Pædohetz skyldes FEJL _:medlidenhed_:CITAT~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-02 12:13

Jeg tror du har
så abstrakt syn på etik, at du kan vurdere dette oplæg til en populær bog -
som skal sigte mod MINDRE GODHEDSINDUSTRI

MINDRE KLAPJAGT PÅ USKYLDIGE PÆDOFILE OG RACISTER o lign

- som skal gøre skeptisk overfor humanistiske ofre der skader den gode gamle
oplysnings-EU-kultur og forærer os til Islam.

TITEL: Vredens ånd hos småbarnet ctr
Medlidenhedens og samvittighedens svøbe
(Mark Twain&Co's anti-samvittigheds/anti-medlidenheds ordsprog/fyndord)

------------------------------

Spædbarnet skriger - og det løser problemerne:

"The spirit of whrath - not the words - is the sin; and the spirit of whrath
is cursing. We begin to swear before we can talk. .Mark Twain

Siden opdager et godt opdraget barn, at lykken skabes ved at man er opslugt
af spændende aktivitet

"To be busy is a man's only happiness. .Mark Twain

Men ofte opdrages vi til at søge ACCEPT som narko

"One of the commonest forms of madness is the desire to be noticed, the
pleasure derived from being noticed. Perhaps it is not merely common, but
universal. .Mark Twain

Man will do many things to get himself loved, he will do all things to get
himself envied. .Mark Twain

Few things are harder to put up with than the annoyance of a good
example.Mark Twain

Conscience is that mysterious autocrat, lodged in man, which compells man to
content its desires.It may be called "the master-passion" - the hunger for
self-aproval. Mark Twain

If I had the remaking of man, he wouldn't have any conscience. It is one of
the most disagreable things connected with a person, and allthough it
certainly does a great deal of good, it cannot be said to pay, in the long
run. It would be much better to have less good and more comfort. Mark Twain

All the consciences I have ever heard of were nagging, badgering,
fault-finding, execrable little savages! Yes: and always in a sweat about
some poor little insignificant trifle or other - destruction catch the lot
of them, I say!
I would trade mine for the small-pox and seven kinds of consumption, and be
glad of the change. Mark Twain

DE DER IKKE "EJES AF KRISTENDOMMEN" HAR OFTE ET FORFRISKENDE SYN PÅ DEN
SAMVITTIGHED OG MEDLIDENHED, der skaber infam hets mod selv de mest ufarlige
RACISTER OG PÆDOFILE

Had er stimulans der får os til at leve, men medlidenhed dræber og gør
svag.Balzac

"At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke behøver støtte af
medlidenheden" Spinoza

"Gør vel og vær glad - under nødvendighedens synsvinkel, på trods af at fri
vilje næppe eksisterer"Spinoza

"Ikke fordømme, men forstå - og prøve at hjælpe" Spinoza

Det er samvittighed der giver os skyld og syndsbevidsthed, der ofte er
vildledt - men Spinoza får ikke op i godt&ondt men i RESULTATER

"Samvittighed er noget, der kun dukker op, når vi har handlet tåbeligt og
ikke opnået det tilsigtede resultat" Spinoza

"Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed, når vi ser en haltende
mand på gaden,
mens en haltende ånd fylder os med raseri?
Joh - det kommer af, at den haltende mand godt ved, at det er ham der går
skævt
og os andre, der går lige,
mens den haltende ånd derimod hårdnakket påstår,
at det er ham der tænker lige, og vi andre skævt..Pascal( husk også ordsprog
om "det døve spetakel,ctr den blinde stakkel"l)

-----------

En fundamentalistisk analySAtor er moral-relativismen Nietzsche

Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er stedsesprudlende
udløb for den uegoistiske trang og har langt mægtigere bygget med på
kulturen end de meget mere berømte udslag af den, som benævnes medlidenhed,
barmhjertighed og opofrelse. Nietzsche

