?

Fra : Larz

Dato : 26-07-02 19:45

Jo, men du får en webmail konto på www.comhjem.dk ;)

--
-
Lars

Fra : TBC

Dato : 28-07-02 04:17

"Larz" <lp@your-pants.coder.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men du får en webmail konto på www.comhjem.dk ;)

Prøv lige at ridse det op en enkelt gang mere for prins Knud. (Mig) ...Vil
det sige at jeg ikke kan få mig en email konto hos HVERKEN Telia eller andre
[I]SP'ere, der kan bruges sammen med Outlook express med BoomTown@home
produktet. Hvad med Outlook og nyhedsgrupper ?

Kan man KUN bruge webmail ? ! ?

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-07-02 08:51

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> [I]SP'ere, der kan bruges sammen med Outlook express med BoomTown@home
> produktet. Hvad med Outlook og nyhedsgrupper ?

Som tingene ser ud lige nu, så har du hverken adgang til at bruge
almindelig mail (hverken hos Telia eller andre udbydere), og der er ikke
adgang til nyhedsgrupper.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"They're unconscious. Load them into the hover-craft."

Fra : Larz

Dato : 28-07-02 08:52

TBC wrote:

> [...]
> [I]SP'ere, der kan bruges sammen med Outlook express med BoomTown@home
> produktet. Hvad med Outlook og nyhedsgrupper ?

Ikke lige så vidt jeg kan forstå. Måske hvis du her heldig kan du få en
mailadresse via Telia dialup og ponke dem indtil du kan bruge SMTP fra
din ADSL... Men hvem ved...

> Kan man KUN bruge webmail ? ! ?

Lige nu ser det sådan ud... Hotmail kan du dog bruge fra outlook :)

--
-

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-07-02 00:00

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> Er det ikke usædvanligt?

Meget.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Stealing it a dollar at a time from a million places..." -- Crow

Fra : JH

Dato : 27-07-02 10:12

Martin Højriis Kristensen Wrote/Skrev:

> "Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke usædvanligt?

Jo - særdeles.
Men hvad der tabes på gyngerne, skal jo
som bekendt tjenes ind via karusellerne.

JH

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-07-02 08:55

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

> Der er ikke noget mail tilknyttet produktet, ligesom det ikke er muligt
> anvende Telias SMTP-servere (dem, der anvendes til andre Telia access
> produkter).

Det er (igen, indtil videre og alle mulige forbehold) muligt at anvende
SMTP.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Score one for the secret cervix!" - Butt-Head

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-07-02 20:11

On Mon, 22 Jul 2002 18:32:14 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
>håndtere at få alle disse 2Mbps linier på, der er altså ikke satset på
>at brugerne "en sjælden gang imellem" opnår 2Mbps.

Det forstår jeg som at nettet kan klare at alle træker 2Mbps, og det
har jeg svært ved at forstille mig at det kan.

>Det kan jeg ikke forestille mig der skulle være. Dog med den lille ting
>in mente at der er blokeret for port 25 indadgående for at undgå åbne
>relays.

Min BB er også blokket for indgående tcp25, men der er så en
backupserver, som kan virke som en lus over porten, har Telia en
ligende? Eller siger Telia, hvis du vil køre egen mailserver, så skal
du ikke være kunde hos Telia?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-07-02 22:32

In article <9edgku8uv41p1slj2lnvonfrlfe291e97f@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

> Det forstår jeg som at nettet kan klare at alle træker 2Mbps, og det
> har jeg svært ved at forstille mig at det kan.

Så har du misforstået. Der er ingen udbyder der har bygget et sådant
netværk til privat-bruger-adsl-produkter i Danmark.

> [...]
> backupserver, som kan virke som en lus over porten, har Telia en
> ligende? Eller siger Telia, hvis du vil køre egen mailserver, så skal

Der er ikke en sådan server hos Telia i dag.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Friends may come and go, but enemies accumulate.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-08-02 10:28

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

> [...]
> backupserver, som kan virke som en lus over porten, har Telia en
> ligende? Eller siger Telia, hvis du vil køre egen mailserver, så skal

nej.

