Probs med PHP
Fra : Beelze

Dato : 22-07-02 11:56

Hejsa...

Jeg har siddet og udviklet et site i php på min egen comp... Jeg har brugt
sessions og tilgår mine session-vars på følgende måde:

session_start();
$_SESSION['ske'] = 'hejsa';
print $_SESSION['kaj'];

Dette virker også på næste side der vises... Hvis jeg på den vil se værdien
af 'kaj' kan jeg bare skrive:

session_start();
print $_SESSION['kaj'];

Fint nok... Men nu har jeg lige uploaded siden på en server, og her fungere
det ikke en meter... Jeg må ikke tilgå mine session variabler på andre siden
end den hvor jeg definere min session. Ahhh... Ind på php.net og kikke
lidt...
Der fandt jeg ud af at jeg skulle smide SID efter ref. til næste side (eg.
print "<A HREF='næsteside.php?" . SID . "'>linket</A>"; )
Dette fungerede også fint mht. at jeg kunne få session-id'et med over til
næste side, men det hjalp stadig ikke på at jeg kunne referere til mine
session variabler... Har også prøvet med $HTTP_SESSION_VARS['ske'] men det
ser heller ikke ud til at virke....

Jeg har mit domain til at ligge på www.webdomain.dk

På forhånd tak....

Fra : Beelze

Dato : 22-07-02 18:07

Hejsa igen...

Jeg regner med i måske gerne kunne tænke jer svaret på mit prob.... Jeg
prøvede at skrive
session_start();
session_register('ske');
$ske = "testval";

så kan jeg på de efterfølgende sider godt få værdien af $ske ved at skrive
session_start();
print $_SESSION['ske'];

Men hvorfor står der inde på php.net at man ikke skal bruge session_register
(ol. funktioner) da $_SESSION er global??? De skriver at man bare kan skrive
$_SESSION['kaj'] = "hejsa" og så vil den være lig hejsa.... Men ikke på
andre sider.... Skal man bruge variablen på andre sider end siden man
opretter variablen, skal man bruge session_register('variabel_navn') når man
opretter sin variabel....

Nå, men-ehhhh......
hygge.....

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-07-02 18:12

On Mon, 22 Jul 2002 19:06:47 +0200, Beelze wrote:

> session_register('ske');
> $ske = "testval";

Kan også skrives som:

$_SESSION['ske'] = "testval";

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |