.htaccess og længde af password
Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 22-07-02 10:29

Hejsa

Har lige leget lidt med htaccess.

Men så har jeg et lille spm: Når jeg bruger "test" som brugernavn og
"abcdefghij" som password, så kan jeg nøjes med at indtaste
"abcdefgh", altså de første 8 tegn af passwordet, og så kommer jeg
ind!?!?

Er det nomalt?? Jeg synes det virker lidt underligt...

/J

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-07-02 10:42

In article <3d3bd062$0$16833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jones_netng@yahoo.dk wrote:

> [...]
> ind!?!?
>
> Er det nomalt?? Jeg synes det virker lidt underligt...

Ja, så længe du bruger unix crypt til at gemme passwords. Du kan bruge
MD5 eller SHA1 for længere passwords.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Divorce is a game played by lawyers.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-07-02 12:18

On Mon, 22 Jul 2002 11:41:33 +0200, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Ja, så længe du bruger unix crypt til at gemme passwords. Du kan bruge
> MD5 eller SHA1 for længere passwords.

Ja brug evt. htpasswd...

man htpasswd

NAME
htpasswd - Create and update user authentication files

SYNOPSIS
htpasswd [ -c ] [ -m | -d | -s | -p ] passwdfile username
htpasswd -b [ -c ] [ -m | -d | -s | -p ] passwdfile user­
name password
htpasswd -n [ -m | -d | -s | -p ] username
htpasswd -nb [ -m | -d | -s | -p ] username password

--
/Bo

Highway MailService (2:236/100) - http://fido.geekworld.dk

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 23-07-02 09:45

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev:
>Ja, så længe du bruger unix crypt til at
>gemme passwords. Du kan bruge
>MD5 eller SHA1 for længere passwords.

Jeg sidder på en Windows maskine - det er min hoteludbyder, som har
Unix installeret.

Derfor vil jeg høre, om nogen kender et sted, hvor jeg kan finde en
exe-fil eller lign. så jeg kan prøve krypteringen med SHA1 eller MD5?

/J

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-07-02 08:39

Kik på www.openssl.org