Det er så vidt jeg ved i roadmap, men i og med man heller ikke kan få
fast IP endnu, så ser jeg ikke problemet som specielt stort.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I think I'm allergic to governments." - StarWolf

Fra : TBC

Dato : 22-07-02 19:50

"TP" <TH@spam.usa.net> skrev i en meddelelse news:ahh8p6$9pf$1@sunsite.dk...
> [...]
> og man bor lige op ad centralen o.s.v.), eller betyder det, at man
> generelt har hastigheder i nærheden af 2 Mbit til rådighed?

Jeg sidder ikke inde med specifik viden om Telia's produkt. Men jeg
forestiller mig at det er at forstå ud fra den kontekst at produktet er
baseret på ADSL teknologi, og at det er alment kendt at det ikke er alle der
med denne teknologi kan garanteres den fulde båndbredde såfremt at de bor
for langt fra centralen med for dårligt kobberkvalitet. F.eks er det største
TDC Bredbåndprodukt min lillebror har mulighed for at bestille hvor han bor
512/128, idet han har fået sin linje (kobberet) til maksimalt at kunne
"bære" 1024/128. Det samme vil vel være tilfældet for Telia kunder der bor i
randområderne ifht centrealen og har kobberproblematikken.

Nu fandt jeg det faktisk også lige som Telia selv skriver det:
- "Dette kan skyldes husstandens afstand til den telefoncentral, den er
tilknyttet eller kablernes kvalitet ved selve huset. Dette vil være en
teknisk barriere for alle produkter, baseret på ADSL-teknologi uanset
udbyder.

Disse tekniske årsager vil også for et fåtal af brugere betyde, at de ikke
vil få stillet op til 2 Mbit/s til rådighed."

http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=StartProdinfo&CID=-2
7483

> - Der er adgang til en portal med adgang til mail m.m., men der står
> ikke noget om "almindelig" mail-tjeneste. Er der en almindelig mail
> (vist nok POP3), og har Telia en newsserver?

Jeg fandt ved at søge lidt mere specifik info her:

http://www.kandu.dk/dk/news/161391/groupid/30102

Mvh
TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : TP

Dato : 22-07-02 20:20

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Disse tekniske årsager vil også for et fåtal af brugere betyde, at
de ikke
> vil få stillet op til 2 Mbit/s til rådighed."

Ups, det kan være jeg skal øve mig i at læse indenad!! Jeg har læst
det flere gange uden at bide mærke i den sidste sætning

> Jeg fandt ved at søge lidt mere specifik info her:
>
> http://www.kandu.dk/dk/news/161391/groupid/30102

Den tråd er desværre lige vel teknisk for mig - det meste grænser til
sort tale! Jeg kan forstå, at jeg ikke kan sætte min egen mail-server
op, men det har jeg heller ikke brug for - jeg vil bare gerne have en
mail-konto, jeg kan koble op til i OE (eller et andet mail-program) i
stedet for at være bundet op på en eller anden web-portal. Er
diskussionen relevant i den sammenhæng?

Mvh
Thomas

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-07-02 21:45

On Mon, 22 Jul 2002 21:19:30 +0200, "TP" <TH@spam.usa.net> wrote:

>[...] jeg vil bare gerne have en
>mail-konto, jeg kan koble op til i OE [...] Er
>diskussionen relevant i den sammenhæng?

Nej.

/Jarlskov

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-07-02 15:27

On Mon, 22 Jul 2002 21:19:30 +0200, TP <TH@spam.usa.net> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
> op, men det har jeg heller ikke brug for - jeg vil bare gerne have en
> mail-konto, jeg kan koble op til i OE (eller et andet mail-program) i

Hvis tysk ikke er et problem, kan du få en på www.gmx.net, den skal bare
sættes op, så kan den checkes via pop-3.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-07-02 21:48

On Mon, 22 Jul 2002 17:35:53 +0200, "TP" <TH@spam.usa.net> wrote:

>- Der er adgang til en portal med adgang til mail m.m., men der står
>ikke noget om "almindelig" mail-tjeneste. Er der en almindelig mail
>(vist nok POP3)

Jeg _tror_ ikke at der er mulighed for at checke den medfølgende
email-konto på andre måder end portalens webmail.