At man IKKE udviser fejlhed overfor sine egne handlinger! AT man ikke
bagefter lader dem i stikken. Samvittighedsnag er uanstændigt. Nietzsche

Vi tager parti imod os selv og straffer os selv Nietzsche

I har mig for grusomme øjne og kigger lystent efter lidende. Har jeres
vellyst ikke blot forklædt sig og kalder sig medlidenhed?Nietzsche

Af de ikke-egoistiske kvaliteter er medlidenheden særlig anti-liv - for når
vi ynker andre svækker vi os selv, og vi gavner ikke den vi ynker Nietzsche

Den der lever blandt de gode, lærer at lyve medlidenhed. Men medlidenhed gør
luften tung for alle frie sjæle. Thi de godes dumhed er uundgrundelig.
Nietzsche

'Medlidenhed er langt fra en hoveddyd, den er tværtimod slet, da den er
skadelig for livsudfoldelsen, idet den øger lidelsen.Nietzsche

Ved de fleste velgerninger, der udvises mod ulykkelige, ligger der noget
oprørende i den intellektuelle letfærdighed, hvormed den medlidende spiller
skæbne; han ved intet om hele den indre følgerække, som hedder ulykke for
mig og for dig. Nietzsche

De medlidende: -De medlidende naturer,der til enhver tid er parate
til at komme ulykken til hjælp, er sjældent tillige de sig med
glædende: under andres lykke har de intet at gøre, er overflødige,
føler sig ikke i besiddelse af deres overlegenhed og kommer derfor
let til at ytre misfornøjelse.Nietzsche

Harmen over de andres ulykke er den mandlige bror til medlidenheden.
Nietzsche

Af de ikke-egoistiske kvaliteter er medlidenheden særlig anti-liv - for når
vi ynker andre svækker vi os selv, og vi gavner ikke den vi ynker Nietzsche

DÅRLIG SAMVITTIGHED er en sygdom, man uundgåeligt får, når man fængsles i
samfund og fred. Nietzsche

Og hvad kom hendes dyd til hjælp - hendes samvittigheds stemme ? - oh, nej,
naboerskens stemme Nietzsche

Den dårlige samvittighed er en omdirigeret, indadrettet destruktiv
aktivitet. Nietzsche

Om man dresserer sin samvittighet, kysser den oss samtidig som den
biter.Nietzsche

Der gives en Grad af Forløjethed, der er båret i Kødet; den kalder man "den
gode Samvittighed".Nietzsche

Glæden ved flokken er ældre end glæden ved jeg'et. Og så længe den gode
samvittighed hedder flok, siger kun den dårlige samvittighed: "jeg".
Nietzsche

Vi kan bedre leve med en dårlig samvittighed end med et dårligt rygte.
Nietzsche

"Pity for all" would be hardness and tyranny toward you, my dear
nieghbor.Nietzsche

To show pity is felt as a sign of contempt, because one has clearly ceased
to be an object of fear as soon as one is pitied.Nietzsche

The gilded sheath of pity conceals the dagger of envy. Nietzsche

DETTE ER IKKE ET ANGREB PÅ MORAL "She told me herself, that she had no
morality - and I thought she had , like myself, a more severe morality than
anybody. Nietzsche"

Men som Luther og eksistentialismen siger "Al moral må komme fra
hjertets overflod". (Gotthold Ephraim Lessing)

Moral er noget, vi påtager os for at be-grænse os, for ikke at
blive alene, for ikke at blive skyldige. Moral er destruk-tiv.
Leif Panduro

Frygt: moralens moder. Friedrich Nietzsche

Stadige og overdrevne grusomheder er forkastelige, ikke fordi de er
umoralske, men fordi de er uden virkning.Machiavelli

Mellem livet som det er og livet som det burde være er der så stor forskel
at man må hellere glemme det sidste og koncentrere sig om virkelig at forstå
det første. Machiavelli

Når solen skinner tænker menneskene ikke på at det også kan blive regnvejr -
men det er statsmandens opgave. Machiavelli

