MS Windows
briani 27239
WinXP installation med standarddrivere
Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 22-07-02 13:30

Kan det lade sig gøre at installere Windows XP kun ved brug af
standarddrivere (dvs. Standard VGA & uden specielle motherboard drivere)
så man kan kopiere harddisken til flere PC'ere og først dér installere
hardwareafhængige drivere.

Jeg gider nemlig ikke rigtig at installere Windows XP samt forskellige
programmer forfra på alle de forskellige konfigurationer jeg har. Gode
gamle Windows NT var bedre til det - suk.

/klaus

Fra : Edmund

Dato : 22-07-02 14:37

Klaus Jørgensen skrev:

> [...]
> standarddrivere (dvs. Standard VGA & uden specielle motherboard
> drivere) så man kan kopiere harddisken til flere PC'ere og først dér

VGA er ikke noget problem, finder den din VGA ændrer du den bare til
standard inden du kopierer.
Hvis der sker en stor harware ændring, skal XP vel aktiveres igen. Det
bør du nok undersøge nærmere.

Mvh Edmund

Fra : Leony

Dato : 23-07-02 07:26

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> standarddrivere (dvs. Standard VGA & uden specielle motherboard drivere)
> så man kan kopiere harddisken til flere PC'ere og først dér installere

Du kan fint klare dig med standarddriverne.
Om du får problemer med aktiveringen, det vil så vise sig.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Edmund

Dato : 23-07-02 17:56

Leony skrev:

> Du kan fint klare dig med standarddriverne.

Hvordan får man XP til at bruge standarddriver til bundkort.
Hvis det F.eks.er et bundkort med Intel chipset, så finder XP vel
driverne automatisk. Laver man så en copi af det og flytter det over til
en pc med VIA,SIS chipset, kan man så reparere det uden problemer med XP
cdèn

Mvh Edmund

Fra : Leony

Dato : 24-07-02 08:13

"Edmund" <edm@os.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man XP til at bruge standarddriver til bundkort.

Lige en detalje jeg måske havde overset.

> [...]
> driverne automatisk. Laver man så en copi af det og flytter det over til
> en pc med VIA,SIS chipset, kan man så reparere det uden problemer med XP

Hvis du gør det bør den sige ny hardware fundet og derefter installere
driverne til det nye bundkort. Om det er en optimal løsning må være op til
den eneklte at vurdere.