Men der er jo masser af muligheder for at få gratis opkoblinger, med
tilhørende email-adresser, f.eks. Telia Internet Time:
http://www.telia.dk/bvo/produktinfo/produkt_beskr.jsp.html?OID=Internet+Time,+privat&CID=-25923.

Andre udbydere har tilsvarende produkter som kan benyttes.

/Jarlskov

Fra : arc@na

Dato : 28-07-02 12:45

"TP" <TH@spam.usa.net> wrote in news:ahh8p6$9pf$1@sunsite.dk:

> Jeg overvejer at bestille Telias ADSL løsning,

Pas på! Du risikerer at de bonger dig for penge du ikke skylder dem!

arc@na

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-07-02 17:02

arc@na <boss@nsa.gov> wrote:

> Pas på! Du risikerer at de bonger dig for penge du ikke skylder dem!

Eller deres jura-afdeling hiver dig i retten for injurier.

Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"The Tower of Commerce?" Rom

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-07-02 14:24

On 28 Jul 2002 16:02:22 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>Eller deres jura-afdeling hiver dig i retten for injurier.

Måske du netop burde høre jura-afdelingen om hvad injurier omhandler.

--
- Peter Brodersen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-07-02 16:31

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> Måske du netop burde høre jura-afdelingen om hvad injurier omhandler.

Jeg kan da godt snakke med vores udemærkede jura-afdeling (som før har
hjulpet når enkelte kunder har slæbt os i retten).

hvad er så mere dækkende? bagvaskelse, ærekrænkelse?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Ah, here we are - 'How to Raise the Dead'." - Bart Simpson

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-02 16:36

> hvad er så mere dækkende? bagvaskelse, ærekrænkelse?

Udsagnet "Du risikerer at de bonger dig for penge du ikke skylder dem!"
er sandsynligvis ingen af delene.
Men spørg i jura-gruppen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-07-02 16:55

On 29 Jul 2002 15:30:55 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>Jeg kan da godt snakke med vores udemærkede jura-afdeling (som før har
>hjulpet når enkelte kunder har slæbt os i retten).
>
>hvad er så mere dækkende? bagvaskelse, ærekrænkelse?

Hvad med at spørge jeres udmærkede jura-afdeling, før du spørger i
gruppen?

Og mener du seriøst at "Du risikerer at de bonger dig for penge du
ikke skylder dem!" tilhører én af de to grupper? I så fald skal jeres
udmærkede jura-afdeling vist have fat i hundredevis af personer, som
Telia har sendt regninger til, uden at de skylder Telia penge.

Kontakter jeres udmærkede jura-afdeling også mig nu?

--
- Peter Brodersen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-07-02 18:10

> [...]

> udmærkede jura-afdeling vist have fat i hundredevis af personer, som
> Telia har sendt regninger til, uden at de skylder Telia penge.

Der er ikke noget sjovere end at tage ting ud af sammenhæng.

EOD.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Smoke a cigarette and lie some more...these conversations kill."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-07-02 18:24

On 29 Jul 2002 17:10:01 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>Der er ikke noget sjovere end at tage ting ud af sammenhæng.
>
>EOD.

Så kunne du evt. overveje at begynde at præcisere hvad du mener,
fremfor blot at slynge en småpinlig advokat-trussel ud, der mest af
alt minder om dem, man læser fra amerikanske firmaer, der er
børnefornærmede over at være blacklistet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-07-02 18:41

> [...]

> alt minder om dem, man læser fra amerikanske firmaer, der er
> børnefornærmede over at være blacklistet.

Det var en, lettere malplaceret, varition af ovenstående, fordi jeg er
pisse træt af at se på hans pis og han ved en fejl ikke var røget i
killfilteret.

Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I should've died with my crew." - Commodore Matt Decker

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-07-02 19:35

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>Der er ikke noget sjovere end at tage ting ud af sammenhæng.

Var dit budskab ikke, at man kommer paa kant med
injurielovgivningen ved at antyde, at Telia ikke har styr paa
deres regningsudsendelse?

Er Peters eksempel ude af sammenhaeng med dette budskab?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-07-02 07:45

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Var dit budskab ikke, at man kommer paa kant med
> injurielovgivningen ved at antyde, at Telia ikke har styr paa
> deres regningsudsendelse?
> Er Peters eksempel ude af sammenhaeng med dette budskab?