Morality is contraband in war. Mohandas Gandhi

Moralen er meget ofte skalkeskjul for bagvaskelsen. Napoleon

People who are masters in their own house are never tyrants.Napoleon

-----------

Den, der ikke elsker sig selv, elsker ikke godt, og den, der ikke hader
sig selv, hader ikke godt. Oscar Wilde

Jeg godkender eller misbilliger aldrig noget nyt.Det er en absurd holdning
mod livet. Vi er ikke sendt til verden for at lufte vore moralske fordomme.
Jeg tager mig aldrig af hvad folk siger og jeg blander mig ikke i hvad
charmerende folk gør.

Moral er den holdning vi vælger mod folk vi ikke kan lide.Oscar Wilde

Lysten er det eneste man bør leve for. Oscar Wilde Fortsættelse:"
Virkeliggørelse af en selv er livets hovedformål og at virkeliggøre sig selv
gennem lyst er bedre end at gøre det gennem smerte. Jeg er i så henseende
helt på de gamle grækeres partil Det er enhedens tanke")

Alt er godt som stimulerer tænkningen, uanset i hvilken alder. Oscar Wilde

I tænkningen findes der ikke noget, der hedder moral eller umoral. Oscar
Wilde

Moral is always the last solution for people, who does not appreciate
beauty.Oscar Wilde

Certainly the greatest harm that they do is that they make badness of
such extraordinarily importance. Oscar Wilde

It is a strange simple economy of this world- people only gets what they
give -and those who have not enough imagination to perceive the mere outward
of things,and feel pity what pity can they give except scorn. Oscar Wilde

------------------------

As soon as one is unhappy, one becomes moral. Marcel Proust

En dreng kunne ikke falde til ro efter en begået fejl. Det vidner om en for
sart samvittighed, som sætter sit eget moralske selv så højt, at det ikke
vil tilgive det noget.

En sådan samvittighed skaber hypokondriske mennesker, dersom det ikke bliver
bragt i balance ved stor virksomhed. Goethe.

Den handlende er altid samvittighedsløs; kun den betragtende har
samvittighed. Goethe

Ørkenens Hinduer aflægger Løfte om, at de ikke vil spise Fisk.Goethe

Den empirisk-moralske verden består for største delen kun af ond vilje og
misundelse.

Goethe

En dårlig samvittighed kan dog gøre livet interessant . Søren Kierkegaard

At synde er at fornægte sit sande selv Kierkegaard

Hadet er kærligheden, der er mislykkedes.Søren Kierkegaard

Subjektiviteten er sandheden, subjektiviteten er virkeligheden. Søren
Kierkegaard

Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

"Man har afskaffet det at være menneske, og enhver spekulant, journalist og
politiker forveksler sig selv med menneskeheden, hvorved han bliver noget
uendeligt stort."Søren Kierkegaard

Der er kun én sand moral for hver menneske: men hvert menneske har ikke den
samme sande moral. George Bernard Shaw

Men bør vedr politik tilstræbe en fornuftig, beskeden tænkemåde, befriet for
enhver messiaslære og for længslen efter det jordiske paradis. Camus

Gå ikke foran mig. Måske vil jeg ikke følge dig. Gå ikke bagved mig. Måske
vil jeg ikke føre an. Gå ved siden af mig og vær blot min ven.Albert Camus

Hvor det gode intet gør, trives det sunde.GRAFITTI

Vi må afholde os fra at vende moralske krav nedad mod de ringere stillede.
Det er egen værdighed, der går fløjten hver gang den stærkere fordømmer den
svagere. Poul Henningsen

Statens moral perfektioneres af filosoffer, prækes af præster, håndhæves af
politiet, og interpes af skolemestre. I begyndelsen kniber det måske, at få
det originale menneske drejet til en figur, men det går af sig selv, når man
har gjort sin lykke. Vilhelm Grønbech

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N