Patche Exchange
Fra : Henrik Enk

Dato : 15-02-01 01:18

Er det muligt at patche Exchange 2000, så den kan leve en lidt mere anonym
tilværelse - og ikke straks fortælle alle besøgende om sit versions nr og
features.

Fra : Flemming Riis

Dato : 15-02-01 19:59

On Thu, 15 Feb 2001 01:17:39 +0100, "Henrik Enk" <he@enk.dk> wrote:

>Er det muligt at patche Exchange 2000, så den kan leve en lidt mere anonym
>tilværelse - og ikke straks fortælle alle besøgende om sit versions nr og
>features.

i 5.5 kunne man pille i nogle dll filer for at ændre det ved ikke på
EX2K, har svært ved at se pointen, den står vel gemt bag en firewall
eler ligende og ikke direkte på nettet.

ellers smid et 3parts produkt imellem så man afleveret post på en
anden smtp gateway som fwd til din EX

ell

Fra : Henrik Enk

Dato : 16-02-01 13:40

"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> skrev i en meddelelse

> i 5.5 kunne man pille i nogle dll filer for at ændre det ved ikke på
> EX2K, har svært ved at se pointen, den står vel gemt bag en firewall
> eler ligende og ikke direkte på nettet.

Den jeg har nu står skam bag en Cisco PIX 515 med fixup smtp mm, hvilket er
fint nok.

Spørgsmålet kom af, at jeg havde hørt om tricket med 5.5 og tænkte at noget
tilsvarende også var muligt i 2000

Fra : Flemming Riis

Dato : 26-02-01 21:23

> [...]

>tilværelse - og ikke straks fortælle alle besøgende om sit versions nr og

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q281/2/24.ASP

Faldt lige over denne

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-02-01 22:14

On Mon, 26 Feb 2001 21:23:29 +0100, Flemming Riis
<flemming@riis.nu> wrote:

> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q281/2/24.ASP

Det er meget udmærket.

Mere interessant var det, om man kunne overtale den til ikke at
sende en fuldfed header. (Der får man nemlig IP-adresser på
interne servere, versionsnumre etc).

-A
--
http://www.hojmark.org/