Det gik mere på den konstante antydelse (eller værre) af at Telias
medarbejdere er nogle inkompetente røvhuller, der (ud over ikke at have
styr på en skid) gør alt hvad de kan for at genere folk.

Og nu gider jeg ikke diskutere det mere.
--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"DaiMon Tog is extremely... relaxed right now." -- Deanna

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 30-07-02 10:54

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> wrote in message
> [...]
> styr på en skid) gør alt hvad de kan for at genere folk.
>
> Og nu gider jeg ikke diskutere det mere.

He... he he.... he he he.... hahahohoho hooooo....

høhøhmm.....

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Ivar Madsen

Dato : 31-07-02 20:58

On 30 Jul 2002 06:45:26 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>Det gik mere på den konstante antydelse (eller værre) af at Telias
>medarbejdere er nogle inkompetente røvhuller, der (ud over ikke at have
>styr på en skid) gør alt hvad de kan for at genere folk.

Telia har flere velkompetente tekniske medarbejder, jeg har altid
regnet dig tilhørende den gruppe. Men Telia's bogholderi er så
elendigt, at Telia's Danske selskaber burde kunne tvangslukkes af
domstolen. Denne opfattelse har jeg efter at have hjulpet mine
forældre med regningsproblemmer med Telia.

Fra : arc@na

Dato : 12-08-02 14:13

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote in

> [...]
> domstolen. Denne opfattelse har jeg efter at have hjulpet mine
> forældre med regningsproblemmer med Telia.

- og det er lige præcis deres regnskabsafdeling, som jeg synes er nogle
inkompetente narrehoveder, som jeg skrev - og ikke teknikerne. Jeg har for
nylig modtaget en skriftlig undskyldning fra Sergel Inkasso for deres
fejlagtige sagsbehandling, som var iværksat af - Telia A/B.

To år efter betaling af regningen har de omsider fundet ud af at slette
mig fra Ribers, og jeg har nu en aftale med Ribers om, at Telia skal
fremlægge utvetydige beviser for gæld, før de igen får lov til at
registrere mig som "dårlig betaler". Jeg har altså uberettiget stået i
Ribers i over to år...

Der er altså ingen grund til, at eventuelle Telia-teknikere skal føle sig
truffet, og desuden har jeg hvert eneste lille stykke papir fra sagen, så
en tur i retten skulle på ingen måde genere mig.

At jeg brugte et ubehersket sprog vil jeg hermed undskylde, men jeg har
været RASENDE på Telia's regnskabsafdeling (som ignorerer enhver
henvedelse) i et par år nu.

arc@na

Fra : 187

Dato : 07-08-02 08:21

davz Thomas !
jeg tror at det de mener med op til 2Mbit, er at du kan få forskellige
størrelser med ca. spring på 128 KB på linien.. dvs. den største linie
du kan få er 2048 Kb (download).
hvis du bliver oprettet som bruger hos Telia, er jeg 95 % sikker på at
du også får tilknyttet en mailadresse med til dette....
om du kan spille og bruge kazza ,afhænger af om de porte er åbne som du
skal brige hvis du f.x. bruger en router skal der være åbnet for de
pågældende porte... hvilket er som regel er... spil/kazza o.s.v nogle
spil kan dog drille... man kan fx. ved tdc ikke, selv hoste
counterstrike... men man kan sagtens spille på andre servere....
surfe er komplet ligegyldig hvilken udbyder du har, det er det de alle
SKAL kunne da det er det der er tjenesten du betaler for

håber det kan bruges
187
-=nu lykkeligt cruisende på en 2Mbit=-

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-02 09:11

In article <cM349.5424$G3.786386@news010.worldonline.dk>, 187 wrote:

> jeg tror at det de mener med op til 2Mbit, er at du kan få forskellige
> størrelser med ca. spring på 128 KB på linien.. dvs. den største linie
> du kan få er 2048 Kb (download).

Nej. Alle linier bliver leveret som 2Mbps, det er blot din
kobberkvalitet der kan være utilstrækkelig til dette.

--
Andreas Plesner Jacobsen | teamwork, n.: